Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Dan geloof je me niet..
Prima.
De dealer heeft zelf geen testkast om verstuivers te testen. Als ze dat willen sturen ze ze op naar een dieselexpert.
Zelf ook al eens meegemaakt dat ze zeiden dat ik 4 nieuwe nodig had.
Toen naar de expert gegaan. Die heeft ze alle 4 getest. Eentje bleek niet voldoende opbrengst te hebben bij vermogensvraag. Gereviseerde erin.
En rijden maar weer. (kosten: 515 euro voor arbeid, testen van 4 verstuivers, nieuwe brandplaatjes, brandstoffilter en garantie)
Maar ja ....je mag best je dealer geloven hoor!

Ik heb overigens laatst de hele voorwielophanging vervangen van een Honda. Had nog niet eens 2ton gelopen.
Alle auto's hebben onderhoud nodig EN dat moet het liefst worden uitbesteed aan kundige mensen.

(ja...het is me ook een raadsel dat ik zelf sleutel aan mijn auto? :lol: )


16 jun 2016 13:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
daar begin ik naar omdat allemaal te lezen :shock:


16 jun 2016 13:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Beste Citroenfan,
Ik vind het jammer dat dit allemaal zo gaat en dat je ramp op ramp treft bij het merk dat wij een warm hart toedragen. Waarbij de dealer niet echt helpt bij het oplossen. Maar even goede vrienden, wij kunnen daar niets aan doen.
Je standpunt en mening zijn reeds gevormd. Prima dat mag. Vraag me alleen af waarom je dit dan nog op dit forum post.
Ik wens je veel geluk met je nieuwe betrouwbare auto. (Misschien met Roman samen een Honda draadje openen op de club ;) )

@C5 HDi 110, over inleren
Bij de auto van Citroenfan is de software er op gebaseerd de adaptiewaarden van de injectoren in te leren gedurende het afremmen op de motor tussen 3500 en 1600 rpm. Dit gaat in de praktijk vaak niet goed doordat veel bestuurders niet vaak en lang genoeg afremmen op de motor. Hij doet het namelijk alleen wanneer er niet wordt geremd. Het is dan ook logisch dat injectoren wegleren waardoor er genoemde klachten ontstaan. Om dit te corrigeren kun je een rijdende inleerprocedure uitvoeren dit kan ongeveer maximaal 1- 1,5 uur duren, inclusief controles enz. Nog steeds in 300 euro wat veel, maar het behelst meer dan invoeren van een IMA code. Dit verhelpt het probleem. Echter wanneer de dagelijkse rijomstandigheden of rijstijl niet veranderen zal het probleem terugkeren.
Nieuwe injectoren kunnen dan mi alleen vebetering geven icm nieuwe mms software. Waarvan dat laatste ook toepasbaar is wanneer de oude injectoren niet worden vervangen.

Dit ter informatie.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


16 jun 2016 14:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010 23:57
Berichten: 91
Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: Panoramadak, afneembare trekhaak, Xenon, Claudia Mistral-leer; de hele rambam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12286
Productienummer: 0033
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
BJG betekent dat ook dat Citroenfan door zijn rijstijl aan te passen de injectoren weer in het gareel zou kunnen krijgen?

_________________
auto-historie: Visa (II, geloof ik, had m rond 1990), BX 1.4 Deauville, Xantia 1.8 sx 16v, C5 Phase 1 2.0 16v


16 jun 2016 16:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
pie-eater schreef:
BJG betekent dat ook dat Citroenfan door zijn rijstijl aan te passen de injectoren weer in het gareel zou kunnen krijgen?


Citaat:
Bij de auto van Citroenfan is de software er op gebaseerd de adaptiewaarden van de injectoren in te leren gedurende het afremmen op de motor tussen 3500 en 1600 rpm. Dit gaat in de praktijk vaak niet goed doordat veel bestuurders niet vaak en lang genoeg afremmen op de motor. Hij doet het namelijk alleen wanneer er niet wordt geremd. Het is dan ook logisch dat injectoren wegleren waardoor er genoemde klachten ontstaan.


Een beetje rare rijstijl moet je er dan op nahouden om de injectoren in het gareel te houden :cry: .
Afremmen op de motor van 3500 tpm naar 1600 tpm zonder te remmen met een dieselmotor dat doet toch in de praktijk nooit niemand. Als ik 150km/h rijdt wat ik trouwens regelmatig doe in Duitsland maakt de motor nog geenééns 3000 tpm. Dan zou ik dus in feite regelmatig zo'n 170 km/h moeten rijden en dan de snelheid zonder te remmen moeten laten zakken tot zo'n 80 km/h!
Doortrekken tot 3500 tpm bij het accelereren doet niemand nooit met een dieselmotor want bij 3500 tpm bruilt het ding het uit zonder dat er nog enige vorm van een versnelling is. Lijkt me ook niet bevordelijk voor de levensduur van de motor en het gemiddeld verbruik laat staan de beruchte NOx uitstoot.
Maar dat bedoel ik dus met die diesels. Schijnbaar zijn het motoren met een gebruiksaanwijzing. Ik bedoel, als die injectoren met een normale rijstijl al van slag af raken dan is er toch iets misgegaan tijdens het ontwikkelen van zo'n motor? Zoiets zou toch nooit moeten kunnen?
Dit soort toestanden moet ik gewoon niet hebben met een auto. Auto moet het gewoon doen en wil er geen gezeik mee hebben. Ik heb het ding gewoon nodig voor mijn werk en het moet gewoon starten en lopen zijn zonder daarbij allerlei kunstgrepen uit te moeten halen laat staan telkens honderden euro's aan onkosten te moeten maken zonder dat daarbij de problemen worden opgelost. Dat hoefde ik met mijn Honda's ook nooit. Een auto is primair gemaakt om van A naar B te komen en moet gewoon betrouwbaar en veilig zijn. Dat kan ik van mijn C5 in de huidige toestand niet beweren!


16 jun 2016 18:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 12:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
@Citroenfan39: Goed lezen wil ook wel eens helpen. :citrofiel

_________________
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.


16 jun 2016 18:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Inderdaad goed lezen,

Ik zeg TUSSEN 3500 en 1600 rpm.

Verder:
Je mening was reeds duidelijk Citroenfan

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


16 jun 2016 19:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010 23:57
Berichten: 91
Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: Panoramadak, afneembare trekhaak, Xenon, Claudia Mistral-leer; de hele rambam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12286
Productienummer: 0033
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Wat een heerlijk ironische gebruikersnaam trouwens, citroenfan. Het is wel smullen van je klaagzangen zo.
Don't get me wrong: Ik heb met je situatie te doen en ik gun die niemand. Je legt het er echter wel heel dik bovenop elke keer.
Als je benieuwd bent naar oplossingen dan zou ik me iets constructiever opstellen. Als je alleen komt om te klagen, dan houdt het nu wel zo'n beetje op denk ik.

_________________
auto-historie: Visa (II, geloof ik, had m rond 1990), BX 1.4 Deauville, Xantia 1.8 sx 16v, C5 Phase 1 2.0 16v


16 jun 2016 19:22
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2013 20:16
Berichten: 590
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.2 Puretech
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 30000
Kleur: Gris Sable


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Citroenfan39 schreef:
Mijn eigen ervaring is ook dat de Citroën dealers over het algemeen, en ik spreek uit eigen ervaring, super arrogant zijn en vooral heel erg goed zijn in het uitschrijven van peperdure rekeningen zonder je probleem op te lossen.


Erg vervelend voor je al die toestanden hoor. Heb je al zo'n rotwagen en dan ook nog alleen maar arrogante dealers getroffen. En dat 10 jaar geleden ook al ! Ik hoop dat de Honda dealers wat aardiger zijn, maar daar twijfel je geloof ik niet aan? Zouden de Honda rijders ook een stuk minder arrogant zijn trouwens ?

_________________
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....


16 jun 2016 19:45
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Geld dit afremmen/inleren op de motor alleen bij de latere 1.6HDI, of ook al voor mijn 1.6HDI uit 2006.
Niet dat ik bang ben dat het bij mij snel zal gebeuren, ik rem juist heel veel af op de motor door op tijd het gas los te laten en terug schakelen.
Maak er zelfs een sport van om de rem zo min mogelijk te gebruiken, uiteraard af en toe goed remmen om de boel gangbaar te houden.


16 jun 2016 23:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
@ BJG,

Eerder in dit draadje bleek dat deze problemen er bij deze auto waren in 2014 en nu weer in 2016.
Maar niet in 2015.
Zou dat kunnen betekenen dat in 2015 die injectoren wel "bijgeleerd" hadden, maar dat ze dit jaar, door de manier van rijden die "kennis" weer kwijt geraakt zijn?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


16 jun 2016 23:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
@ JW : dat lijkt mij heel goed mogelijk

@ C5HDI110, inderdaad geldt dit niet voor de motor die jij hebt.

Let wel, ik zeg niet dat deze inleermethode goed werkt, in tegenstelling: door de lange bakverhoudingen kom je bij afremmen op de motor al gauw onder de 1600 rpm, dat is een deel van het probleem. Citroen heeft dit niet bedacht, maar Siemens, de leverancier van het injectiesysteem. Siemens levert aan veel meer merken ;) Ook Bosch heeft een dergelijk systeem/methode in de 92 pk versie van de 1.6 HDi en levert dit injectiesysteem oa ook aan Honda :lol:
Waarbij voortschrijdend inzicht leidt tot verbetering, waarbij genoemde problemen zijn opgelost door aanpassingen in de software van betreffende auto's ;)

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 jun 2016 08:54
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Sorry hoor, maar wat een kolder allemaal! Dit slaat toch helemaal nergens meer op?
Ik heb mezelf dit jaar echt niet plotseling een andere rijstijl aangeleerd hoor! :x
En als het dan aan mijn rijstijl zou liggen, waarom staan in Frankrijk, Groot Brittannië en Duitsland de fora dan vol geschreven met exact precies dezelfde klachten die ik heb? Hebben al die duizenden mensen dan dezelfde "slechte" rijstijl? Vreemd ook dat de klachten dan alleen maar optreden bij temperaturen boven de 17 graden. Een injector die "van slag" is komt heus niet plotseling weer in het gareel als de buiten temperaturen onder de 17 graden dalen.
Vind het zeer vreemd dat Siemens die injectoren dan af zou stemmen op een rijstijl die bijna niemand heeft en die in de praktijk bijna niet toepasbaar is, want wie remt er nu constant alleen af op de motor tussen de 3500 en 1600 tpm? Een auto heeft toch niet voor niets een remsysteem?
Op de Franse fora staat geschreven dat deze injectoren op moment van introductie gewoon nog niet goed uitontwikkeld waren en "defectueus" zijn. Het is gewoon een ordinaire productiefout waarvan PSA en hun dealers wel degelijk op de hoogte zijn. Niet voor niets zijn deze injectoren in Frankrijk massaal vervangen. Onze Nederlandse dealers laten ons echter gewoon doormodderen met dit probleem en proberen de situatie ook nog uit te buiten door de klant op torenhoge onkosten te jagen door oplossingen voor te stellen waarvan ze zelf zeker weten dat het niets uithaalt en zonder het probleem daadwerkelijk aan te pakken. Zoals gezegd, dit is een ordinaire productiefout en betroffen klanten hebben gewoon recht op coulance bij het vervangen van deze slechte serie injectoren.

Citaat:
Ook Bosch heeft een dergelijk systeem/methode in de 92 pk versie van de 1.6 HDi en levert dit injectiesysteem oa ook aan Honda :lol:

Onzin! De injectoren die Honda toepast bij haar dieselmotoren zijn inderdaad van Bosch maar van een compleet ander model en type en komen totaal niet met elkaar overeen.
Kijk maar:
injector Citroën C3 1.6 hdi 92: [url]http://www.autoteile-supermarkt.de/index.php?webiscoparams=eNpLtDK2qi62MrJSKk9UsgYz0sAMQyBDyTrTygDCTgKxDQ2MzC0trWsBgwEN7g%3D%3D
[/url]
Bosch onderdeelnummer: 0 986 435 203

injector Honda Civic 1.6 idtec: http://www.autoteile-supermarkt.de/index.php?webiscoparams=eNpLtDKyqi62MrRSSlKyzrQyNDAyt7S0BgukQQQMTCzMrWsB1EkKIg%3D%3D&webiscosession=1n52gm0tee72kthpge8uujaap5
Bosch onderdeelnummer: 0 445 110 532
Conclusie een compleet ander onderdeelnummer dus en injector komt totaal niet overeen met die van een 1.6 hdi 92! Sterker nog, het gehele injectiesysteem van die i-dtec is compleet anders.

Naja, zal de komende dagen proberen een stuk afgelegen weg te vinden en de auto een flink aantal keren op de motor laten afremmen tussen de 3500tpm en 1600tpm. Baat het niet dan schaadt het niet en maar hopen dat het probleem in ieder geval minder wordt.
Een ander probleem dat de laatste maanden optreedt is er één met de halfautomatische bak. Als ik met de auto in de file sta zet ik deze altijd in neutraal. Dat doe je met een handbak immers ook en is mij ook van verschillende kanten aangeraden om het druklager van de bak te ontzien. Echter, als de file oplost en ik zet de bak weer in de A dan kraakt de bak het uit alsof je met een handbak zonder te koppelen schakelt. Mij lijkt het alsof de koppeling het aan het begeven is want bij overschakelen van de 2 in de 3 en dan vooral bij vlot gasgeven slipt de koppeling ook al iets. Vreemde is dat dit probleem zich niet voordoet bij een koude motor bij het schakelen van N naar A. Maak me er niet zo druk om want de koppeling zal het heus nog wel 2 maanden uithouden. Althans, dat hoop ik dan maar :? ! Ook over vroegtijdig slippende en versleten koppelingsplaten bij deze motoren die zijn uitgerust met gerobotiseerde bak valt op de PSA fora genoeg te lezen. Ook dit zal dus wel geen op zichzelf staand geval zijn.
Koppeling vervangen samen met dubbelmassa vliegwiel schijnt ook een dikke 1600 euro te kosten.
Al met al zit ik dus na goed 2 jaar en amper 50.000km's met deze wagen waarvoor ik destijds bijna 20.000 euro betaalde al op 3600 euro onkosten wil ik de auto weer in orde hebben!!!!
Man, wat ben ik blij dat ik over 2 maanden dit vehikel in kan leveren zeg!


17 jun 2016 12:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Nogmaals begrip voor je vervelende situatie niemand zegt dat jij er iets aan kunt doen. Als je verhaal wilt halen doe dit dan bij de juiste organisatie en niet bij een forum dat primair bedoeld is voor uitwisseling van kennis en informatie.

Nog één keer dan:
De injectoren zijn niet het probleem, de manier van inleren van de adaptiewaarden in het stuurapparaat is dat.
Daar is het een en ander aan gedaan, dat je dealer dit niet weet of communiceert kunnen wij niet helpen.
Natuurlijk zijn de Honda injectoren anders dan in de PSA motoren, het zijn immers andere motoren. Anders zouden ze niet passen.
Fijn dat de diverse Franse fora weten hoe het zit misschien moeten die hun best gaan doen om het probleem voor jou op te lossen.
Niemand zegt dat jij een slechte rijstijl hebt.
Dat dit probleem optreedt boven een bepaalde temperatuur is technisch goed verklaarbaar, je mag het vreemd vinden en onzin, maar dat verandert niet dat het gewoon zo is.

Veel geluk met je nieuwe auto :smt023
Nogmaals ik begrijp je frustratie, meer dan dat, denk ik zelfs. Alleen voor de wijze waarop je dit communiceert in de verkeerde richting kan ik geen waardering opbrengen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


17 jun 2016 22:26
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Ik wil toch even mijn uiterste bewondering uitspreken aan iedereen die hier zo respectvol en behulpzaam blijft reageren ondanks de verwensingen richting ons geliefde merk.
Dat zegt toch wel wat over het feit dat er heel veel nuance is al het gaat over de Citroenliefde hier en dat niemand het merk voor de realiteit plaatst.
Wat ik niet begrijp: als er zo veel vermeende problemen zijn dan moeten er toch ook veel oplossingen zijn? Focus daar dan op zou ik zeggen.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


18 jun 2016 09:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.