Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
 Ventilatieprobleem C5 PH3 
Auteur Bericht
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Kun je een computer Fan ergens plaatsen? Die zij er in vele maten.
Of blaas er lucht in of uit.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


30 dec 2015 16:43
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 22 jan 2016 17:11
Berichten: 12
Auto: C5 tourer HDI VTR
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
Aderon schreef:
Voor de mensen die met dit probleem te kampen hebben gehad, kunnen jullie zeggen hoe dit door de garage werd opgelost?
Op mijn C5 Tourer, die nog geen jaar oud is, weigerde de ventilatie het zopas ook. Zowel de automatische klimaatregeling als het manueel instellen van temperatuur of ventilatiestand doen het niet...


Ik zit in het zelfde schuitje. Ik heb begin dit jaar een 2de hands C5 tourer gekocht, eentje met 115K Km. Toen ik hem kocht werkte alles, maar daarna stond hij 2 of 3 weken stil, en toen ik er (eindelijk) mee ging rijden, werkte de verluchting ook niet. De displays werkte normaal, maar er kwam gewoon geen lucht uit. Niets. Knap lastig met dit vochtig weer! Na een kilometer of 20, nog voor ik bij de garage was geraakt, sloeg hij ineens aan. Toch maar even laten controleren in de garage, maar op de computer zagen ze niets.

Ik heb er nu een paar 100 Km en een paar dagen mee gereden zonder problemen, maar het is wel wat bang afwachten tot wanneer hij opnieuw de geest geeft. Heeft iemand dit al meegemaakt of een theorie wat er stuk zou kunnen zijn?


06 feb 2016 18:49
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 22 jan 2016 17:11
Berichten: 12
Auto: C5 tourer HDI VTR
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
In de commentaren op een review die ik plaatse in autoweek, melde iemand hetzelfde probleem: auto een paar weken laten staan, en toen werkte er 'een hoop zaken' niet meer (niet gespecificeerd), inclusief de verluchting. Na een tijdje rijden begonnen ze een na een terug te werken en als laatste de ventilatie. De poster daar beweert dat het iets is om de batterij te beschermen.

Nu is het best mogelijk dat mijn batterij aan vervanging toe is (zal hem eens laten testen), of dat er een kleine lekstroom is waardoor mijn batterij verzwakte na een paar weken stilstaan, maar ik begrijp niet waarom er zaken uitgeschakeld zouden moeten worden als de motor loopt of waarom dat niet gemeld zou worden (of op zijn minst foutcode loggen)?

Hoe dan ook, het probleem heeft zich niet meer voorgedaan, dus dat er een verband is lijkt heel aannemelijk.


11 feb 2016 10:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.