naar sportstand veranderen
Auteur |
Bericht |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
Plusje... like... thumbs up.
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
18 nov 2014 22:26 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
De sportstand van de bak gebruik ik sporadisch als ik wat meer pit nodig heb. De sportstand op de vering heeft helemaal geen effect op de rechtdoor gedrag. In de bochten is de auto wel strakker. Dus in tegenstelling tot de xl banden die de auto scherper maken in de bocht met nadeel de ongemak op de rechte stukken biedt de sportstand op de vering een veel gunstiger verandering.
|
19 nov 2014 00:30 |
|
|
Low-D
V.I.P.
Geregistreerd: 20 mei 2010 18:28 Berichten: 224 Woonplaats: Panningen
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: glas dak,19",pack concert exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12314
Productienummer: 10361
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 42000
Kleur: blanc nacre (kwed)
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
Nou Peter en Boesje zal het ff uitleggen De C5 is gewoon te comfortabel met hydractive vering. Daarbij ben ik in het verleden fijn strak sturende auto's gewend geweest, en helaas scoorde de C5 daar erg weinig puntjes op. Om mijn C5 nu met een audi te vergelijken wijst wel op heel erg weinig autokennis van jou kant Maar neem ik je niet kwalijk!
Ik had idd liever een C5 met gewone veren gehad maar dat was niet mogelijk icm de uitrusting die ik wou hebben Gr Lodie
_________________ Citroën verzamelaar C5 tourer exclusive thp 2010 C4 picasso Ethp 2016 Saxo 1.6 16V VTS 2003 Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak) Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)
|
19 nov 2014 22:24 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3548 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
Lodie, Laten we het er maar op houden dat we elkaar echt niet begrijpen. PS: het is erg lang geleden dat ik met een verkleinwoordje ben aangesproken
|
19 nov 2014 22:28 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
Menno schreef: Daar denk ik anders over ... Maar ik rij dan ook graag lekker vlot en wil graag een bak die bij de les is ipv na moet denken Bij de EGS is het wat mij betreft zelfs een must, daar kan je de normale stand net zo goed deleten Brandstof verbruik is nauwelijks anders , dat ligt nog altijd voornamelijk aan de stand van de rechtervoet Ik heb dat vanmiddag nog eens uitvoerig uitgeprobeerd. Op een rit die deels door de stad, over de snelweg en een brede 70 km weg voerde. Gevolg, duidelijk hogere toerentallen voordat hij doorschakelt, en bij 100 km/u blijft 'ie in z'n 5 hangen, geen doorschakelen naar 6. Voorts stevig schokken bij het terugschakelen naar z'n 2 en 1. Mij niet gezien dus, ik rij graag in een comfortabele auto, een Citroën C5 V6-AM6 Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
19 nov 2014 23:01 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
Je moet ook gas geven he ! , als je in rustigaanmodus rijdt is het net als in de stad nutteloos. Maar ik rij dan ook graag door en wil de auto bij de les! Dat rijdt idd zeer relaxed , getreuzel is niets voor mij Dat niet iedereen daar van houdt is best Schokken hoort niet , ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
19 nov 2014 23:04 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
Dat schokken ontstaat omdat hij bij het afremmen, op de motor dan wel met het rempedaal, eerder terugschakelt dan strikt genomen nodig is. Dat zou alleen nodig moeten zijn als je weer op wilt trekken, maar nu doet 'ie het altijd, dan gaat 'ie rijdend met iets van 2000 rpm zelf terugschakelen naar een lagere versnelling, met 3000 rpm als gevolg. En dát terugschakelen voel je.
Dat deed de AL4 altijd, ik vond dat een van de meest onprettige eigenschappen van deze bak. De AM6 doet dat niet, als je 'm in de gewone modus laat staan.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
19 nov 2014 23:18 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: naar sportstand veranderen
Gebruik die stand dan ook enkel op snel en buitenwegen, dan kom je niet van 2 naar 1 ... Daar was ik misschien niet helemaal duidelijk over.
Dat schokken heb ik nooit zo ervaren de keren dat ik hem wel bij lage snelheden gebruikt heb, niet met de AL4 , aisin6 danwel de huidige EGS6
Waarbij van deze 3 de EGS het meeste opknapt van de sportstand !
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
19 nov 2014 23:22 |
|
|
|