Auteur |
Bericht |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Maarten schreef: Als de besparing van 130 km/h naar 110 km/h het verschil maat tussen je een auto kunnen veroorloven en niet... kul, als je het mij vraagt!
Denk je eraan dat de luchtweerstandskracht kwadratisch gaat met je snelheid en de meest bepalende factor in het brandstofverbruik boven de 100 km/u is? Die 20 km/u is 18% snelheidsverschil. De luchtweerstand is daarbij 40% hoger.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
08 okt 2013 14:43 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Ja en?
Of de auto 1/15 rijdt of 1/18 daarvoor hoef ik hem niet weg te doen. En dat is waar maarten op doelt..
|
08 okt 2013 16:47 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Flip schreef: Maarten schreef: want 110 rijden waar je 120 of 130 mag lijkt mij geen probleem. Als t maar rechts van de weg is. De irritatie komt vaak omdat ze langzaam links blijven rijden.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
08 okt 2013 18:11 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Zullen we die discussie maar elders voeren
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
08 okt 2013 18:13 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
EW schreef: Denk je eraan dat de luchtweerstandskracht kwadratisch gaat met je snelheid en de meest bepalende factor in het brandstofverbruik boven de 100 km/u is? Who cares??? LPG is gelukkig goedkoop
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
08 okt 2013 18:14 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
De benzine ook..
1,43 voor de 95
|
08 okt 2013 19:38 |
|
|
Harm Jan
C5club Fan
Geregistreerd: 16 dec 2010 16:24 Berichten: 72
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Hartelijk bedankt voor alle reacties allemaal. Niet dat ik er nu helemaal uit ben, maar ik weet wel waar ik op moet letten. En dat ik vooral eens moet gaan proefrijden in de 2.0 benzine en in de 1.6 THP, maar alleen als die een modificatie heeft gehad. Bij de 2.0 zal ik dan vooral letten op het geluid.
Zelf ben ik zeer nauwkeurig met onderhoud en vertroetel mijn auto altijd erg, maar de kunst is natuurlijk wel om er 2e hands een te vinden die dat ook heeft gehad. Overigens heb ik in de C5 break veel plezier van de 2.0 benzine, vooral op lange ritten en met volle vakantiebepakking doet die het uitstekend. Wegtrekken vanuit stilstand gaat wel wat moeizamer, maar ach, de dame is toch geen sportwagen...
Overigens heb ik de tijd, de huidige C5 II 2.0 break doet het nog prima, maar de C5 III Tourer lonkt wel, ik vind het een erg mooie auto. Dus ik ga op mijn gemak verder zoeken tot de juiste auto langs komt.
|
24 okt 2013 19:32 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Harm Jan schreef: Overigens heb ik in de C5 break veel plezier van de 2.0 benzine Ik ook van mijn atm. motortje. Tuurlijk is een motor met een turbo fijner maar ja.....moet wel heel blijven.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
24 okt 2013 22:15 |
|
|
Jooster
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11 Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
bgt schreef: Tuurlijk is een motor met een turbo fijner Alles is relatief... Is maar net wat je fijn vindt en hoe je de auto gebruikt. Turbo is meer vermogen en meer koppel. Maar de directe relatie tussen intrappen gaspedaal en afgifte vermogen is weg. Moet langer wachten dat vermogen vrij komt. Heb zelf de nieuwe 2.2 HDi. Is een beul. Maar bij lage belasting en laag in de toeren doet de motor schokkend weinig als je het gaspedaal intrapt. Duurt wel ff voordat de turbo z'n werk doet. 1.6 THP doet dit wel beter overigens. Serieus punt om mee te nemen in je afweging.
|
25 okt 2013 01:04 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Schakellui rijden, de grote vrees van iedere turbodieselmotor.
|
25 okt 2013 01:15 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Jooster schreef: bgt schreef: Tuurlijk is een motor met een turbo fijner Duurt wel ff voordat de turbo z'n werk doet. Heb ik gemerkt toen ik proefritjes ging maken om te kiezen voor een nieuwe auto eind 2009. Ik had toen ff een C4 Picasso met 1.6HDI meegekregen, wou eigenlijk weer een Picasso.......tot ik in de C5 ging rijden, en schrok toen ik de snelweg op ging. Ik was vroeger natuurlijk gewone diesels gewend en die hadden geen gat. Gewoon een grote motor met weinig pk. Die HDI heeft mij zo doen schrikken dat ik gelijk van de keuze voor een turbodiesel af was. Maar diesels zijn wel betrouwbaarder dan turbo benzine motoren. Hoe mooi de THP ook is, ik moet 1st zien dat ze makkelijk 3 ton aan km's halen. Dan vertrouw ik ze pas. Die downsized motoren krijgen veel meer op hun donder dan gewone grote benzine motoren.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
25 okt 2013 11:04 |
|
|
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
bgt, helemaal mee eens. Klinkt misschien wat ouderwets maar in verhouding nooit problemen met de 2.0 benz. motor. Ook niet op LPG.
Gr. Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
25 okt 2013 11:08 |
|
|
HBR
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 21 maart 2009 20:32 Berichten: 158 Woonplaats: Leusden
Auto: Volvo V60 D3 Momentum voorheen C5 2.0 Comfort Tourer
Opties: Bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 33.500
Kleur: Savile grey
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Ik ben op zoek naar een auto met een dieselmotor. Dan zit je qua koppel nog beter i.v.m. het trekken van de caravan. Dus mijn C5 tourer op lpg is dus binnenkort te koop.
_________________ Zastava 750, Fiat 127, Simca 1100, Ford Escort, Golf D (3x), Opel Kadett D, Citroen BX 1.4E Cannes LPG, Opel Vectra LPG, Opel Vectra Stationcar 2.0 D, Fiat Cinquecento, VW Lupo 1.4, Ford Mondeo 1.8 Stationcar, Opel Astra stationcar, Opel Astra LPG, Citroen C5 Tourer 2.0 Comfort LPG
Groeten Hans
|
25 okt 2013 12:09 |
|
|
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 791 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Jooster schreef: bgt schreef: Tuurlijk is een motor met een turbo fijner Duurt wel ff voordat de turbo z'n werk doet. Ik herken dat van mijn oude werk Astra 1.7 DTI die pas wat ging doen boven de 2200 tpm, en dat was dan ook het grote verschil toen ik voor het eerst in een 2.0 HDI/110 pk P307 wegreed. Voor mijn gevoel meteen reactie en koppel vanaf 1200 tpm. Deze ervaring is de reden dat ik uiteindelijk een C5 om deze motor heb gekocht en dat dat een 2.0/136 pk is geworden was een leuke plus. Een slecht reagerende EGR-klep, bijvoorbeeld door vacuumproblemen kan overigens ook zorgen voor een slecht oppakkende motor. Door die extra balansassen in een 2.2 HDI kan ik me voorstellen dat deze wat meer moeite heeft om op toeren te komen. Mij valt juist de levendigheid van de 2.0 HDI op en dat al helemaal vergeleken met de werk-Fabia 1.2 TDI. Deze gaat nu, nadat deze 56 dKm heeft gelopen, eindelijk een beetje leven maar dan pas rond de 1800 tpm.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
26 okt 2013 21:58 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of 1.6THP?
Idd een 2.0 HDiF 16v is een fijne en levendige dieselmotor , daar kan een 2.0 benzine niet tegenop ...., Maar we geraken zo langzaam wel off-topic
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
26 okt 2013 22:55 |
|
|
|