Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
 Ventilatieprobleem C5 PH3 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3939
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Hier wat fotos van het y stuk waar ik dus onder de radio wat tape om heb gedaan omdat ie daaar wat lossig zat, de buizen daarverder achter uiterst links en rechts vanuit een andere hoek (je ziet ook de acoustische isolatie zitten, dit is geen thermische isolatie (die zit er nu wel overigens)), en op de laatste foto zie je dat ik uiteindelijk ook nog wat folie over het geheel heb gedaan.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


29 dec 2011 18:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2008 17:26
Berichten: 200
Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Lekker aan het klussen? ;)

Goed bezig! :mrgreen:

Heb zelf geen probleem met warmte met de RT4. Het enige wat je merkt aan warmte na een rit vanaf 300km (en verder) is dat de temperatuur in het geheel warmer wordt/blijft binnen. Een halve 'graad' minder instellen is dan nodig. Dit gedrag is overigens niet specifiek voor dit model in mijn ervaring.

_________________
Afbeelding


29 dec 2011 21:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3939
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Jazeker, zie daarvoor ook mijn eigen topic.

Wat me daar wel bij opvalt is dat de C5-3 een stuk degelijker in elkaar zit als de 1&2. Sowieso is alles lastiger los te halen en zit driedubbel vast; bijna elk stuk plastic en metaal is bekleed met sound proofing materiaal. De tapijten zijn veel dikker, maar bv ook de middenconsole tussen de stoelen is helemaal dood gemaakt. En onder de achterbank zit ook nog een dikke laag stof, waar je daar bij de ph1 & 2 kaal metaal ziet. Kaal metaal vinden bij de ph3 is echt een uitdaging.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


29 dec 2011 23:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3939
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Nog wat plaatjes van de isolatie van de middenconsole en de duct tape op het y stuk.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


01 jan 2012 23:15
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008 13:21
Berichten: 17
Auto: Tourer Selection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Nuttige info hier! :smt023

Die van mij (mj2011) heeft ook last van die klompvoetgenerator aan de linkerzijde van de middenconsole. Eens kijken of ik met de info in dit topic daar verbetering in kan brengen.


09 jan 2012 21:47
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 dec 2011 11:47
Berichten: 12
Woonplaats: Groningen
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Opties: geen idee
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Wat mij is opgevallen is dat na ongeveer dezelfde tijd dat dit probleem opspeelt, dus na een uurtje of iets langer, dat mijn iPhone dan ook niet meer voldoende stroom krijgt via de lader in de 12volts plug en constant wel/niet oplaadt.

Het zou dus kunnen dat er rond die tijd iets misloopt in het electrische circuit wat de automatische verwarming op hol doet slaan.


09 jan 2012 22:08
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 08 nov 2010 13:14
Berichten: 4
Woonplaats: Assendelft
Auto: C5 THP 1.6 Tourer
Opties: ligne business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 28500
Kleur: metalic zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Beste Exroosje

Hoe heb je dat open gekregen?
Ik heb heel veel last van de warme console die werk als een hittebron in de auto.
Hierdoor is de inblaaslucht koud.
Ik zie op de foto's van je dat het goed te isoleren is.
Echter hoe krijg ik het open zonder de boel te vernielen.
Zie je antwoord tegemoet.
Bedankt alvast
Henk


10 jan 2012 13:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3939
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Ik heb daar een pdf van gekregen van JW-NHS

Bottom line:

eerst versnellingspook omhulsel omhoog wippen met een platte schroevendraaier of spatel, versnellingspook er omhoog aftrekken, evt schakelaar automaat loshalen. Dan bakje onder radio verwijderen en je kunt de hele bovenkant van de middenconsole tussen de stoelen opwippen met een spatel en deze verwijderen na loshalen connectoren handrem en sigarettenaansteker.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


10 jan 2012 15:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 30 aug 2009 20:25
Berichten: 13
Auto: C5 SEDAN LB
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11547
Productienummer: 10262
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 26000
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Exroosje,

En werkt het nu wel naar behoren?. Ben afgelopen week nog bij mjin dealer geweest. Citroen Nederland schijnt niet echt veel meer te willen doen. Oplossing bij mij: extra isolatie aan de middenconsole bestuurderskant en isolatie onder de radio. Daarnaast nieuwe software voor de radio. Nu maar weer proberen en maar hopen op betere tijden.


01 feb 2012 21:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3939
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Opgelost niet helemaal maar wel een stuk dragelijker.
Sowieso is opvallend dat de bestuurders kant veel meer hitte krijgt als de bijrijder (terwijl de pijpen in de middenconosle gewoon symmetrisch zijn.)

Bij de voetenruimte kun je een zijpaneel vrij eenvoudig loshalen met 1 torx achteraan de middenconsole, daar heb ik ook nog isolatie achter gedaan. Enige plek waar het nu nog vrij heet blijft is verder naar boven (daar kan ik niet zo makkelijk bij). Dus daar nog wat isolatie achter staat nog op het wensenlijstje.

Wat ik ook nog overweeg is gewoon de uitstroom opening bij de bestuurder deels af te plakken (onder het stuur). Er zitten over de hele breedte gaten, de gaten dicht bij de middenconsole afplakken zal de warmte deels verplaatsen verderop.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


02 feb 2012 09:13
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 05 jan 2012 09:55
Berichten: 3
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: LB
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Sinds twee weken de trotse bezitter van een C5, uitvoering LB met 155 pk THP.
Eerst geschrokken van de uitzending van Radar over de THP problemen, maar die zouden in de nieuwe versies verholpen zijn.
En nu dit.
Vanaf het begin al problemen met de ventilatie. De verwarming doet het in het begin prima: als het buiten koud is overal warme lucht uit de openingen. Na ongeveer 30 minuten verandert dat: bij de uitstroomopeningen naast het stuur komt koude lucht, aan de voeten warme lucht. De middenconsole wordt inderdaad erg warm, zo merk ik aan mijn telefoon die daar ligt.
In mijn vorige auto (Grande C4 Picasso LB) had ik de A/C altijd aan op stand 21. Ging prima Mooie gelijkmatige temperatuur verdeling.
Nu moet ik de A/C op 22 zetten om het voorin een beetje behaaglijk te krijgen. De achterpassagiers klagen dan over de warmte. Als ik de A/C op 21 zet, wordt via de voorzijde onbehaaglijk koude lucht naar mij geblazen.
Ik heb al diverse standen van het ventilatiesysteem uitgeprobeerd (met en zonder A/C) maar toe nu toe geen goed combinatie gevonden.
Afgelopen vrijdag de klacht bij mijn dealer in Tilburg neergelegd, maar die hadden hier naar eigen zeggen nog nooit van gehoord. De verkoper rijdt zelf in een C5, maar het probleem kwam hem niet bekend voor.
Dus ik heb ze maar een link naar deze discussie gestuurd.
Woensdag gaat de auto naar de garage om alles eens door te meten.
Ik ben benieuwd.


01 apr 2012 22:23
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10759
Woonplaats: Belgium
Auto: Honda CRV
Opties: 4 wielen, stuur remmen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 10
Kleur: Urban titanium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
enige wat ik hierop kan zeggen...
bij de C5 had ik de temp altijd op 23 staan om het lekker warm te hebben...
bij de C4P staat ie op 20 voor dezelfde warmte te hebben, en dat was bij de ph2 die ik heb gehad ook zo..
dat de achterpass. klagen over warmte klopt dat zeiden de kids ook vaker in de ph3
bij de C4P hebben ze hun eigen regelaar hiervoor..dat zal bij jouw C4P ook wel het geval zijn geweest... ;)

_________________
exit, evasion,berlingo,c3,c5-2,c1,c5-3,c3p,c4p,c2,c4,c3,crv
en nu renegade en crv 2.0


01 apr 2012 22:49
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 05 jan 2012 09:55
Berichten: 3
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: LB
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachel word koud. (is weer warm!!!!)
Ik zie dat er al geruime tijd niet meer is gereageerd op dit topic.
Wil toch nog een poging wagen wat meer informatie te krijgen over de kachelproblemen van de C5.
Ik heb sinds enkele weken een C5 ph 3.
Zelfde probleem met de kachel: warmt eerst flink op en gaat dan vervolgens koude lucht uit de dashboardopeningen blazen.
Het is niet zo dat het koud wordt in de auto (stand 21), maar het geeft een onprettig gevoel aan handen en hoofd.
Dit is niet wat ik gewend ben of verwacht van den A/C.
Inmiddels door laten meten bij de dealer, maar niets bijzonders geconstateerd.
Weer eens een proefrit met een demo gemaakt, maar die leekt hetzelfde te hebben.
Dus is het kennelijk een bewuste keuze van Citroen om de airco zo te regelen dat in de auto stand het hoofd koel gehouden wordt.


13 apr 2012 18:51
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 05 jan 2012 09:55
Berichten: 3
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: LB
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Nog een aanvulling op de vorige berichten.
Nog twee vergelijkbare C5's getest. Een THP en een HDi. Hoewel dat voor de A/C waarschijnlijk niet uitmaakt.
De temperatuurregelaar van de THP was iets anders ingesteld. Bij de stand 22 was het echt veel te warm. Maar toch ook weer de koele lucht uit de dashboard openingen.
De regeling in de HDi was vergelijkbaar met mijn eigen auto: aanvankelijk behaaglijk warm, maar na ca. 20 minuten geleidelijk koudere lucht uit de dashboard openingen.
De afgelopen dagen opnieuw zitten experimenteren met verschillende instellingen. De voorlopige conclusie is dat het in deze periode beter is de A/C uit te zetten. Dan blijft dat auto redelijk op temperatuur bij stand 21.
Maar zo gauw ik de A/C weer aanzet wordt de luchtstroom uit het dashboard aanmerkelijk koeler.
Dan moet de regelaar op 23 om eenzelfde omgevingstemperatuur te handhaven.
Op zich reageert de temperatuur van uitstroom lucht snel op een nieuwe instelling, maar op een of andere manier is het systeem zo ingesteld dat als de binnentemperatuur is bereikt, de temperatuur in de bovenste uitstroomopeningen enkele graden lager is afgesteld. Het zou wat mij betreft mooi zijn als dat aangepast kan worden. Maar wellicht hebben anderen hier geen probleem mee. Er van uitgaande dat dit regelsysteem in alle C5's gelijk is.
Ik had ergens gelezen dat in de auto stand het A/C lampje continu brandt, maar dat de A/C alleen aangaat als de aangevoerde lucht gekoeld moet worden. In deze tijd is dat dus niet nodig. Maar toch gaat de compressor draaien als ik de A/C aan zet. Dat merk ik aan het veranderende toerental van de auto bij het aan- en uitschakelen.
Heeft iemand enig idee wat de achterliggende gedachte van Citroen kan zijn bij deze manier van climat control?
En kan iemand met zeggen of in de auto stand de A/C altijd aan is (en dus koelere lucht de auto in blaast)?


17 apr 2012 21:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6526
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Ook als het koud is kan het logische zijn voor de temperatuurregeling om de airco-compressor te laten draaien. Daar zijn tig draadjes over oa. deze:
viewtopic.php?p=331294#p331294

Voor de levensduur van je airco is het verstanding om die altijd op auto te laten staan en niet met opzet de compressor uit te zetten.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


17 apr 2012 22:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: