inhouden/bokken 2.0HDi 135
Auteur |
Bericht |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 20:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
inhouden/bokken 2.0HDi 135
Woensdag moet ik met de C5 toch even naar de garage, dus daar vraag ik het ook even na, maar ik ga de vraag hier toch ook even stellen. als ik met mijn C5 rustig optrek en met het verkeer meerij (dus normaal, traag rijdend) dan "bokt" ie vaak even rond de 2000tr/min. Als ik sneller optrek, dus vlotter dan normaal, dan heeft ie nergens last van en trekt ie er lekker aan door. Ergens heb ik eens horen zeggen dat t een "vuile" roetfilter zou kunnen zijn? Dat merk je vaker rond de 2000tr zei men me. Regeneren zou dan een oplossing kunnen zijn? Ze heeft nu ongeveer 123.000km. groeten, Tom
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
06 apr 2015 13:04 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
is uitlezen met de lexa
|
06 apr 2015 15:27 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 20:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
hopelijk zien ze daar dan iets op Willy. Het is best vervelend dat ie dat heeft. Het is eigenlijk op een toerental waar ik heel veel op rij....
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
06 apr 2015 18:53 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Inhouden rond 2000 rpm heeft bij de 2.0 HDiF vaak te maken met een traag reagerende egr-klep. dat is te zien aan de nominale en aangezogen luchthoeveelheden. Door die te vergelijken kun je snel zien of het de egr-klep is. Regenereren van een roetfilter betekent gewoon dat de aanwezige roet wordt verbrand. Dat doet de auto zelf ook voortdurend, dus dat zal geen oplossing bieden.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 apr 2015 19:15 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 20:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
hoe kan ik die nominale en aangezogen luchthoeveelheden vergelijken? EGR dacht ik zelf ook al aan.... (zelf dacht ik aan EGR, roetfilter of koppeling, alleen koppeling denk ik dat ik kan uitsluiten omdat ie t niet doet als ik "snel" optrek)
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
06 apr 2015 19:17 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Daar heb je een tester voor nodig (lexia of anders) Geen EOBD tester. EOBD kent geen nominale luchthoeveelheid.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 apr 2015 19:19 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 20:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
ok, dank je. Eens kijken wat ze woensdag daarover in de garage zeggen.
mijn EGR in de Saxo heb ik eens kapot gehad. Dat ding was toen niet meer vooruit te branden. Die bleef "vieze" lucht binnen krijgen.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
06 apr 2015 19:24 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 11:10 Berichten: 4076 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
misschien een gekke vraag maar heb je al eens naar je brandstof filter gekeken
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
06 apr 2015 21:12 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
goeie
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 apr 2015 21:18 |
|
|
Sugar
C5club Fan
Geregistreerd: 16 apr 2013 07:55 Berichten: 79
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Hou ons eens op de hoogte s.v.p. Mijn 2.0 HDi vertoont dezelfde eigenschap: een beetje bokken rond de 1.800-2.000 rpm bij rustig accelereren. Wat mij bevreemdt is dat dit niet altijd voorkomt en ook niet op te roepen is. Ook lijkt het dat het fenomeen zich bij de premium-dieselbrandstoffen wat minder voordoet. Mijn garagist herkent het niet en heeft het bij berijden van mijn auto niet gemerkt (tja, het doet zich niet altijd voor, he?). De EGR-klep van 1.6 HDi is gevoeliger dan van de 2.0 liter en daarom vermoedt hij een andere oorzaak. Mocht het erger worden, kijken we verder. Op dit moment valt ermee te leven.
|
08 apr 2015 10:49 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 20:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
k ben juist terug van de garage. Ze hebben 1 of andere update uitgevoerd, en ik moest t maar eens in de gaten houden.
Juist onderweg naar huis merkte ik het weer op, dus ik rij dadelijk als ik mn boterhammetje op heb gegeten weer even terug. Zij hebben het tijdens een proefrit neit gemerkt, maar ik ga eens kijken of ze even mee willen rijden, dan kan ik hun tijdens het rijden even vertellen wat het juist is.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
08 apr 2015 11:43 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Of de egr klep de oorzaak is kan worden gecontroleerd tijdens een proefrit met de lexia. Door zoals gezegd de luchtwaarden te vergelijken.
Bij de 2.0 is juist licht inhouden bij rustig accelereren vrijwel altijd een gevolg van te hevige egr werking. Dat kan de klep zijn, de software, en soms ook een combinatie van beide.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
08 apr 2015 12:43 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
08 apr 2015 18:06 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 12:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Helemaal mee eens Menno.
_________________ Groet, Jan 20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
08 apr 2015 18:12 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 20:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Menno, daar heb je gelijk in, maar ..... op sommige momenten rijden er serieus slome, trage autootjes voor me en dan hangt ie net in dat toeren gebied...... Ook als moeder de vrouw en de kids meerijden is het niet altijd aangenaam om lekker veel gas te geven....
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
08 apr 2015 18:24 |
|
|
|