Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Zwaar geluid 2.2 HDI 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Zwaar geluid 2.2 HDI
Hoi, het geluid van mijn nieuwe 2.2 HDI (denk DW12C) neemt tijdens het rijden regelmatig flink toe. Eigenlijk nooit direct na de start, maar altijd als ik al een flink stuk heb gereden. Het komt uit de uitlaat, al is niet het geluid van een lekke uitlaat, maar een zware diepe roffel. Eigenlijk best lekker voor een 4 cilinder, behalve dat het niet hoort en je er na 10 minuten vanaf wil. Het gaat niet uit zichzelf weg tijdens rijden. Het gaat altijd gepaard met het gaspedaal dat trager reageert op wisselingen, soms wel tot een seconde vertraging. Dat merk ik trouwens meestal als eerste. Het geluid volgt daarna geleidelijk binnen enkele minuten.

Kan beide zaken niet met elkaar verenigen, maar ze treden altijd gelijktijdig op. Er moet dus een verband zijn. Het is geen consistent probleem, soms wel, soms niet. Wat ik meestal ook merk is een penetrante geur (lijkt wel wat op smeulend plastic). Komt uit de uitlaat, maar ruik het overduidelijk ook in het motorcompartiment, vooral de rechter kant. Het kan niet daadwerkelijk plastic zijn, want dat had inmiddels dan al lang weggebrand moeten zijn. En soms bij het starten hoor ik een knal van een klep (overduidelijk), dusdanig hard dat het niet gezond kan zijn.

Ga binnenkort langs de garage (garantie), maar telefonisch herkende de garage dit niet en begon gelijk over software updates. Ik ga liever voorbereid naar de dealer. Vaag als dat het is, herkent iemand bovenstaand beeld?


29 feb 2012 23:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
die geur kan van je roetfilter zijn denk ik...


29 feb 2012 23:53
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Verbranding van mengsel in de uitlaat?

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


01 maart 2012 09:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Hoe is je rijgedrag? Lange/korte stukken? Aanhanger? Snelwegkilometers? Veel trappen?

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 maart 2012 11:43
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Trappen ?

_________________
Afbeelding Afbeelding


01 maart 2012 12:53
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
>Trappen ?
Hahaha, heb ik geen last van. Zweef ik gewoon overheen.... :citrofiel

EvilTwin, ik rij vrijwel uitsluitend lange stukken (woon/werk), 2x 90 km per dag, bijna alles snelweg. Draai hem eerst rustig warm met een bescheiden snelheid. Daarna wel naar 140-150 als het rustig is, anders blijft het bij 100-120. Geen files (gelukkig!). Ondanks 450NM trap niet veel (oa. vanwege brandstofverbruik). En geen aanhanger. Allemaal best netjes dus. Nu ik er nog eens over nadenk, het is eigenlijk alleen maar bij warmgedraaide motor, en bij rustige rijstijl met min of meer constante snelheid: gebeurt bv erg vaak op de wisselstrook A1 tussen Bussum en Amsterdam, rij daar altijd met constante lage snelheid (100-120) en dus lage toeren dat maar weinig varieert. Misschien dus wel toeren(bereik) gerelateerd. Voor alle duidelijkheid, zodra het verschijnsel zich voordoet gaat het niet meer weg, ook niet bij stationair. Motor moet eerst uit.

De "Check" knop geeft geen bijzonderheden, en het servicelampje is uit. Ik merk niet veel verschil in motorvermogen of koppel, mogelijk een fractie minder als het verschijnsel zich voordoet.

Zou het iets te maken kunnen hebben met de EGR klep? Defecte LMM?


01 maart 2012 15:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Allemaal goede hypothesen, maar daar zou normaalgesproken wel iets van een fout moeten zijn opgeslagen. In real time uitlezen kan ook helpen. De EGR is dacht ik slim (en test zichzelf), een LMM die een verkeerd signaal geeft moet ook een melding opleveren, omdat er nog andere (indirecte) manieren zijn om de luchthoeveelheid te bepalen, oa. druk (turbo) en lambda metingen in de uitlaat. Het zijn ook niet de zaken die een hoorbaar probleem omleveren.

Omdat je een fractie minder vermogen voelt, denken we richting de regeneratie van het Fap. Dat is afhankelijk van de EGR en andere inlaatkleppen, alsmede hun vacuümbesturing. Maar juist met jouw rijgedrag zou regeneratie redelijk netjes en regelmatig moeten verlopen. Misschien denkt de auto wel dat de regeneratie nodig is/niet goed verloopt, bijv omdat de differentiaal-druksensor een verkeerde waarde geeft. Lastig... :?

Op de Ph.I/II kun je de regeneratie meestal wel horen inschakelen (relais vd achterruitverwarming), maar hoe makkelijk dat hoorbaar is op een C5-3 weet ik niet. Probeer er eens naar te luisteren. Ik durf niet te zeggen of het op de C5-3 ook zo wert, maar op de eerdere versies kun je tijdens het regeneren de ARV aanzetten (was al aan dus je hoort nu niks) bij het uitschakelen hoor je dan het relais dubbel schakelen, omdat het uit en direct weer aangaat. :idea:

trappen = op z'n staart trappen, of doortrappen (fietsmetafoor).

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 maart 2012 15:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Aha, dat FAP verhaal zet me aan het denken. Lees nl. elders op dit mooie forum onderstaande:
Citaat:
Roetfiltercapaciteit
De opslagcapaciteit van een groot roetfilter (2.0 en 2.2) is goed voor 700-1200 km.

Wat gebeurt er tijdens regenereren
De uitlaatgastemperatuur moet omhoog tot minimaal 450 graden om het roet te kunnen verbranden. Normale roet verbrandt vanaf 550-600 graden. Eolys is een katalysator die zorgt dat de verbrandingstemperatuur van roet verlaagd wordt naar 450 graden.

De computer bereikt dit door:

A) 1 of 2 na-inspuitingen per arbeidsslag te doen (afhankelijk van de motorbelasting)
B) Omzeilen van de intercooler door een kleppensysteem in de inlaat, en uitschakeling van de egr. (temperatuur verhoging in de verbrandingskamer)
C) Verhogen van de motorbelasting door inschakelen van elektrische verbruikers zoals de achterruitverwarming, gloeibougies en soms de koelfan

Wat merk ik van regenereren?
Het begin van regenereren merk je door eenmalig kort inhouden.
Tevens verandert het motorgeluid doordat het inlaattraject wordt veranderd (omzeilen van de intercooler).
De motor reageert wat schokkeriger op het gaspedaal.
Het instantané brandstofverbruik op de boordcomputer stijgt.
Je hoort het relais van de achterruitverwarming in de bsi inklikken.
Ter controle kun je de knop van de achterruitverwarming bedienen. Bij aanzetten hoor je dan niets (is al aan) terwijl bij uitzetten een dubbele klik te horen is (uit en weer aan).


Ik merk regelmatig (vaker dan 700-1200km) dat er diverse stroomslurpers zichzelf inschakelen, zoals de achterruitverwarming (zichtbaar) en de stoelverwarming (voelbaar). En alles bij "Wat merk ik van regeneren" is exact wat ik merk. Alleen dus veel te vaak, en veel langer dan de 10 aangegeven minuten.

Onjuist verlopende regeneratie van het FAP lijkt idd een goede kanshebber. Niet dat ik nu precies weet waar dat dan aan ligt, maar ben een stuk(je) verder. Een dezer dagen maar eens kijken hoe de garage er tegenaan kijkt. Laat het jullie uiteraard weten.

Ondanks dit, blijft een schitterende auto!


01 maart 2012 16:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Ik dacht dat een regeneratie per definitie tussen 300 en 600 seconden duurde, dus dat bij jou het gedrag nog langer doorgaat is erg vreemd. Als je grote stukken al regenerend rondrijdt dan moet je dat ook merken aan het verbruik lijkt me. Waarop zit je ongeveer?

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 maart 2012 19:21
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
EvilTwin, verbruik is rond de 1:13,5. Weliswaar erg zware auto, maar dat moet gezien de specificaties en rijgedrag nog wel wat beter kunnen (alleen maar snelweg, geen files, hou constante snelheid aan).

Dit ondersteunt de gedachte dat regeneratie veel langer duurt dan 10 min, en mogelijk ook vaker dan 1x per 700-1200 km. Dat laatste zal ik eens in de gaten houden, nu ik weet hoe ik dat moet.


01 maart 2012 21:17
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
De regeneratie duurt soms langer als de gewenste uitlaatgas temperatuur moeilijk wordt gehaald, of als de maximum uitlaatgas temperatuur wordt overschreden.

Sowieso wordt duurt het regeneratieproces bij hogere snelheden en toerentallen langer vanwege een grotere afkoeling door het hoge debiet aan uitlaatgassen en rijwindkoeling.

Ik heb eens een regeneratie-proces van ongeveer 60 km meegemaakt, duurde een half uur. (met aanhanger op autoroute 130 km/h, 35 graden buitentemperatuur. Ik dacht echt dat er iets totaal mis ging, maar waarschijnlijk werd het proces steeds kortsondig onderbroken door een te hoge temperatuur.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


02 maart 2012 00:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Aanvulling:
@Jooster, de stoelverwarming kan niet door de bsi worden ingeschakeld, misschien toch verbeelding?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


02 maart 2012 23:53
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Volgens mij is er bij >130km/h met aanhanger sowieso geen sprake van geforceerde regeneratie, of noodzaak, omdat daarbij de vermogensvraag voldoende is om te regenereren, helemaal als de ventilator vol moet draaien.

De regeneratie kost ook vermogen (omdat de motor niet optimaal kan lopen) en da's met 130+aanhanger mogelijk niet meer goed te doen. Ik heb een getal van 140km/h als cut-off in mijn hoofd en de mijne regenereert bij 130km/h -vlak, geen aanhanger- nog wel netjes, maar 140 weet ik niet. Nog kleinere motoren met minder reserves (1.6, 2.0hdi?) kunnen nog wel een lagere limiet hebben.

Je kunt natuurlijk zeggen dat deze 2.2HDi 450Nm heeft, waar de mijne "slechts" 320Nm heeft, dat is bij 125 ongeveer het verschil tussen 95kW en 80kW, vanwege de overbrenging. Daarvan heb je -vlak, geen aanhanger!- ongeveer 40kW van nodig. Dus ik zou het helemaal niet vreemd vinden dat er in BJGs extreme geval sprake was van continu onderbroken regeneratie cycli, en dat dat het idee geeft dat er een half uur geregenereerd wordt.

Even voor de duidelijkheid, met welke auto/motor heb je dat gehad? Een 1.6hdi kan bij 125km/h maar 60kW leveren (bijna 70kW met overboost, maar dat is dus niet continu).

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


03 maart 2012 12:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Ik had het met mijn eigen 16HdiF.

Ik ben eens aan het meten geweest:
De natuurlijke regeneratie vindt pas plaats bij uitlaatgastemperaturen boven de 500 graden Celcius. Bij 130 km/h met aanhanger bereikt het uitlaatgas een temperatuur van slechts 350-400 graden bij continu rijden. Dus zal er gewoon een geforceerde regeneratie gestart worden. In dit geval wanneer de geforceerde regeneratie wordt gestart zal de de temp zeer snel en hoog oplopen. Inderdaad zoals ET terecht vermoedt: vandaar dat het proces continue wordt gestart en afgebroken waardoor het lang duurt eer het complete proces is afgerond. Dus heel erg vreemd is het ook weer niet dat het zo lang duurde.

Je hebt gelijk dat het door de motor geleverde vermogen niet optimaal gebruikt kan worden bij geforceerde regeneratie. Maar door een verhoogde turbodruk in combinatie met na inspuiting verkrijg je een hoger koppel bij hogere toerentallen, en dat komt wel weer de rijdbaarheid bij een dergelijk hoge snelheid ten goede.

Bij een 2.0 HDiF wordt de grens van 500 graden pas bij snelheden van meer dan 160 km/h bereikt en ik verwacht ook zo bij de 2.2 die jij hebt. Dus ik verwacht dat de geforceerde regeneratie gewoon gestart wordt indien 100% verzadigd FAP is berekend en je rijdt op dat moment rond de 150 km/h.

De nieuwste generatie motormanagementsystemen houden meer rekening met rijsnelheden en temperaturen en passen daar de regeneratie actief op aan. Dwz dat ze bijvoorbeeld een regeneratie starten bij een roetbelastings% van 97% en een snelwegrit, ipv te wachten tot 100%.
Zo voorkom je dat (zoals bij de oude systemen regelmatig voorkomt) dat de auto begint te regenereren als je vanaf de snelweg de afrit neemt, nog 1 km rijdt en de wagen uitzet.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


03 maart 2012 17:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
ff een vraag dan...
Bij de C5 bleef de ventilator nadraaien als een regenatie bezig was en je deed de auto uit...
bij de picasso met de vernieuwde 1.6 hdi heb ik dit nog niet meegemaakt en inmiddels toch wel 4500 km gereden ermee...

is dit dan de reden???


03 maart 2012 21:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.