Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
2.0 benzine koelproblemen met caravan
Auteur |
Bericht |
bertil
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 12 apr 2007 00:04 Berichten: 195 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Naar boven
|
Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan
WackoH schreef: @ allen: Is zo iets makkelijk schoon te maken zonder van alles te verwijderen? 3 kunststof kappen verwijderen, 2 schroeven los zodat de condensor en radiateur iets van elkaar af gedrukt kunnen worden, plaatje karton o.i.d. er tussen houden en de radiator met een compressor en luchtspuit vanuit de motorruimte voorzichtig doorblazen. Desnoods met de tuinslang met water. (dat plaatje karton voorkomt dat de condensor vuil wordt) Dat had de wegenwacht onderweg kunnen doen en was mijn probleem grotendeels opgelost geweest.
_________________ Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
|
04 sep 2013 00:32 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan
Dank
|
04 sep 2013 00:38 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan
Het is al eerder hier beschreven dat de airco condensor en radiator bij de PH3 zodanig zitten dat ze makkelijk vuil worden (en de condensor hierdoor beschadigt).
Toch denkt ook iedereen hier eerst aan de thermostaat, net als je dealer. Zo gek is het dus niet dat ook de wegenwacht hier eerst naar keek. Pech voor jou dat het wat anders en simpels was, maar aan de kant van de weg kun je niet alles verwachten.
Overigens heb ik in de vakantie in toscane en umbrie best wel veel op "strade bianchi "gereden. Zodanig dat de auto ook bruin had kunnen zijn na de vakantie ipv donkerblauw.... Zo kan dat dus gebeuren.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
04 sep 2013 09:18 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan
Bij de cursus Eendologie, tijdens het sleutelen aan de 2CV, kijken we altijd of de oliekoeler wel schoon is. Ik vraag me nu dus af of er bij onderhoud bij willekeurig welke garage naar wordt gekeken...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
04 sep 2013 10:54 |
|
|
bertil
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 12 apr 2007 00:04 Berichten: 195 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Naar boven
|
Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan
Ik verwacht niet dat dit gecontroleerd wordt bij onderhoud. Wat ik wel verwacht van een dealer is dat een klacht serieus genomen wordt en dat er goed gezocht wordt naar een mogelijke oorzaak. In België hebben ze de auto uitgelezen, er mee gereden (solo) en hem warm laten draaien tot de koelventilator in kwam. Dit alles bleek goed. Nadat ik zelf met de garage gebeld had en had aangedrongen beter te zoeken omdat de motor met caravan tegen de berg op toch echt warm liep, hadden ze m.i. toch echt het hele koelsysteem moeten checken. Dat hebben ze niet gedaan. Het verhaal van de thermostaat kwam via de NL dealer die ik telefonisch geraadpleegd had. Die verwachtte natuurlijk dat de rest allemaal grondig geïnspecteerd was. Een thermostaat controleer je pas door hem eerst te demonteren en dat doe je niet effe. Ik kom mezelf er ook wel in die diagnose vinden dus heb de opdracht gegeven om die te vervangen. Als dat vervolgens niet kundig gebeurt en er blijkt heel wat anders aan de hand te zijn.... maar goed. Die Belgische dealer heeft zijn fout erkent en de rekening betaald/gecrediteerd. Ik vraag me alleen wel af wat voor monteur daar loopt. Moet haast een schooljongen zijn geweest die vakantiewerk deed.
_________________ Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
|
04 sep 2013 11:44 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|