Auteur |
Bericht |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze laten zien is suggestief, wat ze verhullen essentieel...
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
21 feb 2014 19:06 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33483 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
|
21 feb 2014 23:41 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Nou deze week is de auto weer 4 dagen bij Cit Amsterdam geweest. Het stationair koud slecht lopen was nog steeds niet opgelost. Men heeft eerst weer "alles" nagekeken. Ik heb nog een ritje met een monteur gemaakt om het probleem te duiden. De monteur zei dat hij echt geen idee had waar het aan kon liggen.
En jawel hoor, toen had men het gevonden: De brandstofpomp was niet goed en is vervangen. Het grappige is nog wel dat iemand hier mij had getipt om daar eerst eens naar te kijken......
Met "alles" wordt kennelijk bedoeld alles mbt de distributie en vervuiling. Mijn conclusie is dat men bij THP's zo gefocussed is op deze problemen dat er niet verder gekeken wordt. Dat begon al bij JO en is bij Cit amsterdam voortgezet. Je kunt betwijfelen of mijn ketting niet vroegtijdig vervangen is. Hij zal ongetwijfeld al wat gerekt zijn (dat doen ze allemaal) maar of dat nu echt problematisch was.....
Enfin, ik heb alles nu weer nieuw en het mooiste is dat de brandstof pomp nu ook door cit betaalt is als follow up van de distributieketting vervanging! Je hoort mij niet klagen.....
Tenminste even afkloppen dat het nu echt opgelost is..... Leerpunt in elk geval is dat bij inhouden de brandstofpomp ook een boosdoener kan zijn.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
07 maart 2014 22:42 |
|
|
Robbert
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
mijn THP staat weer bij de dokter. Klaar met deze THP. Teller staat op 89k. De symptomen die leidde tot de grote hartoperatie bij 63k beginnen zich weer te vertonen. Onregelmatige vermogensafgifte bij optrekken en merkbaar gemis aan pk's bij acceleratie en topsnelheid (die die dus ruim niet haalt). Tegen leasemij gezegd: zit nog twee maanden fabrieksgarantie op, daarna wordt deze auto voor jullie een financieel schip van bijleg. Dat heeft gewerkt. Na het delen van de historie tot op heden (binnen fabrieksgarantie gaat er veel buiten het zicht van leasemij om) hebben ze auto opgehaald. Contact gelegd met importeur en THP daar heen gebracht, dus buiten dealer om (die echt haar best doet, maar van maandagmorgen THP geen goede motor kan maken). Rij nu 508 SW met de 1.6 HDI en ESG bak. Die HDI is voldoende krachtig en lekker zuinig, die ESG bak, tja, das wennen. Niet mijn keus, erg traag, rijdt weinig comfortabel. Maar goed, niet gekoppeld An een THP en dat is winst. Ben benieuwd wat ze met mijn THP gaan doen. Ik hoef 'm niet meer terug zei ik, maar dat ging niet zomaar, helaas...... Ik heb ze geadviseerd er een compleet nieuw blok in te zetten, voor Peugeot denk ik de goedkoopste optie. Ben benieuwd en wacht rustig af.......
|
18 mei 2014 22:18 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Vervelend, ik begrijp je reactie. Dit lijkt een gewoon netjes oplosbaar (bekend) probleem maar het blijft gewoon balen gezien je historie.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 mei 2014 22:22 |
|
|
Robbert
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Het bekende probleem is al eerder op de bekende manier 'opgelost' maar dat heeft niet mogen baten. Er is met dit blok volgens mij meer aan de hand dan de 'bekende' problemen alleen
|
18 mei 2014 22:26 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ook de oplossing van de problemen is aan ontwikkeling onderhevig.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 mei 2014 23:34 |
|
|
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Als ik dit zo lees dan is dit waarschijnlijk mijn laatste C5, gezien het feit dat er alleen nog maar THP motoren in de benzine uit voering zitten.
Ik moet er niet aan denken dat je als particulier buiten de garantie voor deze kosten moet op draaien.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
21 mei 2014 07:46 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik ben particulier (wie niet) en de auto was uit garantie. De betreffende reparatie is desondanks voor rekening citroen uitgevoerd. Enige vervelende was dat ik 4 dagen een vervangende auto moest betalen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 mei 2014 09:19 |
|
|
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Maar is dat ook zo wanneer de auto 6 jaar of ouder is, is de dealer dan ook zo redelijk.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
21 mei 2014 09:25 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Tis toch een BMW motor en bij BMW zelf hoor je de laatste jaren nooit iets over problemen met hun turbomotoren. Is dit dan puur bezuiniging op materialen wat PSA betreft of heeft PSA gewoon een slechter ontwerp gehad? Van de Opel/Ford turbo's hoor je ook nooit schandalen. Toch wel vreemd dat PSA hier zo'n ontzettende vergissing mee heeft gemaakt. Ben benieuwd of hun eigen ontwikkelde 1.2ltr 130pk turbo wel heel blijft.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
21 mei 2014 09:36 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33483 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Bij BMW ( mini ) is hetzelfde probleem hoor, die zijn denk ik beter in onder het tapijt schuiven ....
_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
|
21 mei 2014 09:38 |
|
|
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Is dat zo, of denk je dat?
JW
|
21 mei 2014 09:41 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dat is zo....
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
21 mei 2014 09:43 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Menno schreef: Bij BMW ( mini ) is hetzelfde probleem hoor, die zijn denk ik beter in onder het tapijt schuiven .... De mini heeft nu toch een andere motor. Hij had idd de PSA motor, volgens mij niet de BMW uitvoering. BMW zelf gebruikte voor hun auto's waarschijnlijk betere materialen. Daar hoor je niks over.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
21 mei 2014 09:47 |
|
|
|