Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 bediening ramen en spiegels 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht bediening ramen en spiegels
Hi allemaal,
Sinds begin September heb ik te kampen met buitenspiegels en ramen (C5/3 2.0 autom, exclusive) die een eigen leven zijn gaan leiden. Voornamelijk de rechter buitenspiegel klapte vaak niet in bij parkeren en beide spiegels waren dan uberhaupt niet te bedienen. Ook de ramen gaan dan onder geen voorwwarde meer open of dicht. Het is begonnen met een enkele weigering in September. Na een week bleef de rechterspiegel ineens ingeklapt staan en staakten de ramen.

Naar de dealer ermee. Die heeft een hele dag gezocht maar kon het niet ontdekken. Vervolgafspraak gemaakt en daarbij is de deurschakelaar vervangen. E.e.a. heeft toen een kleine 3 weken probleemloos gewerkt maar daarna kwam het probleem weer terug. Ik ben al 3 keer terug geweest. Laatst is de computer ge-reset??? en toen heeft het systeem het een paar uur volgehouden.

Afgelopen vrijdag bij de 100.000 beurt is er weer naar gekeken. En vlgs de dealer werkte alles waar naar behoren omdat een draad slecht contact zou hebben gemaakt. Vandaag begonen de problemen echter weer opnieuw.

Komt iemand dit bekend voor en weet je ok wat het probleem is? Ik ben bang dat mijn dealer er niet uitkomt.
Als ik iemands ervaring kan delen met de dealer dan lukt het wellicht wel. :smt198

:smt193

Cheers,
Alcoan


20 nov 2010 18:51
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bediening ramen en spiegels
Als je een oudere auto had zou ik zeggen accu, op zeker.
Te weinig spanning geeft de meest idiote elektrische spookgedragingen.
Niet voor de handliggend op een 2008 met 100.000 km, maar goed accu checken is zo gebeurd.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


20 nov 2010 19:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bediening ramen en spiegels
Het lijkt me dat het bedieningspaneeltje in de deur de plek om te beginnen met zoeken, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat de dealer nu vervangen heeft. Het paneeltje is in feite een mini computer die een opdracht geeft aan de BSI: doe raam X open/dicht
Zo'n opdracht kan verstoord worden door een slechte connector, onvoldoende accu-spanning, maar ook aftermarket elektronica.

vwb de ramen, stel dat ze (deels) open staan, reageren ze dan nog wel op de afstandsbediening? Indien dat ook niet werkt dan moet je het zeker niet in de deurcompu zoeken.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


21 nov 2010 14:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bediening ramen en spiegels
Het deurpaneeltje is vervangen geweest. Ramen en spiegels reageren niet in welke stand ze op een bepaald moment dan ook staan. Open, dicht of deels open, het maakt niet uit. om zeker ze zijn van een afgesloten auto laat ik alles maar dicht.
Gek is wel dat het raam en spiegel aan de bestuurderskant vaak wel gewoon te bedienen zijn.


21 nov 2010 19:22
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bediening ramen en spiegels
Heb het spiegel probleem reeds 2 keer (bij 2 verschillende auto's) kunnen oplossen door de spiegelmodule rechts te vervangen.
In deze beide gevallen was het spiegelprobleem identiek aan het probleem met jouw spiegels, echter waren er geen klachten over de raambediening. Deze heb ik echter ook niet gecontroleerd.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


21 nov 2010 21:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bediening ramen en spiegels
Mijn C5 zou aanstaand maandag naar de dealer gaan om een week te logeren.
De laatste 2 dagen echter sloeg de motor regelmatig af bij het nemen van een bocht bij lage snelheid of inparkeren.
Het hele dashboard was dan dood. Contact uit en weer opnieuw starten en de boel deed het weer.

Ben vanmiddag toch maar even langs de dealer gegaan en ook jullie opmerkingen over de accu verteld.
Ze hebben de accu doorgemeten en ja hoor, er moest een nieuwe in.

Alle ramen en spiegels werken weer als vanouds.
Ik zal nog niet te vroeg juichen en het weekend afwachten maar we hebben weer hoop :smt080


26 nov 2010 14:42
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.