Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
 Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Op 24/02/2011 gaat mijn huidige leasewagen de duur uit (Volvo V70 2.4D 163PK Summum).
Deze wordt dan 3 jaar en zal 110.000km op de teller hebben staan. Ik ben ondertussen al enkele weken naar een opvolger a/h zoeken en de Citroën C5 tourer, met de nieuwe 2.2HDI motor staat (op dit moment) op nummer 1 in mijn lijstje met favorieten. Ik heb eerder al met BMW, Mercedes, Audi en Volvo gereden en ben ook nu terug langs al die garages geweest ... maar wat zijn die wagens duur zeg. Bij deze Citroën klopt tot nu toe alles ... ik hou wel wat van pk's (= in orde), comfort + mooie dikke leren zetels (= in orde), prachtige velgen op te krijgen (= in orde), leuke snufjes op te krijgen (= in orde), niet onbelangrijk ... verbruik + CO²-uitstoot (zeker in orde in combinatie met die automaat) en hij ziet er ook nog mooi uit. Maar, ... wat ik hier eigenlijk te weten wou komen, en wat vele vrienden en collega's mij vragen is ... hoe zit het met de kwaliteit van deze wagen ? Ik bedoel maar, Citroën (of franse wagens in het algemeen) staan (stonden ?) eerder bekend om hun comfort dan om hun degelijkheid. Begrijp me aub niet verkeerd, ik heb al in verschillende C5's gezeten en de kwaliteitsindruk (materiaalkeuze) was zeker in orde (voor een wagen in deze prijsklasse). Wat ik graag zou willen weten is ... hoe zit het met de kraakjes en piepjes en rammelende geluiden van deze wagen ? Ik ben iemand die zich fel kan storen aan het minste geluidje dat het interieur teweegbrengt. Hoe zit het met de elektronica ? Werkt alles naar behoren gedurende een 2-tal maanden, maar daarna werkt het één snufje na het andere niet meer ? Er zullen altijd wel dingen zijn die beter kunnen (ook zo met de BMW's en Volvo's zenne, daar niet van), maar hoe zit dat nu met die nieuwe Citroën. Weet mij te overtuigen en de kans dat ik een C5 tourer zal bestellen wordt er alleen maar groter op. Alle tips zijn welkom, waar moet ik bijvoorbeeld zeker op letten als ik een nieuwe Citroën wil bestellen ? Alvast bedankt voor jullie reacties !


09 okt 2010 22:10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Ga eens een paar uurtjes graven op dit forum en je zult alle antwoorden op je vragen vinden.
De zoekfunctie is hierbij uiteraard van groot belang.

Om kort te zijn; alle storingen die je maar zou kunnen krijgen met een C5 worden in ieder geval op dit forum besproken en voor 99% ook opgelost (eigen ervaring).
Succes met het bepalen van je toekomstige keuze.


09 okt 2010 22:16
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Welkom helaas kan ik van deze type weinig vertellen maar mede leden van dit forum zullen zo spoedig mogelijk wel hier op antwoorden.
Wij van het C5 forum staan bekend om de snelle reacties en adviezen dus heb even geduld en er zijn berijders van deze Dame ( zoals wij ze noemen berijden ) :smt190 die er ervaring mee hebben!
Helaas net vandaag een meeting gehad waar ze stonden. :smt023

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


09 okt 2010 22:16
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Hallo Robbob , Als jij met de Volvo al tevreden was, zul je na een paar dagen C5 niet begrijpen, hoe dat kwam. ;)

Grtz Sjef :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


09 okt 2010 22:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
kwalitatief is het dik in orde nu hoor...
mijne is 2 jaar geen rammeltje , piepje etc etc


09 okt 2010 23:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
RobBob schreef:
2.2HDI motor staat (niet onbelangrijk ... verbruik + CO²-uitstoot (zeker in orde in combinatie met die automaat) !



Dit spreekt elkaar tegen

2.2 is niet zuinig
automaat is niet zuinig

auto is perfect maar verwacht niet met dat blok en automaat een zuinigheids monster

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


10 okt 2010 01:00
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Ik heb mijn C5 (een 1.6THP Limited Business) nu ruim 5 maanden en er nu bijna 20.000 km mee gereden. Ze ziet, voelt, rijdt en ruikt nog alsof ze pas 5 dagen geleden uit de showroom kwam.

Ik begrijp mijn collega's niet die voor hetzelfde geld (of aanzienlijk méér) in een Gofl of Adrie gaan rijden...

We zien de foto's van je nieuwe C5 graag tegemoet :) :lol: ;)

Greetz,
Walter


10 okt 2010 08:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
@Duck, ...
Inderdaad, die combinatie 'lijkt' in 1ste instantie niet zuinig maar ... is (op papier althans) zuiniger en minder vervuilend als de 2.0 HDI 163PK automaat die met 179co² uitstoot naast de boot viel. Recentelijk werd dan bekendgemaakt dat er een 2.2Hdi ging uitkomen en jawel ... 159co² is perfect in de D-klasse (qua co-uitstoot althans) en dus 70% aftrekbaar v/h bedrijfsresultaat. En die automaat, die had ik er toch graag ingehad dit keer, al dat filerijden zorgt voor kapotte kuiten ;).
+ aan iedereen die al zo snel gereageerd heeft ... mercikes alvast, ik zal dit forum eens goed doorlezen om een beter beeld te krijgen over deze wagen en de reacties zijn inderdaad supersnel ... bedankt !


10 okt 2010 09:42
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22
Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Ik heb tot nu toe alleen maar Citroens gereden.
En heb eigenlijk nooit problemen van electronische of andere aard gehad.
Het zijn gewoon degelijke auto's en . . . . . . heel comfortabel.

JW


10 okt 2010 09:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Beste, ...
Na een aantal dagen vrij intensief dit forum doorkruist te hebben kan ik volgende belangrijke info voor mezelf al even opsommen.
Eerst de puntjes waarvan ik het spijtig vind dat Citroën dit niet meer aanbiedt, maar wel degelijk heeft aangeboden.
- De mooiste kleur (vert suroit) is niet meer te krijgen :smt089
- Indexatie (parkeerstand richting stoeprand) op de buitenspiegels is ook spijtig genoeg niet meer te krijgen.
Er bestaat wel nog twijfel of dit misschien niet geactiveerd kan worden via Lexia tussenkomst ? :smt198

Vervolgens puntjes van kritiek die ik wat vaker ben tegengekomen (dus niet 1 melding door 1 forumlid).
- Rammelende, afneembare trekhaak. Niet onmiddellijk na montage, maar wel meestal na 1 keer gebruikt te hebben en dan
terugklikken. Het is voor mij wel niet 100% duidelijk of dit telkens de afneembare trekhaak uit de accessoirelijst van
Citroën zelf betreft (9427.CY voor de tourer) of dat het hier ging over verschillende types van trekhaken die door de garages
gemonteerd werden ?
- Airco met kuren, na gemiddeld 30-40min blaast de airco op borsthoogte frisse, ijskoude lucht terwijl aan de voeten snikhete
lucht wordt geblazen. Probleem doet zich niet bij iedereen voor en diegenen die het wel hebben krijgen het niet 100%
opgelost = zéér spijtig !!

Wat heb ik niet onmiddellijk terug kunnen vinden ? :smt017
- Heeft de Citroën C5 PH3 een warmtewerende (infrarood reflectered) voorruit ? Ik ben veel tegengekomen mbt warmtewerende,
gelaagde zijruiten, versterkte achterruiten op de tourer ... maar expliciet voorruit niet echt.
- Is er ergens de mogelijkheid tot Keyless-entry op deze wagen ? Ik vermoed van niet, ben het nergens tegengekomen, alleen
spijtig want tal van andere merken bieden dit wel aan.
- Gemotoriseerde kofferklep = met de afstandsbediening te bedienen. Ik ben er zeker van dat je de kofferklep kan openen met
de afstandsbediening, maar kan ie ook dicht met de afstandsbediening ?
- Ik ben specifiek in de markt voor de nieuwe 2.2HDI motor maar ... wat zijn de technische specificaties voor dit model nu ?
Ik ben al op de belgische site gaan kijken en ook op de franse .. en ze verschillen dus. Pas op, dit zou misschien wel kunnen
hé, maar ik twijfel eraan ... C5 in frankrijk trekt sneller op en zou dan net iets minder CO² uitstoten ? Ik hoop in ieder geval
dat de cijfers op de franse site kloppen.

Wat stemt mij gunstig ?
Ik ga het dan niet opnieuw hebben over de kwaliteiten van deze wagen die ik reeds kende, maar wat mij nog verder heeft
kunnen verrassen.

- Met de Lexia (indien de bediener ervan tenminste kennis van zaken heeft) kunnen nog tal van opties ofwel gefinetuned worden
of zelfs nog geactiveerd worden.
- Er is 1 iemand die heeft vermeld dat de Citroën een betere rechtuitstabiliteit had vergeleken met een Volvo V70 D5 als er een
caravan achter hing = nice to know.

Conclusie, ... al bij al zéér tevreden C5-forumleden tegengekomen. Ik ben niet echt zodanig negatieve punten tegengekomen
dat de keuze C5 bij mij afspringt ... integedeel. Mochten de paar vraagtekens die ik nog heb verder ingevuld kunnen worden
(met behulp van deze C5-club :smt203 ) dan denk ik niet dat er mij nog véél in de weg staat om een beslissing te nemen.


12 okt 2010 08:48
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37
Berichten: 331
Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Beste Robbob, en je stelt je vragen aan een stel citrofielen en wilt een objectief antwoord? :smt198
Nou zonder gekheid als je alle topics na gaat kunnen we zeggen dat we toch wel objectief kunnen blijven.
Wat ik weet van de motor is dat deze soepel, stil en beresterk is. Terwijl er toch met gemak meer power uit kan komen.
De Phase III citroën C5 is echt dicht tegen het afwerkingsniveau van de grote merken aan gekomen. De dame (zo noemen we de C5) is wel wat duurder geworden en vooral zwaarder maar dat is de algemene trend. Ons kikkerlandje met co2 belasting staat steeds meer op de kaart bij de autofabrikanten en het potentieel aan motoren bij citroën belooft veel goeds voor de toekomst.
ik durf echter nog steeds te beweren dat je nergens zoveel waar en comfort voor je geld krijgt! maar veel belangrijker is de sfeer in het interieur.
Ik zie dat je denk ik wel voor een dikke uitvoering gaat dus veel lekkers om uit te kiezen :smt038 . Ik heb al veel gelezen over massage in de stoel en de automaat dus dat gaat zeker goed komen voor jou.
Bij mijn werk is men inmiddels weer over gegaan tot een vrije keuze en dus mag ik per 1-1-2012 weer evt wisselen van een zakelijke ster naar een zakelijke double chevron!
Prive is de v6 break met 6 traps automaat inmiddels het ultieme zweven.
Genoeg geschreven: Ik zeg veel proefrijden en ... doen! :mrgreen:


12 okt 2010 09:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
breakexclusive schreef:
Wat ik weet van de motor is dat deze soepel, stil en beresterk is. Terwijl er toch met gemak meer power uit kan komen.


Het gaat hier om de nieuwe 2.2HDI200, dus daarva kun je nog niet weten hoe sterk hij is, die motor is namelijk nieuw. ;)
Specs heb ik al vermeld in het "nieuwe motoren" draadje.

@TS
:arrow: geen vert suroit: het is een mooi grijsgroen zeg maar British Racing Green zoals Aston Martin dat al jaren levert, maar het werd door de Fransen niet zo gewaardeerd omdat er daar te vaak ganzen en eenden op straat poepen (zelfde kleur) er zijn inmiddels wel nieuwe andere mooie kleuren; zie andere draadje.
:arrow: Indexatiebuitenspiegel, loopt via potmeters in de spiegel en is dus niet naderhand met Lexia aan te zetten als die er niet zitten.
:arrow: Airco te warm/scheiding boven onder/middenconsole: het gaat hier om twee of drie problemen, waar alleen een handvol mensen hier last van hebben. Op de Franse site (planete-citroen) is er welgeteld eentje met dit probleem op duizende C5-3 rijders... :roll:
:arrow: warmtewerende vorruit: levert Citroen al sinds de jaren 70, dus dat is niet echt iets wat ze vermelden, wel explicieit dat de voorruit acoustisch dempt. :idea:
:arrow: nieuwe 2.2HDi200: wat voor specs zoek je exact?
0-100km/h? is niet echt relevant, maar als je verschillende getallen ziet dan is dat het verschil tussen leeg/half/vol.
CO_2? Zou ik nog een slag om de arm houden (zeker als je Belgische cijfers ziet), maar is vaak nét onder een Franse grens voor een energie label.
:arrow: Lexia: verwacht geen wonderen, wat er niet op zit krijg je niet met een bitje anders wel werkend.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


12 okt 2010 10:20
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Amaai, ... de feedback op dit forum is alleszins sneller als op het Volvo forum :smt193
Dat van die Vert Suroit vind ik wel een leuk verhaal en nu ik dit weet kan ik er ook niet meer zwaar aan tillen. Nu zou ik eigenlijk willen weten wat de kleur is waar het minst op gescheten wordt (door eenden, ganzen en ander vliegend gevaarte welteverstaan) :lol:
Prachtig ook hoe jullie termen als 'de dame' en 'zweven' gebruiken ... sjiek, sjiek, sjiek.
En ik denk wel dat ik met al mijn vragen hier aan het juiste adres ben hoor. Citrofielen die zo van hun wagen houden zijn volgens mij ook wel best kritisch over hun geliefde voertuig (op het Volvo forum is dat ook zo, als je zo erg van iets houdt en er is dan iets mis mee, zelfs de kleinste prul, dan moeten ze dat toch wel even kwijt ... en de forums zijn dan the place to be).
Ik blijf het wel zéér spijtig vinden van die indexatie ... was daar dan iets mis mee ? Was dit een kostenbesparende maatregel ? Soit, niet over blijven doordrammen Robke.
Ik ga er wel van uit dat de nieuwe PSA motor, de 2.2HDI zeker krachtig genoeg zal zijn, 204Pk en 450Nm zijn toch wel plezante cijfertjes op papier. Welke specs zie ik verschillen en hoop ik dat de franse specs de juiste zijn: 0-100km/h = 8,6sec (FR) en 9,4 (BE, wat wel teleurstellend zou zijn met zo'n motor). Co² uitstoot : 155 (FR) 159 (BE).
Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg en om sommige van mijn opmerkingen beter in zijn context te plaatsen (airco probleem slechts handjevol mensen schept (voor mij althans) een duidelijker beeld van de grootorde van dit probleem).
Nog 1 vraagje als ik mag: Wat bedoel je precies met "0-100km/h niet echt relevant" ?


12 okt 2010 13:37
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
0-100 is meer een vergelijkingswaarde. Het hangt ook van de chauffeur af :lol:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


12 okt 2010 13:39
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37
Berichten: 331
Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
0-100km/h is voor stadse rijders :lol:
Op de highway waar het echte zweven m.i. plaatsvindt is de tussenaccelaratie veel vaker voorkomend.
Daarbij in een diesel optrekken bij het stoplicht gaat wel snel maar i.c.m. een vol automaat (dus geen dubbele koppeling) en i.v.t. turbo benzine toch een lastige vanwege het kleinere toerenbereik verlies je tijd bij het doorschakelen. Waar het om gaat is dat je bij leuke hoge gemiddelde snelheden toch nog behoorlijk zuiniger uitkomt dan met vergelijkbare snelheden in een benzine auto.
Enne wat mijn schrijft over mankementen heeft te maken dat we allemaal pietje precies zijn. Aan de andere kant rijdt een collega van mij in een phase III 1,8 business op LPG en die gebruikt de auto werkelijk als een soort afvelberg en vuilstort en kijkt ook totaal niet om naar de auto en heeft er nooit wat mee. Navigatie, fili info blue tooth telefoon en vooral rijden gaat bij hem allemaal perfect.


13 okt 2010 22:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.