Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 C5 PHIII 2.0 HDI Excl. Volledig uitvallen tijdens het rijden 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht C5 PHIII 2.0 HDI Excl. Volledig uitvallen tijdens het rijden
Hallo, sinds een paar weken heb ik een serieus en gevaarlijk probleem; Tijdens het rijden valt de motor volledig uit, krijg ik tal van alarmen zoals "motorolie druk te laag" "transmissie problemen"... ik moet dan volledig tot stilstand komen, heropstarten, en kan dan pas verder met een automatische versnellings bak in noodstand (dwz schakelt niet meer en blijft constant in 3° versnelling staan). Wanneer ik de auto gedurende een 15 tal minuten laat staan en dan start, zijn alle alarmen verdwenen en is er geen vuiltje meer aan de lucht??? Ik heb dit nu al een zes-tal maal meegemaakt, en zelfs mijn dealer heeft het al voorgehad. Op dit ogenblik wordt het probleem bekeken door de dienst na-verkoop.

Heeft er iemand hiervan al ooit gehoord?? ik was een zeer tevereden eigenaar tot een paar weken geleden :citrofiel . Zal ik mijn mening moeten herzien :x :smt198


17 apr 2009 14:05
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50
Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PHIII 2.0 HDI Excl. Volledig uitvallen tijdens het rijden
Hé, ik ken dat probleem van de peugeot 307 met dezelfde motor. PSA probleempje :smt017 . Volgens mij was herprogrammeren van de stuurelectronica en het controleren van de nodige stekkerverbindingen de oplossing.

_________________
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE


18 apr 2009 00:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PHIII 2.0 HDI Excl. Volledig uitvallen tijdens het rijden
Ik heb het zelfde probleem ook al 3 keer gehad. De eerste keer gaf het systeem een fout in de automatische bak aan, storing abs etc, storing automatische handrem en emissie probleem. Kon de automatische bak niet meer gebruiken, ging in de veilige modus (3e versnelling) en ben zo naar de garage gereden. Daar de computer uitgelezen. Zeeeeeer veel storingen, maar men kon de oorzaak niet vinden. Computer gereset en weer rijden. Daarna liep de motor niet meer mooi. Bij constant toeren wat inhouden. Inmiddels heeft het probleem zich weer 2 keer voorgedaan echter zonder dat de automaat het begaf. Men gaat nu wat electronica en een bepaalde klep vervangen. Staat momenteel in de garage. Als ik weet wat vervangen is zal ik het vermelden. :(


11 mei 2009 21:26
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PHIII 2.0 HDI Excl. Volledig uitvallen tijdens het rijden
probleem is uiteindelijk opgelost geraakt, door vervanging van de centrale besturingseenheid (DCM of zoiets).

ondertussen andere problemen opgedoken, ik denk dat ik een "maandagse" C5 heb...: nu spontaan olieverlies van de hydraulische ophanging... deze morgen geen geluid meer te krijgen uit het mijn audio systeem.... hoop dat dit vlug achter de rug is want begin stilaan mijn geduld te verliezen.. :roll:


03 jul 2009 12:54
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PHIII 2.0 HDI Excl. Volledig uitvallen tijdens het rijden
kolonel schreef:
ik denk dat ik een "maandagse" C5 heb...:
dat zouden we dan graag terugzien in de kalender, kolonel .... ;)

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


03 jul 2009 21:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.