Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

2.0 HDIF 136 óf 163pK?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=16729
Pagina 2 van 4

Auteur:  exroosje [ 12 aug 2015 09:21 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Ik weet niet hoe het in andere landen is, maar de 163PK diesel is in NL in minder uitvoeringen geleverd als de 136PK. Als je een exclusive en /of automaat wilde dan moest je maar de 22HDI of 30HDI nemen. De HDI 160 was er als tendance, ligne business & collection business , allemaal mooie namen voor een gemiddeld uitgeruste C5.

In de tijd van de 136PK versie was deze restrictie er niet. Die kon je als exclusive krijgen en ook als automaat.

Dus een 163pk met AFIL, massage, navigatie komt nooit uit Nederland.

Auteur:  john-b [ 12 aug 2015 21:38 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Een reden te meer om ook in de ons omringende landen te kijken. Voldoende aanbod.

Auteur:  icebyte [ 13 aug 2015 08:22 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Voor een diesel, ongeacht het model en type zou ik sowieso in de omringende landen kijken, als je er 1 zoekt met weinig kilometers tenminste. Mijn 206 hdi, en de nieuwe C5 komen beide uit Duitsland. Aanbod is inderdaad groter, alleen wat meer werk om de auto in NL op de weg te krijgen

Auteur:  exroosje [ 13 aug 2015 09:41 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Bedenk je wel dat bij inruil een geimporteerde auto iets minder waard is. Hoe langer hij in NL is hoe minder relevant het wordt, maar de kms die voor import zijn gemaakt zijn niet gegarandeerd. Bv duitsland kent geen NAP, dus die lage km stand zul je anders moeten aantonen, bv een onderhoudshistorie.
En een autohandelaar zal altijd argumenten zoeken om een lagere prijs te bieden. Ik zeg niet dat het een probleem is, maar wees er op voorbereid.
Nu het aantal imports oploopt in Nederland zal het wel steeds gebruikelijker worden.

Auteur:  john-b [ 13 aug 2015 21:19 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Een handelaar zoekt altijd naar argumenten om de inruilprijs te drukken terwijl ze nu zelf ook veel auto's uit Duitsland halen.

Mijn doelstelling is om ook deze auto weer volledig op te rijden. Hij moet toch minimaal 300.000 km kunnen halen. Mijn ph1 tot 298.000 gereden.

Auteur:  Balido [ 08 okt 2015 19:37 ]
Berichttitel:  2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Na zoeken op mobile.de een witte 2.0 HDI 163 pK BVA6 Tourer gevonden. Wat een fijne motor/schakel combi! Geweldig fijn om mee te "touren".

't Enige wat ze niet heeft is: Xenonverlichting, volleder, panodak, metallic lak en trekhaak.

Auteur:  Menno [ 08 okt 2015 20:08 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

:smt023

Auteur:  icebyte [ 08 okt 2015 20:19 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Er lijken er momenteel veel uit Duitsland naar ons kikkerlandje te komen :smt193

Auteur:  MichielC5 [ 10 okt 2015 12:47 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Er staan er ook genoeg. Jammer dat de 163pk een behoorlijk hoge CO2 waarde heeft waardoor de BPM op jong gebruikte C5's weer flink aantikt.

Auteur:  Biedzjee [ 10 okt 2015 15:49 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Denk bij serieuze interesse ook aan Frankrijk om een auto te zoeken, zie bijvoorbeeld http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... ourer&sp=1. ?voor een lijstje V6 diesels

Auteur:  SaXoKe [ 12 okt 2015 22:00 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

misschien een beetje off topic, maar als ik het hier lees is dan een 163pk ook geleverd op wokkels???

Hier in Belgie alleen als Exclusive op HP

Auteur:  Menno [ 12 okt 2015 22:07 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Jazeker, de 163 pk is er ook als wokkelaar ....

Auteur:  Balido [ 28 okt 2015 11:32 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Tis 'm dus geworden! We zweven weer heerlijk met bollen in 't vooronder (en achter nog 'n paar). Bedankt voor 't meedenken.

Auteur:  Menno [ 28 okt 2015 11:33 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

:smt023

Auteur:  Smultie [ 27 jan 2017 15:46 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Klein kickje!!

Zit te kijken naar een nieuwe C5-III

Na 6 jaar en 200.000 km tijd om m'n C5-II 2.0HDiF 138pk handbak te vervangen voor wat nieuws.

Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.

Enerzijds bevalt de 138pk me op dit moment prima, anderzijds is de phase 3 automaat een stuk zwaarder en dus langzamer met dezelfde motorisering.
De 165pk heeft meer vermogen (27pk) en meer koppel (20Nm), is lichter en zuiniger (op papier).

Wat dat betreft zou je dus zeggen dat de 165pk sowieso de betere optie is, het enige waar ik 'bang' voor ben, is dat het extra vermogen z'n negatieve weerslag heeft op de draaiende delen van de motor/bak.

Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan, of bruikbare informatie over bovenstaande?

Pagina 2 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/