Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Turbodruk 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 265
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Je vroeg om voor en na de vacuüm regelaar te meten.
Ervoor is trek de voedingsslang los en meet.
Na de regelaar trek de slang los en meet wat je overhoudt.
Op je site geef je aan dat ervoor en erna plusminus 200 mbar verlies hebt over de regelaar.
Als ik dit gedaan had was de actuator lekage niet naar boven gekomen.
Wel of er een voedingsprobleem was of een lekage van de regelaar.

Maar al met al het lek is boven gekomen zo ook de oplossing.
Er zijn vaak wel meerdere manieren om het gewenste resultaat te bereiken.
Ik neem je ook niks kwalijk daarin en de informatie heeft mij echt wel een beter inzicht gebracht.


11 maart 2018 15:49
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6310
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Organummer: 10168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 265000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Dat was wel naar voren gekomen als je het correct had gedaan. Je moet altijd belast meten dus met aangesloten slangen. Het gaat hier al mis bij de interpretatie. Ik zei niet dat slangen los moesten.

Aan de hand van de uitkomst bepaal je dan de volgende stap en zelfs daar gaf ik tips voor.
Oa kijken of de wastegate sluit bij het behaalde vacuüm.

Maar het heeft geen zin dit verder te bespreken. Het probleem opgelost.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


11 maart 2018 17:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 265
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
De koe in de kont kijken is altijd makkelijk. :lol:
Zonder meter ben ik het toch ook op het spoor gekomen.
Als je iets niet hebt moet je roeien met de riemen die je hebt.
Is daar wat mis mee met mijn aanpak en klopt het niet waar ik op uitgekomen ben?
Vind het een beetje zinloze verwijtende discussie worden zo.

1 het is opgelost. En twee het probleem is naar boven gekomen en opgelost.
Ik ben tevreden. Misschien niet zoals jij het aangepakt zou hebben.... solutie. :smt193


11 maart 2018 19:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6310
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Organummer: 10168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 265000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Dat is niet de bedoeling.
Maar lees het draadje eens van begin tot eind door met een frisse blik.
Mogelijk begrijp je mijn gevoel een dan een beetje.

Eigenlijk wilde ik mij verdedigen tegen je onterechte opmerkingen.

Laten we het als volgt afspreken voor in de toekomst:
Als je advies wilt ben ik bereid mijn visie te geven ( per slot van rekening vroeg jij mij te kijken naar dit draadje)
Als je dit niet opvolgt of anders doet zal ik dat respecteren
Maar dan wil ik géén opmerkingen over onjuistheid van advies.

Niet dat ik geen fouten maak integendeel, maar de hier gedane aantijgingen zijn onterecht. Dat komt naar mijn idee van een verschil in kennis op autodiagnose gebied.
Daardoor valt niet alles over op de juiste plek.

Deal?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


11 maart 2018 19:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: