Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Diesel perikelen in Duitsland 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 apr 2008 16:12
Berichten: 45
Woonplaats: Spannum
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Diesel perikelen in Duitsland
Rijdend op de Duitse autobaan in de buurt van Munchen, werden wij geconfronteerd met een explosie, welke naar mijn gedachten in het uitlaat systeem plaatsvond .
deze was zo heftig en zwaar dat ik dacht dat het gebeurd was met de dame.
Het vermogen viel weg en de dame sukkelde rustig verder.
Daar zit je dan in de steile heuvels van Beieren met een caravan achter je aan. op de autobahn.
geen trekkracht meer en emissie storing gloeiend op het dashboard.
Voor het eerst rijden in de vakantie met de 2.0 16 V HDIF autom. met caravan en dan deze gewaarwording.
Tot zover was de reis voorbeeldig verlopen. Maar zo durfden wij niet door Oostenrijk.
Maar een goed vakantieganger heeft ook telefoon mee, dus de thuis garage gebeld,
uitgelegd! en de vraag was meteen hebben jullie getankt in Duitsland ,Ja Shell Feul save diesel
Dit was de boosdoener. schijnt zoveel meuk aan toegevoegd te zijn en dit stuurt de uitlaat gas controle in de war waarna de storing optreedt. Enfin een harde reset zou de storing laten verdwijnen.
zogezegd zo gedaan. en de rest van de vakantie met diverse tankbeurten is de storing niet weer geweest. totdat we weer huiswaarts gingen en weer moesten tanken in Duitsland.
en wederom , de zelfde storing ook met het zelfde verloop ,, explosief kwam hij er in. Was wel diesel bij een ander merk vandaan.
Kortom Diesel in Duitsland is rare meuk. zeker aan de autobahn.


11 aug 2012 12:45
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Diesel perikelen in Duitsland
Vreemd hoor ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


11 aug 2012 20:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Ja, nog nooit meegemaakt in mijn "dieseltijdperk". Toch gevoelige motoren die HDI's...

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


11 aug 2012 20:12
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25
Berichten: 669
Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Ik woon al jaren in Duitsland en tank hier meestal ook en niet een bepaald merk.
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en ook bekenden van mij hier niet.
Toeval, of er is toch iets mis met jou auto.

_________________
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),


11 aug 2012 20:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
ken het verhaal ook niet...
vaak genoeg met de HDI in duitsland getankt... ;)


11 aug 2012 21:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Er rijden best veel HDI's in Duitsland, de meeste tanken daar ook.
Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


11 aug 2012 21:54
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 apr 2008 16:12
Berichten: 45
Woonplaats: Spannum
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Volgens de garagisten, welke ik hier benaderd heb omtrent dit euvel, zeggen zij dat dit te maken heeft met het bijvoegen van Bio brandstof welke in een veel hogere mate aanwezig is in de Duitse diesel. Dit schijnt op langere termijn desastreus te kunnen wezen op de nieuwe dieselmotoren
kapotte verstuivers en of brandstofpomp.


19 aug 2012 16:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Lijkt me een beetje onzin want PSA's eigen vloot loopt al heel lang deels op B30 juist om die gevoeligheid te testen. Ook de div, Franse overheidsdiensten rijden met hoger percentages BioDiesel dan je normaal aan de pomp tankt.

B30 is gewoon toegestaan op alle HDi's:
http://www.green-car-guide.com/peugeot- ... iesel.html

en hier:
http://www.datamonitor.com/store/News/p ... E7A205B87A

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


19 aug 2012 22:12
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
De diesel in je tank veranderd niet door de ECU te resetten. Het enige wat veranderd zijn de adaptiewaardes die je motormanagement zuur verdiend heeft. Jammer dat je de auto niet hebt kunnen laten uitlezen bij een lokale dealer. Dan wist je zeker wat het probleem was. Want zo extreem lijkt ook mij vrij sterk. Voor hetzelfde geld is er iets met je DPF oid.

Overigens liep mijn auto ook vrij ruk op Duitse diesel. Dit was geen PSA maar GM-Opel (Saab 9-3 2.2 TiD). Het is geen totaal broodje-aap, want er zijn meerdere problemen mee bekend. Alleen niet zo extreem als deze.

Het feit dat Duitse auto's prima op Duitse diesel rijden, is logisch als je in ogenschouw neemt dat de auto van TS weer reed na een ECU-reset. De Bio-diesel is de norm voor die (Duitse) ECU's. Dat is zijn uitgangspunt geworden na kilometerslang parameters verzamelen.

Dat bij een plotselinge volle tank van bio-diesel de ECU gaat tegensputteren, vind ik zo gek nog niet. Alleen zo extreem?!


20 aug 2012 09:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Ik kan wel een eind met je verhaal meekomen coffeecup.
De TS heeft een diesel van de nieuwste generatie waarvan de ecu inderdaad vrij veel autoadaptieve kenvelden heeft.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


20 aug 2012 18:24
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 apr 2008 16:12
Berichten: 45
Woonplaats: Spannum
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Ik ga dit draadje weer ff oppakken.
Zolang wij de dame nu hebben begint het euvel zich nu vaker te manifesteren.
Zaterdag avond rijdend op de snelweg in de klim van een aquaduct plots knallen en stoten, trekkracht weg maar niet in noodloop gaan, nadat we op de terugweg bij een viaduct opreden, reageerde de motor stotend en ging toen wel in noodloop.Toen waren er geen knallen of explosies.
Vanmiddag wederom, explosies en knallen en rambam en heel heftig, meteen in de noodloop.
Wie kan hier een duidelijke omschrijving aan toe voegen om tot een eind conclusie te komen waar we dit in zoeken moeten. Emissie storing is zoveel omvattend.
Het lijkt mij zich voor te doen, wanneer er plots veel vermogen van de motor gevraagd wordt.
Maar waar komen de explosies dan vandaan. Backfire???


16 dec 2013 18:09
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Een diesel met backfire ?? nooit van gehoord. LPG wel.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


16 dec 2013 18:57
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Wat wees het uitlezen van de storing uit?
Heeft het niet te maken met de regeneratie van je roetfilter?


16 dec 2013 22:30
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2013 16:22
Berichten: 197
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 106.000
Kleur: rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Dag allen,

Regelmatig lees ik op dit forum dat de auto in de noodloop gaat.
Kan mij iemand mij vertellen wat dat is en wat de voiture dan doet.

Bedankt.


17 dec 2013 00:06
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diesel perikelen in Duitsland
Vermogen gaat omlaag in de noodloop , dit om de techniek te sparen ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


17 dec 2013 00:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.