C5 1.6 THP met wat problemen
Auteur |
Bericht |
bassakko
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 maart 2016 10:11 Berichten: 21
Auto: C5 Tourer
Opties: Yatour /ledstrip onder hoedenplank
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 94000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
C5 1.6 THP met wat problemen
Goedendag allemaal,
Heb drie weken geleden een C5 1.6 THP Tourer gekocht. Tijdens de proefrit gelijk enthousiast. Alleen toen we heb opgehaald hadden begon na twee dagen het olielampje te branden. Wij gelijk gecheckt en na 2 liter was hij pas op niveau. Nadat wij de wijk bij ons in rijden met aardig wat hoge vluchtheuvels hoorde we een kraak. Lang verhaal kort maken, wij naar de garage en hebben de auto laten nakijken en dit lijstje komt er uit: - Links voor stabilisatie stang (vervanging 130,--) - Rechts achter stabilisatie stang (vervanging 125,--) - Lekkage electroklep (vervanging 390,--) - Oliefilterhuis lekkage (vervanging 560,--)
Wij hebben nog garantie dus heb ik eerst de garage gebeld die hem ons verkocht heeft. Hij vindt dat het allemaal wat overdreven bedragen zijn en wil er zelf naar kijken en het oplossen.
Over de lekkages zegt hij dat het met een pakking ook opgelost kan worden of dat het helemaal geen lekkage is maar dat er bij het vervangen van de oliefilter gelekt is.
Nu is mijn vraag aan jullie: hoe kan ik controleren of bovenstaande goed door hem gerepareerd is / wordt en dat ik niet met een auto de weg op ga die met een beetje duc-tape en kit (misschien oneerbiedig gezegd) gerepareerd is en het net tot na de garantie volhoud?
Hoor graag van jullie.
MvG
Bastiaan
|
29 maart 2016 20:03 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
Gewoon laten repareren. Daarna lekker gaan rijden en desnoods even door je eigen garage laten checken. De lekkage van de elektroklep is inderdaad wel een dingetje dat even wat aandacht behoeft,
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 maart 2016 20:13 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
Lastig, mijn C5 THP is weggegaan met 115K aan km's op de teller; heeft in die tijd 2 (of 3) keer een serieuze (lees: kostbare) olielekkage gehad; 1 (of 2) keer onder coulance gerepareerd. Een olielekkage is de THP i.i.g. niet vreemd. Blijft een hele fijne reiswagen en denk er regelmatig met weemoed aan terug, zeker op de snelweg. Wat denk je van: http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... okeuringen
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
29 maart 2016 20:18 |
|
|
bassakko
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 maart 2016 10:11 Berichten: 21
Auto: C5 Tourer
Opties: Yatour /ledstrip onder hoedenplank
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 94000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
die dingen die ik opsomde komen ook naar voren uit een aankoopkeuring. deze heb ik door een citroen dealer laten uitvoeren.
- Zijn er nog tips hoe ik visueel kan controleren of er uberhaupt een reparatie heeft plaatsgevonden?
- Waar zie ik die olielekkage? Had al onder de auto gekeken maar ik denk dat de gelekte olie op het spatscherm onder de motor blijft liggen.
|
29 maart 2016 20:25 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
- Links voor stabilisatie stang (vervanging 130,--) - Rechts achter stabilisatie stang (vervanging 125,--) Dit zijn de kosten niet en makkelijk door jouw garage te doen arbeid een peuleschil, kun je zelf ook en de stangen kosten ongeveer 30 euro. Voor dit type weet ik het niet precies maar kun je zo nagaan.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
29 maart 2016 21:14 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
bassakko schreef: - Links voor stabilisatie stang (vervanging 130,--) - Rechts achter stabilisatie stang (vervanging 125,--) - Lekkage electroklep (vervanging 390,--) - Oliefilterhuis lekkage (vervanging 560,--)
Wij hebben nog garantie dus heb ik eerst de garage gebeld die hem ons verkocht heeft. Hij vindt dat het allemaal wat overdreven bedragen zijn en wil er zelf naar kijken en het oplossen. Je moet bij de reactie van de 'verkoopgarage' even in het achterhoofd houden dat deze prijzen onderdelen + werkloon zijn van de garage waar jij de controle hebt laten uitvoeren. De verkoopgarage rekent als garantiekosten wel de onderdelen maar niet (helemaal) het werkloon van het eigen personeel. Dat wil hij liever niet betalen aan een ander bedrijf. Dus dat hij wat terughoudend is, is -vanuit zijn oogpunt- te begrijpen. Je mag er natuurlijk wel op staan dat de verkoopgarage voor garantie originele onderdelen (of even goede aftermarket) gebruikt. In ieder geval overleggen wat en hoe hij het denkt op te lossen. En het is regel dat je de verkoper in de gelegeheid stelt om garantie te verlenen voordat je elders gaat kijken en de kosten gaat verhalen. Succes ermee.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
30 maart 2016 10:27 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
Dat zijn nogal wat kosten aan een auto die je net 3 weekjes hebt.
bij mijn HDi zijn ook enkele problemen naar voren gekomen na enkele dagen (waarvan er 1 tot ongeveer 10 maanden na aankoop geduurt heeft.)
bij 1 van de dingetjes was bvb dat er een chrome klepje van de rugleuning van de bestuurderszetel kapot was. Dat hebben ze toen met wat kit opgelost. K ben toen meteen terug gereden om het deftig te laten oplossen met een nieuw onderdeel....
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
10 apr 2016 21:02 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
Hee dat lijstje komt me bekend voor, nu weet ik weer wie Bastiaan is, ontmoet op de meeting vorige week Ik heb ook even gekeken onder de motorkap bij hem, geloof best dat er wat dingen zijn die aandacht nodig hebben. Maar ik heb mijn twijvels over het lijstje, het oliefilterhuis en eromheen is kurkdroog. Stabistangetjes heb ik niet bekeken, dat is lastig op een parkeerplaats, op een dag waarbij je je handen niet vies wil maken Die elektroklep, daar heb ik niet naar gekeken, heb namelijk geen idee welke dat is en waar deze zit.
|
10 apr 2016 22:03 |
|
|
bassakko
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 maart 2016 10:11 Berichten: 21
Auto: C5 Tourer
Opties: Yatour /ledstrip onder hoedenplank
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 94000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: C5 1.6 THP met wat problemen
Beetje laat misschien (sorry) maar alles is netjes opgelost. de Dame heeft een dagje op de brug mogen staan en alles is vervangen. - stabilisatiestangen voor en achter - pakking oliefilterhuis - constante draad getrokken naar stekker van trekhaak voor koelkast
Inmiddels zijn we een weekje naar Luxemburg geweest met de caravan om alles te testen. Wat een geweldige reiswagen is dit! En een trekvermogen, LEKKER.
Helemaal blij mee. Nu op naar de volgende projecten ) Inbouwen Yatour, ledstrip in de achterbak om beetje meer licht in de kofferruimte te krijgen. Zat ook in vorige auto, werkt heel fijn.
Groeten en bedankt voor alle reacties.
|
20 mei 2016 15:04 |
|
|
|