Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 20.000 beurt 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
absoluut de kleine dealer..
als ik even vergelijk.. de grote dealer heeft om de haverklap nieuwe jonge monteurtjes rond lopen..
mijn dealer sleutelt al 40 jaar aan citroen.. de garage is nog van hun vader geweest...
denk dat deze dan iets meer verstand van zaken hebben...

;)


07 nov 2010 20:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
V-zesserke schreef:
Ik heb voor mijn 30000 Km beurt (2,0 Hdi) met vervanging van alle filters (pollen, olie, en brandstof maar niet de luchtfilter) toch 307,46 Euro betaald en vind dat toch genoeg hoor. Olie alleen kost al 70,67 euro, en het is in België maar wel bij een grote dealer uit de Belux-groep.
.

'
dat bedoel ik dus met prijsverschillen tussen de dealers in belgie..
brandstoffilter hoeft pas bij 60k vevangen te worden..
dus als ik ff grof vergelijk met mijne..
bij mijne is de olie en oliefilter ook vervangen alleen de pollen niet omdat die nog goed was..
maar was die meevervangen was ik 130 euro kwijt..
in de 2.0 hdi zal iets meer olie zitten dan in mijn 1.6 hdi (4.3 liter) dus laat ik nog 1 liter olie erbij doen..
als je max 170 euro had betaald was je klaar geweest..
waar die andere euro's inzitten weet ik dus niet.. :smt017

en die 170 euro komen dan ook overeen met
gvwijnen schreef:
Roman zijn prijzen zijn wel erg laag natuurlijk, maar bij mijn picasso was ik voor de 30000km beurt +-170 euro kwijt.
Ook helemaal niet overdreven.


07 nov 2010 20:32
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
Volgens de dealer moet idd bij de 1,6 Hdi het brandstoffilter maar op 60000 Km vervangen worden, maar hebben ze instructies gekregen om dit op de 2,0 Hdi toch om de 30000 Km te vervangen. Iets i.v.m. de toevoeging in de brandstof voor de roetfilter (eolys of zo iets) dat de filter zou kunnen verstoppen als hij er te lang op zit. Ik zeg maar wat ze me verteld hebben hé ;) .
En idd er gaat wat meer olie op een 2,0 Hdi en wel 5,25 volgens de factuur.
En met die jonge monteurtjes valt het er nogal mee hoor, gelukkig maar zou ook niet zo gerust zijn als één of andere schoolverlater aan mijn auto sleutelen zou. Anderzijds die moeten het ook leren en ervaring kunnen opdoen, maar dan wel liever aan een ander zijn vierwieler :D .


07 nov 2010 22:25
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
Mijn vorige dealer: prijzen erg goed (170 euro), expertise dikke 0.
Vele jonge monteurs en ook erg onbekwaam mechaniekers.

De dealer waar ik c5 gekocht heb is iets kleiner, eerste ervaringen zijn erg goed, maar valt natuurlijk af te wachten. Zelf zegt hij dat de prijzen voor een onderhoud van een c5 150-200 euro bedragen. Afhankelijk van de uitgevoerde werken. Dus als dit correct is wat hij zegt ben ik zeer tevreden.


07 nov 2010 22:31
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
Roman schreef:
absoluut de kleine dealer..
als ik even vergelijk.. de grote dealer heeft om de haverklap nieuwe jonge monteurtjes rond lopen..
mijn dealer sleutelt al 40 jaar aan citroen.. de garage is nog van hun vader geweest...
denk dat deze dan iets meer verstand van zaken hebben...

;)


Ben ik niet zo zeker van, de technologie gaat zo snel dat het nauwelijks te volgen is. En of een kleine dealer dit alles kan bijbenen??? Ze zullen misschien wel wat meer voeling hebben met hun clienteel, maar echte polyvalente techneuten lopen er niet zo dik rond, die gaan naar de industriele sectoren die beter betalen. Ik ben van opleiding autotechnieker maar werk in de industrie (wel automotive sector) als technicus en kan het dus weten.
Er zijn natuurlijk steeds uitzonderingen en ik hoop voor jou dat je dealer er daar één van is, goed soigneren zou ik dan maar zeggen :) .


07 nov 2010 22:38
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37
Berichten: 331
Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
gewoon bosch car service wordt namelijk toch ook beschouwd als dealer onderhouden door partijen. Laatste beurt gelijk laten uitvoeren vanwege nieuwe uitlaat en katalysator (garantie) en kreeg toch ook al gratis leenbak mee anders weer een nieuwe afspraak maken bij BCS is ook wat te omslachtig in dit laatste geval. Maar onderdeel prijzen zijn vor mij herkenbaar. verschil toch in arbeidsloon en standaard tijden voor reparaties en onderhoud.


07 nov 2010 23:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
V6-erke
mijn dealer moet net als andere ook regelmatig op bijscholing in brussel.
dus die expertise zit wel goed,tel daarbij die 40 jaar citroen ervaring bij

oldenhage op dit forum is ook een "kleine"garage lees daar maar eens te reviews van ...


wat betreft de beurt

ok in de 2.0 hdi gaat 1 liter olie meer
dat is dan 10 euro meer.
brandstoffilter vraag ik eens na de 1.6 heeft ook een roetfilter dus ook die additief [eloyse].
dan zou dit bij de 1.6 toch ook moeten gebeuren denk ik dan.. :smt017
toch blijf ik erbij dat je toch zeker een 110 euro teveel betaald heb voor de beurt...( als ik dan rekening hou met het vervangen van het brandstoffilter)


08 nov 2010 09:29
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
Ja, er zijn wel uitzonderingen (zoals ongetwijfeld jou dealer en die oldenhage), en iedere garagehouder van Citroën moet wel op cursussen in Brussel om zijn expertise bij te scholen, wat niet uitsluit dat er toch nog prutsers de stiel bederven.
Op mijn werk zijn het bij ons in de onderhoud meestal allemaal poyvalenttechniekers die dus zowat alles zouden moeten kunnen (mechanica, pneumatica, hydraulica, elektriciteit en elektronica...), en wij krijgen ook wel opleidingen hoor. De realiteit is echter dat iedereen toch in één vakdomein beter of sterker is, en dat er (ik hoop dat ze het niet lezen :? ) toch nog mensen tussen zitten die er niks of weinig van bakken.
Maar ook in een grote garage kan dit het probleem zijn, er zit kaf en koren tussen. Ik heb dat zelf al eens ondervonden toen mijn C5 voor het koppelingsprobleem in de garage was. De eerste maal dat ze mijn versnellingsbak eruit hebben gehad was de wagen prachtig afgewerkt, niks op aan te merken 10 op 10 voor die technieker :smt023 (en ik ben best een moeilijke mens, hoor). Door het lot hebben ze hem later een tweede maal moeten demonteren vanwege een olielek en dat was zeer duidelijk een andere technieker want zeer slecht :smt089 afgewerkt.
Maar toch denk ik dat een grote garage die zijn goed en eventueel in één domein gespecialiseerd personeel weet te vinden (en te houden!), soms een meerwaarde zou kunnen hebben, en al zeker in de toekomst met nog meer elektronica die op de garagehouders af komt.
Wat de prijs van dat onderhoud betreft heb je wel gelijk, er is een (te) groot verschil, maar al dat extra personeel bij die grote dealers moet natuurlijk ook betaald worden :| .


08 nov 2010 10:58
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
net een 20000 beurt gehad, de 1ste, en die was 362,- euro. Grootste kosten waren de uren, 195 ex BTW.
Staat bij, remmen rondom gedemonteerd en gereinigd. Koolst. filter 24,- excl etc.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


29 nov 2010 01:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
V-zesserke schreef:
Volgens de dealer moet idd bij de 1,6 Hdi het brandstoffilter maar op 60000 Km vervangen worden, maar hebben ze instructies gekregen om dit op de 2,0 Hdi toch om de 30000 Km te vervangen. Iets i.v.m. de toevoeging in de brandstof voor de roetfilter (eolys of zo iets) dat de filter zou kunnen verstoppen als hij er te lang op zit. Ik zeg maar wat ze me verteld hebben hé ;) . .



idd brandstoffilter moet worden vervangen... ivm biodiesel etc...
dus nu om de 40000 ivp 60000 ;)


08 dec 2010 12:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
Als je normale dieselbrandstof aan de pomp tankt heeft een dieselfilter het eeuwige leven en hoeft eigenlijk nooit vervangen te worden.

Ik doe het om de 100.000km, peuter dan het filter uit elkaar en leg het bij een expert onder de microscoop.
Mij laatste filter had na 100.000 km minder dan 5% vervuiling.

Dat klopt ook wel, want je hebt er maar 5-7000 liter (schone) diesel mee gefiltert.
Dat is maar een klein tankautootje.

Biodiesel daartegen kán voor beduidend meer vervuiling zorgen.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


08 dec 2010 12:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
tja volgens mij zit er een bepaald % biobrandstof bij de diesel aan de pomp..
tenminste heb ik eens gelezen bij total...


Citaat:
Biodiesel bij Total.

Geschikt voor alle dieselmotoren !
Total mengt tot 5% FAME (of pure biodiesel) in haar Excellium Diesel. Gezien ze hierdoor binnen de Europese Norm EN590 blijft, is de biodiesel van Total geschikt voor alle dieselmotoren. Vandaar dat deze biodiesel, sinds november 2006, gewoon verkrijgbaar is aan de klassieke "EXCELLIUM DIESEL"pompen. Er zijn geen specifieke biodiesel pompen voorzien


08 dec 2010 13:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
Afspraak voor 20000beurt gemaakt bij Citroen dealer. Prijsopgave van dealer is ca € 270,-.


21 dec 2010 12:32
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
dat heb ik dus voor de 40k beurt betaald incl brandstof filter en luchtfilter en pollenfilter..


21 dec 2010 16:34
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 20.000 beurt
Het is bekend dat het in d'n Belgique goedkoper is.


21 dec 2010 20:27
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.