Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

1.6THP "problemen" ?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8514
Pagina 88 van 143

Auteur:  roelbouwman [ 23 nov 2015 14:52 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Klaverblaadje schreef:

Volgens de (Citroen) dealer en enige klanten zijn de resultaten spectaculair.
Tot nu toe zijn er ca 150 apparaten in gebruik in Frankrijk en maar 1 in Nederland.


Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?

Auteur:  JW-C5 [ 23 nov 2015 15:06 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Als ik via hun site zoek naar vestigingen, vind ik er niet een in NL.
Maar ook niet in Frankrijk, waar er 150 zouden zijn.

Het zou kunnen zijn dat ze hun apparatuur aan dealers verkopen, die dan onder hun eigen naam deze waterstofbehandeling uitvoeren.

Overigens, ik vraag me af of je bij een THP niet het risico loopt van "backfire".
Je laat immers hoogst brandbaar waterstof de inlaat in lopen, en dat komt dan in de inlaat heet uitlaatgas tegen via de interne klepoverlap.
Lijkt me een punt van aandacht, op z'n minst. Dat staat nog los van m'n eerdere vraagteken, zie de posting hierboven.

Groet,
JW

Auteur:  peterrr [ 23 nov 2015 16:31 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Arnold schreef:
Op aanraden door GJO naar Willem Bakker gegaan. Veel problemen door slecht werk van de dealer. Deze had dingen over het hoofd gezien, met ernstige problemen als " vervolgschade ". Deze zijn allemaal snel en vakkundig door Willem Bakker opgelost.. De auto rijdt weer zoals hij/zij hoort te rijden.


Wat heb je er laten doen? Granulaatreinigen of ook het vervangen van je ketting? En kun je iets over de kosten vertellen?
Alvast bedankt!

Peter

Auteur:  Klaverblaadje [ 23 nov 2015 16:59 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

roelbouwman schreef:

Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?


Ja dat staat bij de C6 specialist en Citroen dealer in Aalsmeer.

Door het merkbare verschil na de behandeling verkoopt het apparaat zichzelf.

Bij lopende motor hangen ze de slang in het luchtfilter en laten de motor een half uur draaien.
Af en toe een beetje gas geven, en dat is het.

Auteur:  Herman [ 23 nov 2015 20:00 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Zie hier. https://www.youtube.com/watch?v=VBHQHwiQ1Yo

klik Carbon Cleaning Machine

Auteur:  Herman [ 23 nov 2015 20:04 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Afbeelding

Afbeelding
Dat doe je toch gewoon even op de parkeerplaats? :smt190

Auteur:  bgt [ 24 nov 2015 01:12 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Herman schreef:
Zie hier. https://www.youtube.com/watch?v=VBHQHwiQ1Yo
klik Carbon Cleaning Machine

Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt :smt193

Auteur:  Herman [ 24 nov 2015 09:33 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

:smt023 :lol: wel erg zwart wat uit de uitlaat komt.
Dan maar wat CO2, krijgen de bomen ook wat te eten. Goed voor het groen.

Auteur:  BJG [ 24 nov 2015 11:05 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

bgt schreef:
Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt :smt193


Dit heeft totaal niets met elkaar te maken!! De vervuiling van de THP komt van de DI en de interne EGR in combinatie met carterdruk. Een THP op LPG heeft hier exact evenveel last van.
Sorry dat ik niet vriendelijk klink, maar enige kennis van zaken is handig bij het posten in dit draadje over THP problemen.

Auteur:  bgt [ 24 nov 2015 11:18 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Had ik idd ff wat moeten nuanceren........voor de atmosferische 2.0ltr motor.

Wat ik dan niet begrijp, zou een turbo die ook op LPG rijdt, niet een stuk minder last van vervuiling hebben dan 1 die op benzine rijdt? Natuurlijk wel meer dan een niet turbo maar toch een stuk minder dan benzine of diesel.

Auteur:  BJG [ 24 nov 2015 11:56 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

De vervuiling heeft te maken met de motorconstructie en niet met de brandstof zoals ik al zei. Verdiep je maar eens in de THP daar is meer dan genoeg over geschreven in dit draadje. En verder staat het internet vol met verhalen hierover.

Dit is overigens niet alleen bij de THP maar ook de TFSI en soortgelijke motoren.

Verder is bij interne EGR en indirect ingespoten motoren het rijden op LPG minder gunstig voor de klepvervuiling omdat LPG deze vervuiling niet weg kan spoelen. Maar omdat de motor eerst nog even op benzine loopt levert dat in de regel geen problemen op.

Auteur:  JW-C5 [ 24 nov 2015 12:09 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Nou je hier toch bent: hoe kijk jij tegen die "waterstof-cleaning" aan, bij een THP?

Groet,
JW

Auteur:  BJG [ 24 nov 2015 12:47 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Ik weet het (nog) niet.
Ik moet me daar nog even wat meer in verdiepen.

Vooralsnog heb ik het idee dat de aanslag in de inlaat en op de inlaatkleppen hierdoor niet zal verdwijnen omdat de waterstof eigenlijk in de cilinder verbrandt. Dus daar zal het zeker effect hebben.

Auteur:  gerben [ 02 dec 2015 15:04 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Ben ik ook slachtoffer ?

In 10.000 kilometer heb ik al twee keer een liter olie bij moeten vullen. Omdat ik de auto pas in april aangeschaft heb met 50.000 op de teller en ik een jaar garantie heb ben ik terug gegaan met deze klacht naar de dealer. Nu blijkt er een lichte olie lekkage te zijn aan het kleppendeksel (pakking) Die wordt nu vervangen. Daarna wordt de motor intern gereinigd (Vooral achterzijde waar blijkbaar de meeste vervuiling zit en opnieuw opgevuld met olie. Daarna moet ik een aantal weken/maanden gaan rijden en opnieuw terug naar de dealer waar opnieuw de hoeveelheid olie wordt bepaald om te kijken of er nog steeds een verhoogd verbruik is. Dit alles volgens voorschrift van de importeur.

Auteur:  exroosje [ 02 dec 2015 15:43 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Ik zie eigenlijk 2 issues:

Gewoon in de inlaat waterstof injecteren terwijl de lucht eerst door de turbo moet lijkt me een riskante aanpak.

Verhoging van de verbrandingstemp heeft vooral effect "downstream" dus in cylinder, uitlaat en kat. Deposits op de binnenkant van de klep brandt het misschien weg, op het inlaatspruitstuk en de klepstelen......


Ik zou meer iets zien in preventief engine flushen met Forte valve cleaner voor DI motoren (en ook dat spul moet je denk ik na de turbo injecteren.....)
Ik snap eigenlijk niet dat dit niet al lang preventief voorgeschreven wordt.

Pagina 88 van 143 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/