Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toeren
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=12036
Pagina 2 van 2

Auteur:  CMTF [ 31 jul 2013 11:09 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toere

Beste Marc en overige leden,

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een C5 Tourer V6 HDi en ervaar dezelfde problemen. De dealer weet niet wat het is. Geweldige auto overigens.

Zijn de problemen bij u opgelost Marc?

Groet,

Martijn.

Auteur:  veerbol [ 01 aug 2013 13:06 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toere

Bij mij ook, exact rond 2000 toeren. Alle updates en diesel filters hebben geen oplossing geboden...

In iedere versnelling, auto of manueel.

Met name als je gas terug neemt treedt het op. "fijn" als je veel snelweg rijdt en je anticipeert met je gaspedaal rustig... dan is die vibratie altijd goed te voelen...

Na de flush actie van de automaat bij GJO, ga ik nog 's terug voor nader onderzoek..

Ik vraag me af of het de automaat is, ik denk eerder het 2.7 blok...

Auteur:  Onzendirk [ 03 aug 2013 12:25 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toere

Hallokes,

Ik ben al 4 jaar eigenaar van een 2.7 HDI. Het eerste half jaar geen enkel probleem, en toen begon het...
Vooral 's morgens, als de motor koud is, je rijdt in 3de of 4de en plots begint de wagen te stotteren (stoempen zoals ze in België wel eens willen zeggen), je duwt het gaspedaal wat verder in zodat hij optrekt: alles terug perfect normaal. Of op autostrade, bij een snelheid van 130km/u laat je het gaspedaal los, en plots voel je een paar schokken/hikken...

Ik denk dat de laatste maanden mijn wagen meer bij de garage gestaan heeft dan bij mij thuis. Allerhande software updates - vervangen van egr kleppen - vervangen van kleppen ergens in de motor - vervangen van de volledige versnellingsbak... niets mag helpen... Nu is Citroên (bijna)zover dat ze geen verdere werken meer willen uitvoeren. Ze gaan een overname voorstel doen... En net dit laatste is iets wat ik eigenlijk niet wil, want dan gaat het me geld kosten. En ik wil graag een 6 cilinder houden (nu zou het wel zo zijn dat je nog steeds "op aanvraag" een V6 3.0l kan bestellen op een C5/3).

De laatste mogelijkheid zou zijn dat ze m'n wagen voor onbepaalde tijd naar Frankrijk zouden sturen om daar verder te zoeken....

Ik ben benieuwd, maar ben het ook eigenlijk meer dan beu!

Auteur:  BJG [ 12 aug 2013 22:09 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toere

Oops dat lijkt een lastig probleem.
Ik ben geneigd een paar voor de hand liggende mogelijkheden te noemen maar dat doe ik niet, ik vermoed dat men reeds uitgebreid heeft gekeken naar het probleem.

Erg vervelend. het probleem wordt dus wel erkend, en niet afgedaan als product-eigenschap?

Auteur:  Onzendirk [ 16 aug 2013 11:05 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toere

En wat eigenlijk het frappantste is aan deze zaak:
1/ bij aankoop heb ik een contract plus afgesloten die alle onvoorziene kosten dekt, deze loopt nog tot juli 2014

2/ vroeger heb ik een Xantia gehad 2.0i, heeft toen ook meer in de garage gestaan dat bij me thuis en uiteindelijk heeft Citroen deze terug genomen en een nieuwe aangeboden, mits opleg uiteraard...

Je zou kunnen zeggen dat dit de 2de keer is dat ik dit meemaak...

Als er begin september niets uit de bus komt, denk ik dat ik verdere stappen zal ondernemen...

Een wagen onder garantie waar men niet meer wil aan werken... klinkt ni echt logisch lijkt me.

Auteur:  MichielC5 [ 05 jan 2014 22:04 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toere

Ik ben heel benieuwd of hier nog wat uit gaat komen. Ik ga zelf binnenkort met de 2.7 rijden dus ik ga kijken wat de mijne doet.

Auteur:  JW-C5 [ 06 jan 2014 01:20 ]
Berichttitel:  Re: 2.7 HDI automaat hikt/stottert tussen 1500 en 2000 toere

GJO heeft op CiFo een reactie gegeven op dit probleem:
Citaat:
....denk zelf aan een klep in het inlaatsysteem. Deze gaan wel eens vastzitten door koolaanslag.

De klep zit in de V bij de rechtermotorophanging. Er komen twee RVS pijpjes op binnen....


Groet,
JW

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/