Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Waste gate sensor op turbo van C5 type 3 kapot 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 18 feb 2016 14:58
Berichten: 9
Auto: C5 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: donkerblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Waste gate sensor op turbo van C5 type 3 kapot
Hallo allemaal,
Volgens de computer is mijn wastegate sensor kapot. Deze zit helemaal weggebouwd tussen de tunnel boven de uitlaat en is haast niet bereikbaar om hem zo te vervangen lijkt mij.
Hierdoor zou mijn emissie lampje aan blijven en kan mij turbodruk wegvallen als ik hem even op zijn staart trap, wat ook gebeurd. Als ik hem dan weer start dan heb ik weer turbodruk.
Ik voel ook dat mijn motor onregelmatig loopt bij stationair draaien en dat hij bij het afremmen een "gat" heeft in turbodruk, op het moment dat ik na de bocht weer wil versnellen. Even een halve seconde geen vermogen dus. Ook vind ik dat hij tamelijk veel diesel verbruikt, namelijk 1 liter op 13 kilometer gemiddeld.
Mijn begrenzer systeem en cruise control blijft op "pauze" staan en werkt dus niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Citroen zegt dat het misschien de pauze druk schakelaar kan zijn op het stuur en adviseert het hele systeem op het stuur te vervangen, pfff. Dus niet.
Wie kan hierover brainstormen? Alvast bedankt jongens. :smt193


26 feb 2016 11:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waste gate sensor op turbo van C5 type 3 kapot
Je bedoelt waarschijnlijk de positiesensor van de variabele geometrie.
wat zijn de storingscodes?

Gezien je klachtomschrijving zal de sensor niet defect zijn, maar de regeleenheid een code hebben opgeslagen die te maken heeft met het niet bereiken van een bepaalde stand (coherentie of onlogisch) of het ontbreken van de voeding op de sensor (signaal laag).

Kun je de code en de omschrijving geven?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


26 feb 2016 13:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.