Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


Citroen specialist Fokker

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
 Turbodruk 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 317
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Turbodruk
Weet iemand wat de normale maximale turbodruk hoort te zijn van de thp bij vollast?


29 jan 2018 09:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6712
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Ongeveer 1800 mb effectief, dat is 2800 mb absoluut.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


29 jan 2018 19:26
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 2415
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 174kkm
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
:) BJG,...ik heb je ongelooflijk hoog zitten maar ik hoop dat Adri (Breeze) dit niet leest...


29 jan 2018 19:35
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 317
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Thx. Ik mis er dan 200 mbar.
De vraag is waar.
De motor is niet echt traag en loopt op zich wel ok maar wel het idee dat ik wat mis.
De lft waarde staat met 12 wel aan de rijke kant. Kan dit liggen omdat de extra pomp voor de turbo stuk was waardoor de ecu een tijd gewijzigde waarden aangaf?


29 jan 2018 19:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6712
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Nope, de ft heeft niets te maken met de turboregeling.
En ook de pomp niets met de ft.

verder is een lft van 12 arm ipv rijk ;)

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


29 jan 2018 20:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 317
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Waar zou ik het dan in moeten zoeken?
Ik heb wel het idee en zeer het odee dat het verbruik hoger is geworden.


29 jan 2018 20:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6712
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
boes schreef:
:) BJG,...ik heb je ongelooflijk hoog zitten maar ik hoop dat Adri (Breeze) dit niet leest...


Ik zie het nu ook :oops:

De map sensor meet absolute druk, het moet natuurlijk zijn:

1800 mbar absoluut en 800 mbar effectief.

erratum humanum est zullen we maar zeggen?? ;)
Adri snapt dat vast wel ;)

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


29 jan 2018 22:17
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 2415
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 174kkm
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Adri benadrukt meestal dat kPa de correcte eenheid is.
( En hij heeft gelijk maar het is wel een soort gevecht tegen windmolens ;) )


29 jan 2018 22:22
Profiel
Beheerder & KPH distributeur
Beheerder & KPH distributeur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 31269
Woonplaats: 033
Auto: Citroën & Peugeot


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
:smt185

_________________


Citroën 2CV AZ-A 1968 Blue Cyclades & Citroën Xantia 2.0i 16v AL-4 1999 Vert Vega & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat 2017 Gris Platinium




29 jan 2018 22:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6712
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
ha ha, ja daar heeft hij wel gelijk in.
Probleem is dat de meeste testers (waaronder diagbox) de druk toch in mbar aangeven, al zie ik soms ook wel kPa inderdaad.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


29 jan 2018 22:42
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 317
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Inmiddels een aantal zaken op een rijtje gezet.
Ps. Complimenten voor je website. Op internet Explorer zie je alle info.

Vanochtend heb ik een meting dedaan van vacuüm en nogmaals de turbodruk.
Vacuüm kwam maximaal op -55 in/hg..... omgerekend in absoluut in bar -1.8 bar.
De maximale turbodruk was 1.68 bar absoluut.

De lft blijft op 12 en is daarmee te arm.

Vanuit eerdere gegevens uit het fap appje is te lezen dat de inlaat 6 graden te laat staat. Gezien op jou site staat de timing te laat. De uitlaat timing geeft de app niet aan. Dit waarschijnlijk omdat de nokkenas sensor de inlaat as meet.

Er zijn nog wat gegevend die ik moet verzamelen.
Het vreemde of toeval wat er was is dat nadat de zekering doorgebrand was vanwege de extra pomp dat er ook p meldingen waren geweest over een te rijk mengsel, lambda en een vacuüm melding. De exacte codes moet ik nog even verzamelen.

Probleem van deze eerdere meldingen zouden misschien verband kunnen hebben dat de lft enige tijd heeft gehad om dit te rijke mengsel te corrigeren en dat na de reparatie van de pomp weer tijd nodig heeft om weer om en nabij de nul uit te komen...... tis maar een voorstelling die ik mij kan maken.

Nog niet vermeld is dat de motor getuned is en dan lijkt mij 1.68 bar aan de lage kant als je aangeeft dat 1.8 bar de standaard druk is.


30 jan 2018 09:52
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jun 2010 04:24
Berichten: 566
Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Xantia V6 Break Exclusive
Opties: Leer, Winterpakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Organummer: 8646
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 208 000
Kleur: KPKD Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
boes schreef:
Adri benadrukt meestal dat kPa de correcte eenheid is.

De bar (en daarmee de mbar) is blijvend erkend, helaas. Ik zeg het nog maar een keer, als je consequent het SI stelsel gebruikt, dus voor druk Pa, kPa, enz., dan hoef je je geen zorgen te maken over omrekeningsfactoren bij berekeningen.

Vroegah, werd abolute- en overdruk inzichtelijk gemaakt door de naam van de eenheid:
ata = atmosfeer absoluut
ato = atmosfeer overdruk
Maar naar die tijd kunnen en hoeven we niet meer terug.

BJG, hoogste respect voor jouw THP verhaal.

Ik hoop nog steeds voldoende moed te verzamelen om het "je weet wel" verhaal weer op te pakken.

Adri

_________________
Afbeelding


30 jan 2018 10:19
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10759
Woonplaats: Belgium
Auto: Honda CRV
Opties: 4 wielen, stuur remmen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 10
Kleur: Urban titanium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Sterker nog, de laatste tijd heb ik enkele examens gemaakt waarin de formule uitgaat van Pa of kPa,terwijl de situatie en de vraagstelling in bar staan en het antwoord ook in bar moet zijn.

ATO lekker verwarrend is ook air to open.. :lol: :lol:

_________________
exit, evasion,berlingo,c3,c5-2,c1,c5-3,c3p,c4p,c2,c4,c3,crv
en nu renegade en crv 2.0


30 jan 2018 10:36
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jun 2010 04:24
Berichten: 566
Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Xantia V6 Break Exclusive
Opties: Leer, Winterpakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Organummer: 8646
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 208 000
Kleur: KPKD Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Dat is bar (en boos) Roman.

Adri

_________________
Afbeelding


30 jan 2018 10:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 317
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbodruk
Update van de meldingen na deffecte pomp en voor reparatie.

1 ste log. P0172, p0494, p0691, p0693, p02602.
De koelfan storingen ivm de defecte zekering. Na loskoppelen pomp waren die verdwenen.

2 de log. P0033 en p0238. En p2603.

Log 3. P0132 en 2178 plus die van de pomp.

Na vervanging afgelopen zondag storingsvrij. Wel met de vreemde lft waarde waarvan geen meldingen komen.


30 jan 2018 11:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: