Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Auteur |
Bericht |
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Nog steeds heb ik last van de emissie storing. Deze treed te pas en te onpas op. Vaak als ik plots veel gas geef bij een inhaal aktie o.i.d. Het is of de turbodruk of lmm storing die ik uitlees. (zit nu in Frankrijk en storing is er weer . Ookis mij opgevallen wanneer ik een lange tijd op cruise control, en ik dan gas geef er heel veel roet uitstoot is. Wie heeft een idee waar ik het best kan beginnen wanneer ik weer in Nederland ben. Zelf denk ik aan de Luchtmassa meter of de EGR klep. Wie heeft een idee?? Alvast bedankt.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
18 aug 2017 16:56 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
kijk is de slangen en de inter koeler is na op scheuren en barsten. het kunnen ook de verstuivers zijn.
|
18 aug 2017 17:32 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Waarmee heb je 'm uitgelezen? En wat waren de codes?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 aug 2017 17:37 |
|
|
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Hij is uitgelezen met en obd reader. Codes weet ik zo niet meer. Er staat nu ook weer een storing in (emissie) maar mijn frans is niet al te best dus rij ermee naar huis wanneer de vakantie voorbij is en laat hem dan thuis uitlezen. (geef ik dan de code die er nu in staat)
Verder rijdt hij nu wel goed alleen soms dus die storing en roet uitstoot eigenlijk altijd wanneer ik een dot gas ineens geef. Als de storing optreed dan heb ik een turbodruk meer ik moet dan de auto eerst herstarten.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
18 aug 2017 20:06 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
ik heb een sterk vermoeden van. kijk is de slangen is na de turbo en de inter koeler is na op scheuren en barsten. geen turbo druk en roken , wil zeggen onvoldoende zuurstof tijdens de verbranding.
|
18 aug 2017 20:15 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4077 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Wat willy4 al 2x geschreven heeft slangen controleren.!!!!
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 aug 2017 22:19 |
|
|
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
JW-C5 schreef: Waarmee heb je 'm uitgelezen? En wat waren de codes?
Groet, JW Code was P0234 iets met de overdruk turbo. Ik heb nu inmiddels de slangen bekeken en zie er niks geks aan. Wel was dat plastic gedeelt wat je van onderen ziet (achtekant motor) nat van olie (leek van boven te komen maar kon niet echt goed zien waar) Wat ik dus ik ook wel vreemd vind als een slang lek zou zijn dan zou hij toch veel vaker in storing vallen, hij doet het dus niet altijd. Gisteren nog een paar keer flink gas gegeven maar geen storing (wel eerst weer een rook pluim en ik kan de turbo horen fluiten) Ik heb geen tester (rook op druk door de in/uit laat persen) dus een 100% waterdichte controle is het natuurlijk niet. Ook kon ik slecht bij de turbo vind ik, ik dacht dat de wastegate mss wel blijft hangen oid. Ook moet er een vacuum/beluchting zijn met elektroklep maar kan deze niet echt vinden (heeft iemand mss een foto?) Alvast weer bedankt voor de hulp in ieder geval.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
01 sep 2017 17:37 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Citaat: Ik heb nu inmiddels de slangen bekeken en zie er niks geks aan. Wel was dat plastic gedeelt wat je van onderen ziet (achtekant motor) nat van olie (leek van boven te komen maar kon niet echt goed zien waar) is dit een gedeelte van de inlaad?
|
01 sep 2017 17:59 |
|
|
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Het is de rubberbuis die onder van de intercooler naar achteren loopt, dan zie je een een zwarte plastic gedeelte dat weer omhoog gaat.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
01 sep 2017 18:47 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
als ik het goed lees en begrijp , is dat je wel een lek hebt in het inlaad gedeelte. in het inlaad gedeelte na de turbo en je hebt een lek verschijnt er ook motorolie. zo dus zul je het is goed moeten nazien.
|
01 sep 2017 19:09 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Ik zie dat je daar eerder over gepost hebt. Wat heb je toen gedaan met BJG's advies? Voorts zijn er nog een aantal topics te vinden waarin deze code P0234 aan de orde komt. Heb je die al gelezen? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 sep 2017 19:18 |
|
|
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Edit Mod: Quote verwijderd. Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting Ik heb toen wel een regelklep gevonden maar weet niet of dit de juiste was, daarom vraag ik het hier nogmaals en dan het liefst met een foto zodat ik de juiste te pakken heb. ( beluchtingsklep met dat filtertjes waar velen het overhebben die bedoel ik dus graag een foto van dat onderdeel dan weet ik hem te vinden) Hoop dat dit zonder brug allemaal lukt want ik heb zelf geen brug ter beschikking.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
01 sep 2017 20:51 |
|
|
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Kleine toevoeging: Ik heb nu ongeveer 1500km gereden zonder storing (wel rook bij gas geven en fluiten turbo) (deze km waren incl de franse alpen) Had/heb ook niet het idee wanneer de storing er niet is dat er minder vermogen aanwezig is. Wel als de storing optreed (geen turbodruk) maar na een herstart weer gewoon vermogen (turbodruk). Ik heb vandaag de slang van de bovenste aansluiting van de intercooler eraf gehad en ik vind dat deze binnen wel wat aan de natte (olie) kant was/is.
Ik heb tevens het onderdeel waar op staat: PA 6.6 GF35 het slangetje waar het filtertje op zit verwijdert en deze doorgeblazen ook door de aansluiten (je hoort dan een klikje). Na deze handeling was het even goed maar na een halve km begon het weer (fluiten turbo en rook vorming). Is dit de klep die bedoelt word? En heeft iemand een onderdeel nummer of een site waar ik dan een nieuwe kan bestellen want met het nummer wat ik hier boven heb gezet kom ik niet bij het juiste onderdeel.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
02 sep 2017 16:57 |
|
|
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Slangen zijn Ok,maar de pakkingen bij de turbo niet. Daar lekt hij dus. Het nadeel is: je kan er niet goed bij . 2 Oktober maar even naar de citroen specialist hier in de buurt dan ook meteen de remmen aanpakken met nieuwe schijven en blokken. Kost wat heb je ook wat Ps: Ik heb preventief de pierburgvalve zelf vervangen, auto schokt nu niet meer maar rookt nog wel.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
24 sep 2017 13:01 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Veel rook bij gasgeven 2.0 Hdi
Wat is de km stand? Roken kan iets met een verzadigd roetfilter te maken hebben.
Verder begrijk ik uit het verhaal niet goed wat je nu allemaal gedaan hebt. Is de turbodrukstoring nu ook weg? Inderdaad goed om een specialist even te laten kijken. Met alle respect, maar als je niet goed begrijpt wat er allemaal van invloed is wordt het lastig zelf iets te doen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 sep 2017 20:21 |
|
|
|