Auteur |
Bericht |
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Ik kan mij niet herinneren dat dat bij mijn honda op 12jaar ooit gebeurd is, en nooit problemen mee gehad :p
|
07 okt 2012 11:33 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Remvloeistof is hygroscopisch. Het vocht dat er in opgenomen wordt leidt tot twee problemen: - corrosie van remdelen in het inwendige. - weigerende remmen als ze warm worden, doordat het water er in gaat koken bij stevig remmen.
Fabrikanten schrijven een verversingstermijn voor, het is verstandig je daaraan te houden. Voor de kosten hoef je het niet te laten....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 okt 2012 12:59 |
|
|
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Vochtgehalte remvloeistof word bij APK toch gemeten, en teveel vocht is afkeur? Zie die filmpjes Klokje rond wel eens en daar word dat ook gemeld... en idd teveel vocht geeft vreemde remeffecten
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
07 okt 2012 13:05 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Afdichting, staat van de leidingen en de carters (motor en versnellingsbak) Toestand van het uitlaatsysteem Staat van de hoezen, fuseekogels, stuurkogels, aandrijfassen en het stuurhuis Hoogte van koppelingspedaal of het automatische nastelmechanisme (inclusief afstelling) Staat van de aandrijfriemen van de accessoires Staat van de ruitenwisserbladen Lampen verlichting en signalering Slijtage van remblokken, achter Slijtage voorremblokken Staat van de banden en bandenspanning Staat van het reservewiel en bandenspanning Handrem Ontluchten van het dieselbrandstoffilter Verversen remvloeistof (elke 2 jaar)
|
07 okt 2012 14:15 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Apk controleert niet de staat van de remvloeistof. Eveneens de andere controlepunten. op dat moment goed is goed. Als volgende maand bv de hoezen gaan lekken dan is dat geen afkeur. Een garage zal overwegen dit prefentief te vervangen. Als je ongemerkt er even mee door rijdt dan is de vervolgschade groter en draait de besparing op in een dure kostenpost.
|
07 okt 2012 14:20 |
|
|
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Zal de remvloeistof maar eens laten controleren dan, trouwens, de remmen beginnen te piepen en de handrem blijft hangen... Toch maar eens goed laten maken
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
07 okt 2012 16:59 |
|
|
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Onderhoud
@chathanky Dat is allemaal in orde en controleer ik wel meermaals
|
07 okt 2012 19:47 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Onderhoud
XortioN schreef: toch wel een goeie 100€ bespaard, denk ik. De olie was eigenlijk het duurste aangezien ik daar altijd voor kwaliteit-merken ga (in dit geval Valvoline) Nu nog de automatische bak eens laten flushen en ik kan er weer tegenaan. 60 euro... en je hebt het werk gehad...
|
07 okt 2012 19:47 |
|
|
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Onderhoud
vind ik toch mooi bespaard, aangezien ik mijn onderhoud meer doe dan opgegeven. Op jaarbasis doe ik 3x dit ondehoud, dus dat is toch 180€ per jaar dan (bijna goed voor een flush of een maand rijden)
|
07 okt 2012 19:52 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Onderhoud
1x per jaar vind ik voldoende... en dan zet ik hem wel bij de dealer neer... makkelijk zat..
|
07 okt 2012 19:54 |
|
|
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Ik doe wel 40.000km per jaar en doe mijn onderhoud om de 15.000~20.000km ipv 30.000km. Hou wel in gedachten dat hij gechiptuned is, dan liever wat extra onderhoud (-:
|
07 okt 2012 19:57 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Onderhoud
|
07 okt 2012 19:58 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Onderhoud
Dit lijstje zijn algemeen benoemd voor een zgn. kleine beurt. Voor de grote beurt komt dit er bij. Speling van naven, stangen, kogels en rubbers Spanning van de aandrijfriem van de accessoires (zonder verstelbare spanrol) Afdichting van de schokdempers Remklauwen, remschijven en remleidingen Heb je zijwaardse trajectcontrole wordt dit gereinigd.
Bij 120.000 km: Vloeistofniveau Eolys of vervanging van het flexibele reservoir indien van toepassing.
Uitlezen storingen en indien nodig verhelpen en resetten.
|
07 okt 2012 20:07 |
|
|
|