Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
 Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Goh ja, ik heb ook na alle problemen met mijn picasso rondgekeken bij andere merken.
Waarom is het bij mij een C5 geworden en geen volvo of toyota of wat dan ook, ik weet het niet.
Het algemene comfort en rijgedrag hebben de doorslag gegeven denk ik.
Ik heb lang in twijfel gestaan om een prius te kopen, waarom is het die niet geworden? Iets mindere comfort en de te hoge prijs voor zo een auto. Waarom had het evengoed wel de prius kunnen worden? De interesse en bewondering voor de techniek en grafiekjes op het scherm (ja ik heb financiele, boekhoudachtige achtergrond :lol: ) de geweldige automaat en stille aandrijving en de praktische kant (ruimte, koffer,...)

Ik heb daarover ook lang in twijfel gestaan, ik heb de C5 niet gekocht omdat ik een citroen wou (klein beetje speelde dat wel mee :lol: ) ik heb hem gekocht omwille van het feit dat het een veel beter rijdende wagen is dan de prius op vlak van ophanging en alles beter aanvoelt.
Stiekem wou ik ook een Hp geveerde citroen hebben, maar uiteindelijk zijn het de echte kwaliteiten van het onderstel die doorslag gegeven hebben en niet het idee van ik wil citroen of HP.
Wat wil ik hier mee zeggen? Ik raad de TS gewoon aan om eens een testrit te doen met een V70 en met een C5. Dan weet je direct of het je aanstaat of niet. Is gewoon erg persoonlijk. Een bmw rijder zal je nooit de voordelen van het HP systeem uitgelegd krijgen, en aan een citroen rijder krijg je ook nooit een bmw met sportvering (of geen vering) verkocht.
Ieder heeft gewoon zijn smaak.

Ik heb niet echt de indruk dat de TS de C5 enkel wil omdat hij binnen zijn budget valt, ik heb toch het gevoel dat hij serieuze interesse heeft in de wagen zoals hij is en belang hecht aan zijn bijbehorende comfort.


02 nov 2010 15:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Roman schreef:
niet dat we op de man moeten spelen... maar je moet het denk ik anders lezen..

Toch wordt er af en toe hier best wel fel op de man gespeeld. Of in ieder geval, wordt die indruk gewekt.

Citaat:
en dat idee geeft jij ook af in je openingspost..

Ik heb juist het idee dat hij serieus voors en tegens tegen elkaar probeert af te zetten.

Citaat:
nogmaals ... ik denk dat 90% van de leden hier C5 rijden omdat zij alleen een C5 of een HP citroen willen...
en dan niet naar andere merken kijken..

Dat is toch niet zo denk ik.

Ik denk dat het probleem in dit topic is, enerzijds, dat Citroënrijders gauw nogal blind zijn als het op hun merk aankomt; en anderzijds dat geschreven tekst vaak harder aankomt dan gesproken. Ik denk dat we boven alles vooral aan elkaar verplicht zijn om elkaar in de eigen waarde te houden, en eerlijk is eerlijk, dat is (zij het incidenteel) mijns inziens niet helemaal het geval.

My $0.02.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


03 nov 2010 08:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22
Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Maarten schreef:
. . . en anderzijds dat geschreven tekst vaak harder aankomt dan gesproken. . .


Ik denk dat inderdaad het belangrijkste is. Sommige gesprekken kan je beter echt voeren dan op een forum.
En, soms moet je een discussie even laten rusten. Maar over het algemeen vind ik juist dat er op dit forum
erg respectvol met elkaar om gegaan wordt. Dat is ook waarom ik het een leuk forum vind.
( :lol: en natuurlijk omdat het over de Citroen gaat)

JW


03 nov 2010 09:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
RobBob schreef:
Ik ga niet veel meer posten in dit draadje denk ik. Personen blijken op voorhand al te weten (glazen bol ?) wat er in de toekomst allemaal gezegd zal worden mocht ik een C5 kopen, straf zenne ! Ik ben een C5 niet waard .... blablabla ... ik dacht net dat de opzet van dit forum was dat er gezellig gediscussieerd kon worden over een aantal items ? Voor Sjever is dit misschien gezellig, maar dit komt al aardig dicht in de buurt van 'op de man spelen'.


Sjever stelt het wellicht wat cru, maar als je je eigen twijfel, beweegredenen en overpeinzingen zo open op een forum gooit dan kun je verwachten dat er in jouw psychologie gedoken wordt. Misschien komt dat wat te hard aan, dat je zo geanalyseerd wordt, maar dat risico heb je daarmee zelf genomen.

Je kunt wel vragen om alleen feiten aan te leveren, maar sommigen grijpen als een voorzet om jouw beslissing te beïnvloeden, anderen zien de bui al hangen en doen aan een soort pre-ballotage. ;)

Ik probeer vooral jouw twijfel te benadrukken en je te dwingen om als het ware een échte keuze vóór de C5 te maken, ipv de redelijk non-committal plusjes en minnetjes afweging. Ik hou er gewoon niet van dat er op die manier naar auto's gekeken wordt. En zoals anderen al opgemerkt hebben, als je op die manier tegen de keuze aankijkt dan eindig je de ene dag in een avensis, dan weer in een insignia, dan een s60 of een ander stuk blik wat toevallig een paar knaken minder kost. :roll:

Zeg gewoon dat je per sé Hydropneumatiek wilt, dan is er maar een keuze mogelijk. Die kun je dan ten alle tijden voor jezelf (en de buurman) verantwoorden.
Zeg gewoon dat je het ontwerp van de C5 (tourer) het mooiste vind. Dan komt er nooit meer een Volvo gedachte in je op.
Zeg gewoon dat je (deze keer) absoluut een Citroën wilt.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


03 nov 2010 12:47
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
sorry Robbob voor mijn uitspraken, het is niet persoonlijk bedoeld , vind alleen het verschil in de door jouw genoemde auto's zo groot, dat er voor mij geen twijfel is, dat jij beter geen C5 kan kopen, als je het veel betere weggedrag van de HP Citroën wegstreept, tegen de knopjes van het dashboard van de Volvo,(dit moet je niet letterlijk nemen),dan kan je echt beter een Volvo blijven rijden.
Nogmaals excuus voor de eerdere post.

Grtz Sjef, :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


03 nov 2010 22:06
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Ach je moet maar zo denken in de politiek gaat het er ook hard aan toe tegen elkaar, maar ze duiken wel samen de kroeg in en hebben lol.
Je moet voor je mening uitkomen en en niet persoonlijk aannemen, dat gevoel gewoonweg afschudden, zo is het hier niet bedoeld , discussies zijn leuk maar soms hebben ze even tijd nodig om af te koelen en iedereen luistert mee!
Jammer soms dat het hoofd van Citroën niet mee luistert zou zeer leerzaam zijn! :smt190
ik heb ook vele soorten bereden! en mijn zoon klaagt nu ook over zijn C5, maar als ik zie wat er bij andere auto"s mis is ach :smt190 dan is Citroën zo slecht nog niet, helaas je kunt het wel treffen bij elk merk een slechte dag!
En maar klagen! en de rest lacht je uit.!

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


04 nov 2010 00:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
En ondertussen is de T.S. al naar de garage van..... om zijn nieuwe..... te gaan bestellen.
Ik hoop toch maar dat hij alles wat hier geschreven is een beetje kan relativeren, het zijn maar meningen hé, en zoveel mensen zoveel meningen dat is hier wel duidelijk :) .
Om terug "to the point" te komen, de C5 is en blijft een goede en degelijk gebouwde auto, zelfs als je zoals ik al eens enig probleem mag tegenkomen. Ga eens lezen op andere forums zelfs van zogezegde sterrenmerken en je zal zien dat er overal wel eens wat is. Trouwens mag je verwachten dat de meeste forumers meer bezig zijn met hun wagen als de doorsnee mens en dus in feite gewoon moeilijke mensen zijn :lol: .
Zo heb ik bij de C5 een probleem gehad met mijn koppeling en dat al op 12000 Km, wat later las ik ergens een gelijkaardig probleem van iemand met maar 10000 Km echter wel op een V.W. Golf.
En hoeveel maal is Toyota de laatste tijd (negatief) in het nieuws geweest? Maken die merken nu slechte auto's, NEE natuurlijk niet net zo min als Citroën :P . Ieder zichzelf respecterend constructeur streeft er naar om een zekere kwaliteit te bieden, al moeten ze er logischer wijze ook nog geld aan verdienen.
Auto’s bestaan voor een héél groot deel uit onderdelen van toeleveranciers en ik ben werkzaam in die sector (ABS-remsystemen), er zijn heus GEEN kwaliteitsverschillen of wij nu voor VAG, BMW of PSA produceren. En ik denk dat dit bij zowat alle toeleveranciers zo is, Valeo gaat geen betere radiators bouwen voor Mercedes als voor Skoda en LUK maakt geen minderwaardige koppelingen voor PSA en topkwaliteit voor Audi, enz....
Natuurlijk zijn er nog verschillen maar minder uitgesproken dan de meesten zouden denken of misschien zelfs zouden willen :roll: .
Een auto koop je om wat je ervan verwacht, comfort, veiligheid, prestaties, zuinigheid enz….
Zo wou ik comfort (ophanging, geluiddemping, zetels) en veiligheid en daar doet de C5 het erg goed in (wat een geluidsdemping!) en dus ben ik al bij al tevreden.
Dus als T.S. nog geen beslissing genomen heeft en hij in de C5 vindt wat in zijn lastenboek staat dan mag hij absoluut niet aan deze wagen voorbijgaan, misschien dat hij nooit meer iets anders wil. De C5 is even degelijk als de andere auto’s in dat segment en heeft zeer zeker zijn opvallende kwaliteiten, bovendien is hij erg goed in elkaar gezet en betaalbaar, dus…..
Ik hoop dat hij nog eens iets van zich laat horen ;) .


13 nov 2010 17:41
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
EvilTwin schreef:
De Xantia is een prima auto, rijdt lekker en nu voor een habbekrats te krijgen, maar aan een C5 kan hij qua wegligging niet tippen; 17jaar vooruitgang wis je niet zo maar uit.
Iets simpels als een noodstop vanaf 100km/h scheelt bijna 5m in het voordeel van de C5Ph.I en de C5-3 is weer 2m beter wat dat betreft.
.


Al van een tijdje geleden en een wat late reactie van mij, maar daar kan ik het niet mee eens zijn :shock: . Mijn Xantia (jaja, een Activa V6) gaat toch wel wat beter de hoek om als mijn C5 (die het echt niet slecht doet hoor ;) ) en zijn remafstand is net zo kort als die van de C5 (ergens rond de 63 meter aan 130 Km/u bron = Autojournal)


13 nov 2010 17:58
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Een Activa is niet bepaald een 'doorsnee' Xantia ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


13 nov 2010 18:06
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Menno schreef:
Een Activa is niet bepaald een 'doorsnee' Xantia ;)


Helemaal mee eens :lol: .
Maar een gewone Xantia (die heb ik ook nog gehad) gaat ook best goed de hoek om, Citroën heeft steeds goed op de weg liggende wagens gehad. Zo reed een BX zelfs behoorlijk lichtvoetig in snel genomen bochten, net als een ZX of een Xsara. En hoe goed of veilig de nieuwe C5 ook mag zijn, dat lichtvoetige mis ik toch wel een beetje.
Misschien moet ik maar eens aan een DS3 :smt169 denken.

Maar we zijn hier teveel off-topic, waar zit T.S., iemand nog wat van gehoord.


14 nov 2010 17:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.