Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Losse sierlijst aan voorruit 
Auteur Bericht
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Ja heb ik ook last van helaas.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


05 aug 2015 22:36
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 mei 2013 09:59
Berichten: 19
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Berline 2.0 Comfort
Opties: trekhaak, dakdragers
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 128653
Kleur: noire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Uiteindelijk naar ASB Bunnik gegaan, het schadebedrijf van Boll, sinds jaar en dag Citroën concessionaire in Utrecht. Er wordt een nieuwe lijst geplaatst. Totale kosten € 160,-.
Is wel een stropje maar goed te overzien. Ik gun het onze voiture wel, omdat we er voor het overige heel veel plezier aan hebben, en verder heel weinig kosten. Schotland, Denemarken en Zweden, Noord-Spanje en Frankrijk en nu net Tsechië... Het blijft een heerlijke reiswagen.
Jan Willem


08 aug 2015 07:15
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Gisteren op de autosnelweg bij flinke wind opeens een "knak" geluid. Dacht eerst aan een opspattend steentje of zo.
Later thuis zag ik tot mijn grote verbazing dat de complete rechter voorruit sierlijst was losgekomen. Zat alleen nog maar aan de bovenkant vast. Heb hem wel weer terug op de plaats kunnen drukken.
Echter de lijst zit nog wel steeds los. Dus maar even een afspraak maken bij de dealer voor een paar nieuwe klemmetjes.
Mijn C5 is van eind 2011. Blijkbaar is deze "kinderziekte" dus nog steeds niet opgelost. :?


27 aug 2015 11:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Wie kan mij vertellen hoe deze sierlijst exact bevestigd zit en hoe je hem op een juiste manier monteert en demonteert?
Heb al wel dit document gevonden: http://service.citroen.com/docpr/affiche.do?ref=061007741601A&refaff=0610%2007%20741601A&idFct=FCT0101
Hierop staat de lijst (8) en de klemmen (81) afgebeeld.
Volgens mij is de modificatie toentertijd juist uitgevoerd aan de sierlijst zelf en niet aan de klemmen waarmee deze bevestigd zit zoals gezegd wordt in dit draadje: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=211735#p211735.
De sierlijst zou vanaf organr. 11682 zijn gewijzigd aldus bovenstaand document.


28 aug 2015 10:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Zo opgelost! :smt038
Vandaag even tijd gehad en de lijst compleet verwijderd.
De constructie is trouwens anders dan aangegeven op service.citroën.com.
Daar heeft men het over 5 klemmen die de lijst op z'n plaats houden. Nou, bij de mijne zitten er maar 2 aan de lijst die trouwens allebei afgebroken waren. Vind het alles bij elkaar nogal een erg iele constructie ook. Logisch, die 2 dunne plastic klemmetjes worden op den duur zo broos als de pest want, pal in de zon. Vooral met de temperaturen die we de laatste tijd hebben gehad. En die dingen staan op spanning want zitten vastgeklemd met een klemringetje in de rubberen lijst die eronder zit. Geen wonder dat die sierlijsten er op den duur afvliegen.
Trouwens, hoe ze een nieuwe lijst weer vastklemmen in dat rubber is mij een vraag want die rubberen lijst lijkt op zijn beurt ook wel weer vastgelijmd aan de voorruit. Dan zal je dus alles moeten lostrekken en dus erg arbeidsintensief! Verder is de lijst af fabriek vastgeplakt met dubbelzijdig plakband.
Kortom, ik heb eerst de lijst verwijderd. Schoongemaakt en ontvet. Daarna het rubber schoongemaakt en daarop een goede kwaliteit dubbelzijdig plakband bevestigd. 4 druppeltjes secondelijm erop en de lijst er weer opgeplakt. Even wachten en, muurvast :smt023 .
Nu maar wachten totdat de lijst aan de andere kant eraf vliegt :( .


28 aug 2015 16:57
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Waarom heb je die dan niet gelijk gedaan ? :-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


28 aug 2015 17:19
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Zuunige Hollander :lol:

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


28 aug 2015 21:27
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Hopla, en weer een losse sierlijst! Mijn C5 is van 2011 (productiedatum), orginele voorruit er nog in. Eerst maar eens kijken wat de dealer zegt. :(


01 sep 2015 17:59
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 15:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Gisteren het ding vastgekit met grijze Bison. Vorige week was ie halverwege losgekomen en hing op de motorkap geklemd. Toen met ducktape vast gezet (gelukkig dezelfde kleur).
Er zat een soort plakstrip onder waarvan de lijm los is gaan laten, zag geen klemmetjes of iets dergelijks, alleen witte rondjes door het rubber. Daar zit ie dus nu ook op geplakt, niet direct op de ruit zelf.
Hopelijk houdt die kit het een tijdje uit, eind van het jaar bij de beurt bij de garage nog wel eens vragen of ze misschien een betere oplossing hebben.

_________________
Afbeelding Afbeelding


07 sep 2015 11:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Citaat:
alleen witte rondjes door het rubber


Die witte rondjes door het rubber die je ziet zijn afgebroken klemmetjes. Kijk maar ééns aan de binnenkant van de sierlijst als je deze er een keer helemaal afhaalt. Dan zie je dat daar die "witte rondjes" aan vast hebben gezeten.
Ik heb de sierstrip eerst helemaal losgehaald. Daarna de binnenkant en de oppervlakte op het rubber goed gereinigd. Daarna een goede kwaliteit tweezijdig tape aangebracht op het rubber plus hier en daar een druppeltje seconde-lijm. Resultaat, een sierlijst die weer netjes en stevig op zijn plaats zit en 200 euro aan reparatiekosten uitgespaard! :smt023
Raar is overigens dat er ooit een terugroepactie is geweest mbt. de loszittende sierlijsten. Echter, dit betrof wagens die (uit mijn hoofd) tot oktober 2009 zijn geproduceerd. Echter, uit verschillende fora blijkt dat het probleem ook nog veelvuldig voorkomt bij wagens die na deze datum zijn geproduceerd.
Waarom organiseert Citroën daar dan ook geen terugroepactie voor vraag ik me dan af? :(


12 sep 2015 13:15
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
"Waarom organiseert Citroën daar dan ook geen terugroepactie voor vraag ik me dan af?"

Kan ik nog wel een paar dingen noemen: voorruitmechanismes, aircocondensor, remlichtschakelaar, veercylinders, koelleiding EGR link bij de 2.7. Zou het met centjes te maken hebben? Klanten die zo'n auto kopen hebben toch geld genoeg om dat allemaal zelf te mogen betalen, nietwaar, en de dealers verdienen zo ook nog wat.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


12 sep 2015 21:13
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 mei 2013 09:59
Berichten: 19
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Berline 2.0 Comfort
Opties: trekhaak, dakdragers
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 128653
Kleur: noire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Na alle reacties en oplossingen even een korte terugkoppeling Bij onze C5 is inmiddels door Boll autoschade in Bunnik een nieuwe lijst geplaatst. Totale kosten € 157,- Bij monteren bleek dat dat er in het verleden ook al aan gewerkt was. De gele klemmetjes van de onderste lijst bleken met zwarte kit opnieuw vastgezet. De verdwenen afwerklijst in autokleur was ooit met tweezijdig tape opnieuw bevestigd. Maar goed, nu ziet onze zwarte schone er weer patent uit, enne de andere kant zit nog goed vast. Kortom opgelost.


14 sep 2015 20:12
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Bij mijn C5 zijn de linker en rechter sierstrips al een tijdje los, vanaf de onderkant tot halverwege. Duct tape was tot dusver een tijdelijke fix. Ben er inmiddels achter dat er 2 verschillende problemen zijn met deze sierstrip:

  1. Strips met code 8120Y8 (rechts) en 8120Y9 (links) komen in hun geheel los van de klemmetjes waarmee ze vast zitten aan de carrosserie. Hier is een terugroep/controle actie geweest, waarbij indien nodig de klemmetjes zijn vervangen.
  2. De kunststof toplaag die zo te zien is vastgelijmd aan de onderliggende constructie van de sierstrip laat los. Voor zover ik weet is deze kunststof toplaag niet los te bestellen.

Mijn C5 heeft het tweede probleem, zie foto. Kan iemand bevestigen dat dit simpel op te lossen is door de toplaag weer vast te lijmen, zonder dat dit gevolgen heeft voor toekomstig vervangen van de voorruit. Indien dit mag, moet dit permanent of semi-permanent omdat de toplaag bv. ook weer los moet kunnen? Lijmen van de toplaag kost namelijk een paar euro voor goede lijm. Vervangen van de sierstrips 8120Y8 en 8120Y9 kost E390.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


01 jan 2018 17:42
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 11 apr 2016 18:08
Berichten: 21
Woonplaats: Westerlo
Auto: C5 2.0HDI Sedan (X7)
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 72500
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Mijn rechterlijst is vorig jaar december gaan vliegen op de snelweg. Aangezien de wagen in garantie is meteen mee naar de dealer gegaan. Nieuwe werd besteld, op een weekje zou ik gesteld zijn. Intussen eind augustus, nog steeds geen nieuwe sierlijst en volgens de dealer staat de leverdatum voorlopig op 06/2023. Jawel, nog een goeie 10 maanden wachten. Intussen herkent iedereen mijn wagen aan de gele klemmetjes die mooi zichtbaar zijn. Grappig genoeg let ik er al minder op.

Eerder deze week was het de beurt voor een rondje vloeistoffen en filters wisselen en vind ik dat het welletjes is. Bart Ebben kan er mij eentje 2de hands leveren, de gele klemmtjes heeft citroen gelukkig nog voldoende in voorraad. Er is dus licht aan het einde van de tunnel. Het blijkt een issue te zijn, word dit het eerste C5 onderdeel dat niet meer te krijgen gaat zijn :?


24 aug 2022 15:47
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Losse sierlijst aan voorruit
Bart Ebben is prima oplossing. Ik denk dat onbeschikbaarheid niets te maken heeft met "End of Sales" van onderdelen, maar wel met de alom aanwezige wereldwijde leverproblemen van veel producten (niet alleen auto-onderdelen). Ik hoor regelmatig over levertijden tussen 1 en 2 jaar. Daaraan liggen overigens diverse probleem ten grondslag.


24 aug 2022 16:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.