Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Lexia-goeroe gezocht in Oost-Vlaanderen :) 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 07 jan 2007 12:28
Berichten: 278
Woonplaats: Ronse - België
Auto: Nissan X-trail T32
Opties: alles..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Imperial Amber Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Lexia-goeroe gezocht in Oost-Vlaanderen :)
Collega C5-rijders,

Het clubforum staat bol van de tips en truuks met betrekking tot de opties welke we al dan niet via de Lexia kunnen aan- of afzetten voor onze geliefde vierwieler :lol:

De NL rijders hebben blijkbaar een paar welwillende dealers/leden waar ze terecht kunnen voor het nodige advies en programmeerwerk.
Is er in BE, en als het even kan in de buurt van Oost Vlaanderen een dealer die C5 clubleden nauw aan het hart sluit, en die het Lexia verhaal helemaal begrijpt,en waar ik (en wie weet nog anderen) terecht kunnen om (weliswaar tegen correcte vergoeding), e.e.a. up te daten of in te stellen waar mogelijk? (ik denk aan follow me home/daglicht/...)

Probleem is namelijk dat mijn dealer niet écht op de hoogte is, en weliswaar één van zijn techniekers wil laten zoeken naar opties, maar dit gaat me aan het huidige uurtarief véél geld kosten.
Ik geef daarom liever iets uit aan iemand die direct weet waar hij wat moet instellen, én die niet vies is omdat ineens een wildvreemde zijn garage binnenstapt met een auto die híj niet verkocht heeft (wat helaas nogal vaak voorkomt)


06 mei 2010 08:42
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10
Berichten: 517
Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia-goeroe gezocht in Oost-Vlaanderen :)
Destijds bij mijn C4 heb ik redelijk wat Lexia-ondersteuning gekregen bij mijn dealer, die zit wel in Aalst en dat is al even rijden vanuit Ronse. Ik vermoed dat Citroën Belux in Gent je hiermee ook wel zal kunnen helpen.

_________________
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)


06 mei 2010 14:06
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia-goeroe gezocht in Oost-Vlaanderen :)
Ik begrijp het niet goed. Echt moeilijk is dat niet, ik heb mijn dealer het nu al twee keer zien doen.

Op de Lexia is er een menu waar het woordje "verlichting" bij staat, daar heb je dacht ik (schiet me niet dood) appèlverlichting en dan zijn er 3 opties: de eerste zorgt ervoor dat je ze niet in kunt stellen, de tweede programmeert ze op de dimlichten en de laatste op de daarvoor dienende dagrijlichten. Daarna nog even instellen in de boordcomputer dat je ze wenst in te schakelen. Contact af, auto starten en dat is het.

Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat een dealer daar langer dan een uur over moet zoeken. Gewoon er naast gaan staan en dan is het zeker en vast op 10 minuutjes gedaan! :D


11 mei 2010 23:50
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 07 jan 2007 12:28
Berichten: 278
Woonplaats: Ronse - België
Auto: Nissan X-trail T32
Opties: alles..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Imperial Amber Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia-goeroe gezocht in Oost-Vlaanderen :)
Abslouut zeker dat het in een paar minuten gefixed is... Mocht het kunnen ik sluit die Lexia zélf aan op de diagnosestekker...

Ik heb echter al enkele malen meegemaakt dat, als je iets vraagt dat wat verder gaat dan diagnosecodes uitlezen, er meestal een lichte vorm van paniek zich meester maakt van de man die met dat ding moet werken. :smt017 Bij mijn huidige C5 Ph 1 (tot deze middag nog, want de opvolgster staat al te blinken in de showroom :smt193 !!!!!!)heb ik zelf moeten meezoeken in de opties toen ik vroeg om de gevoeligheid van de regensensor wat aan te passen, en idem dito met de automatische volumeregeling van de radio... Dat ging nét iets te ver (tot het niveau dat ze beweerden dat ze pertinent zeker waren dat die opties niét konden gewijzigd worden....stonden die even te kijken toen het tegendeel waar bleek te zijn :smt190 )

Zal het risico maar eens nemen... Misschien laten ze het me weer zelf doen.. :smt080


12 mei 2010 08:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia-goeroe gezocht in Oost-Vlaanderen :)
hebben die mensen een opleiding gekregen :smt017


12 mei 2010 08:03
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 07 jan 2007 12:28
Berichten: 278
Woonplaats: Ronse - België
Auto: Nissan X-trail T32
Opties: alles..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Imperial Amber Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia-goeroe gezocht in Oost-Vlaanderen :)
Zal wel, maar niet iedereen is even computer/informatica minded. Ik ben zélf directeur informatica in een ziekenhuis, en ik maak dagelijks zulke dingen mee: tijdens de opleiding àlles gezien en geprobeerd, maar als je bepaalde dingen niet regelmatig gebruikt, dan raakt dat al eens vergeten...


12 mei 2010 08:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.