Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 2.0hdi horten en stoten (4.000km) 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 2.0hdi horten en stoten (4.000km)
alsof de duuvel d'rmee speelt had ik zondagavond iets heel geks:

Na ongeveer een uur snelweg begon de auto te stotteren: stotend inhouden. Snelheid +/- 100 versnellend naar 130. Gedurende een seconde of 5 bleef de auto inhouden en schokken. Daarna heb ik het nog proberen uit te lokken, maar het was een eenmalig iets.
Hij moet dan in z'n 6 door een toerengebied heen waar me eerder die dag al een resonantie (brom) opgevallen was. Bij iedere versnelling bij 2.000-2.250 toeren zowel tijdens gas geven als gas los bromt er rond 2100rpm iets mee.

De auto heeft nog geen 4.000km gereden :shock:

Kan er iemand iets zeggen over wanneer het DPF z'n regeneratieronde gaat doen en of je daar iets van merkt? Is de EGR een zwak punt bij de 2-liters? Of heeft PSA dat wel netjes opgelost.


28 aug 2012 11:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0hdi horten en stoten (4.000km)
Het kan inderdaad zijn dat de regeneratie werd gestart op dat moment.
Over hoe en waarom van nhet regenereren heb ik een stukje geschreven dat bij de FAQ is terechtgekomen op dit forum, lees daar maar eens, ik dek dat dan alles duidelijk is.

Natuurlijk zijn er mensen die onmiddelijk gaan roepen dat het inhouden dat jij ervaarde niet normaal is.
Mijn advies: zie het eerst eens aan, het komt vaker voor dat een auto plotseling eenmalig vrij heftig reageert op gasgeven tijdens de regeneratie, en dan vervolgens en hele periode niet meer. Dit heeft ook te maken met het initialiseren van de kenvelden (de zelfleerfunctie van de motorcomputer past zich steeds aan aan de omstandigheden)

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


28 aug 2012 19:25
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 02 aug 2012 14:52
Berichten: 6
Auto: c5 break 2.0 136pk hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.0hdi horten en stoten (4.000km)
ervaring.

Kan inderdaad regeneratie zijn op dat moment.

Bij de mijne heb ik wel last van gemakkelijk aan te zetten.

Vooral op helling enzo. en vlug willen oversteken.

Na wat andere brandstof(V-power diesel) en als die goed warm is eens deftig doortrekken in toeren en wat senleheid opbouwen in zijn 5(ipv van 6,wat hogere toeren) is de verbetering lichtjes beter.

Wagen start ook niet super vlot bij koud weer,geen drama maar toch iets te lang naar mijn mening.

By the way,wagen niets van foutcodes.

Nu na een beurt(15.000km) olie + oliefilter. rijd de wagen nog iets beters en starten doe die veel vlugger.

Lijk me dat deze misschien andere olie heeft van de fabriek uit(in verband met rodderen)

Nu heb ik zelf via de parameters eens de waardes bekeken,tot mijn verbazing schommeld deze geweldig vanaf stationaire toerental tot zo ongeveer 1500tr/min. (injectorcorrectie.)

Egr-klep staat dan redelijk ver open.

Denk dat die motoren nogal vrij zuinig afgesteld staan,zeker in begin toerental,eens de turbo genoeg druk leverd is er geen probleem meer,parameters zijn dan goed.

Hogedruk is ook laag in dat begin toerental.

Om de Co2 norm en dergelijk te halen moeten ze ook vanalles uitsteken,egr,fap,meerdere inspuitingen,enz....


19 feb 2013 11:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.