Toch is er weer een kleinigheid die roet in het eten komt gooien, sedert enige tijd is er iets in het interieur dat op bepaalde toerental behoorlijk mee gaat trillen met de motor. Vooral als je in file staat en in eerste (of tweede) traag verder rijdt gaat er op zo'n 1800/2000 tr/min. iets behoorlijk heftig trillen, ik vermoed ergens aan het voeteinde van de passagierzijde. Je hoeft echt je oren niet te spitsen om het waar te nemen. Het lijkt een beetje als een metalen plaat die los hangt, dus een wat metaalachtig geluid. Ik ben zelf al eens op onderzoek gegaan maar alles lijkt goed bevestigd te zijn en er hangt in mijn ogen niks los of toch niet onmiddelijk zichtbaar. Het is niet altijd even luid aanwezig en naarmate de temperatuur stijgt lijkt het te minderen. Het is vooral als je het toerental constant houd rond die 1800 tr/min. bij vlot doortrekken is het er niet. Ook al je in zesde op de snelweg rijdt merk je dat er ergens een wat raar geluid aanwezig is. Het is een behoorlijk irritant geluid en hoort zeker in deze klassewagen (en ook in een andere) niet thuis, het lijkt verdorie wel een 30-jarige oldtimer waar ik mee op gang ben
Dus zal ik de dealer er maar eens mee gaan lastig vallen, hij is toch nog onder waarborg. Maar wedden dat het tegen dat ik daar ben bijna niet meer heeft (aangezien het nogal variabel is).
Daarom even de vraag aan jullie, heeft iemand van jullie hier al ervaring mee of enig idee wat het zou kunnen zijn.
Zelf weet ik niet goed of het van binnen in de wagen komt of dat het buiten de wagen ontstaat, door b.v. een slechte (of slecht gemonteerde) silentblok (er zit er trouwens één ter hoogte van het voeteinde van de passagier).
De versnellingsbak is er al twee keer uitgeweest (door de koppelingsperikelen), en de laatste keer was de kwaliteit van het geleverde werk allesbehalve
Dus vooraleer ze mijn auto gaan slopen (ik krijg hier al serieuze waanbeelden en vermoed al weer het ergste
Alvast veel dank.