Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 2.0 16v houdt in na "sportief rijgedrag" 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 20 mei 2017 18:40
Berichten: 11
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Collection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 80000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 2.0 16v houdt in na "sportief rijgedrag"
Sinds een maand of 8 ben ik in het bezit van een C5 II 2.0 16v uit 2009. Handgeschakeld, geen LPG. Heerlijke auto en tot nu toe probleemloos (vooruit, een defecte airco-compressor daargelaten, maar dat hebben ze bijna allemaal...), maar er is één terugkerend euvel: heel af en toe lijkt hij wat in te houden. Er zit dan een soort vertraging in het reageren op het gaspedaal. Ik trek op, schakel door, en vervolgens gebeurt er een seconde of wat helemaal niets. Daarna trekt ie gewoon door, totdat ik weer schakel. En ik heb een bijzonder vreemde manier gevonden om het probleem te triggeren: heel hard de bocht door :D Als ik een rotonde iets te sportief neem dan vertoont de auto altijd voorgenoemd probleem. Meestal houdt het enkele minuten aan en dan verdwijnt het weer. Soms is het er weken niet, tot ik weer eens haast heb/te hard door de bocht ga.

Ik dacht zelf dat het misschien iets met de ESP te maken zou kunnen hebben (aangezien dat in zou kunnen grijpen bij dergelijk rijgedrag), dus dat heb ik bij wijze van test uitgezet toen de auto inhield, maar dat hielp niet. En helemaal zonder ESP rijden kun je blijkbaar niet, boven (volgens mij) 50 km/h gaat het vanzelf weer aan.

Ik heb op het internet wel een paar soortgelijke ervaringen gevonden m.b.t. het inhouden van de 2.0 16v, maar nergens een oorzaak/oplossing. Heeft iemand hier misschien enig idee wat dit mysterieuze probleem zou kunnen veroorzaken?


28 jan 2018 19:58
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 20 mei 2017 18:40
Berichten: 11
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Collection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 80000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0 16v houdt in na "sportief rijgedrag"
Kwam toevallig toch een vergelijkbaar topic tegen hier:

viewtopic.php?t=17699

Daarin lees ik dat het de positiesensor van het koppelingspedaal zou kunnen zijn. Ik kan daar zelf weinig mee, maar toch weer een aanknopingspunt. Ik ga er eens mee naar een garage.


11 feb 2018 19:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.