Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 vreemde geluiden, kwaliteit gebruikte onderdelen? 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 feb 2013 14:30
Berichten: 12
Auto: C5 2.2 HDI Exclusive plus
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28
Kleur: zwart perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht vreemde geluiden, kwaliteit gebruikte onderdelen?
Hallo,

Spijtig genoeg weer een rare panne gehad met mijn C5. Na +/-57000 km zonder enig probleem kreeg mijn C5 2.2 HDI Exclusive plus van 2013 plots vogeltjesgeluiden bij warme motor ergens links van de motor. Gemeld bij de dealer en auto een dagje daar gelaten. Accessoireriem vervangen en spanrolletje. Geluid nog altijd prominent aanwezig bij warme motor. Terug afspraak voor controle en opzoeken geluid. Komt niet van aircopomp en ook niet van alternator. dus distributie? Bij demontage wordt vastgesteld dat de spanrol van de distributieriem schuin loopt en teveel speling heeft, blijkbaar een productiefout (slechte spanrolletjes)? Distributieset besteld, riem, spanrol distributie vervangen, alles terug netjes gemonteerd. Gestart, geluid nog altijd daar. distributieriem er terug af en daarna waterpomp vervangen. eindelijk is het geluid weg.
Ik beul nooit met mijn wagen en heb een gemiddeld verbruik van 6.0 liter op 100 Km (wel altijd autostrade). De dealer meent dat ik pech gehad heb en dat er waarschijnlijk nog meer 2.2 zullen volgen waar dezelfde serie spanrollen opzit. De distributieriem had er natuurlijk ook al van afgezien en al bij al een geluk dat ik tijdig naar de dealer gegaan ben. Ik rijdt mijn C5's nooit langer dan 90000 km en koop dan een nieuwe. dit was de derde, telkens wel iets doms voorgehad. Bij de eerste de turbo (duppelgeplooid oliezeefje en daardoor te weinig smering, de tweede C5 de ventilator en automatische airco defect na 50000 km en de onderdrukpomp na 30000, en nu dit euvel). Men kan natuurlijk met elke auto pech hebben, maar drie C5 na elkaar en nooit de drie jaren dat ik ze houd rijden zonder panne, dat is toch wel geen toeval meer. Dan zwijg ik nog van de miserie met de Magnetti Marelli radio-navigatie in mijn huidige C5, dat heeft meer dan een jaar geduurd eer ik zonder echo en wegvallen van de verbinding kon telefoneren. Italiaanse bucht zou ik zeggen. De Harmann (NG4) was een pareltje daarmee vergeleken.
Ik wou dit alles maar delen met de andere Citroën liefhebbers. Ik rijd dolgraag met C5 en vroeger ook met mijn 2PK en daarna DS Pallas. Maar buiten de 2pk die onverwoestbaar leek heb ik toch wel heel wat bezoekjes aan de Citroëngarage moeten brengen. In elk geval verdwijn ik uit het Citroënbeeld als de pneumatische vering het moet afleggen tegen de besparingen aan gewicht en de kostprijs. Verder betaal ik altijd trouw aan een bijkomende garantie 4 jaar of 120000 km. Dat is geen overbodige luxe. Mijn C5 was nu net 1 maand buiten garantie geweest.


06 maart 2015 07:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.