Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Aanvullende garantie kopen of niet? 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 jun 2008 09:45
Berichten: 140
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Aanvullende garantie kopen of niet?
Ik kreeg van Citroen een aanbod om de garantie te verlengen van 2 jaar naar 3 danwel 4 jaar. Dat kost resp 425 of 960 euro.....
Mijn vraag is of jullie daar een mening over hebben. Is het zinvol om voor een nieuwe C-5-III dergelijke bedragen uit te geven?
Ik heb mijn C-5 nu bijna 2 maanden, en er heeft reeds vervanging van de ruitewisser motoren plaatsgehad. Aan de andere kant, zouden alle mogelijke snags niet binnen de normale 2 jaar eral uit moeten zijn?
Ik ben benieuwd.
Groet.


28 jul 2008 09:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanvullende garantie kopen of niet?
EX-XM schreef:
Ik kreeg van Citroen een aanbod om de garantie te verlengen van 2 jaar naar 3 danwel 4 jaar. Dat kost resp 425 of 960 euro.....
Mijn vraag is of jullie daar een mening over hebben. Is het zinvol om voor een nieuwe C-5-III dergelijke bedragen uit te geven?
Ik heb mijn C-5 nu bijna 2 maanden, en er heeft reeds vervanging van de ruitewisser motoren plaatsgehad. Aan de andere kant, zouden alle mogelijke snags niet binnen de normale 2 jaar eral uit moeten zijn?
Ik ben benieuwd.
Groet.


Ik heb de mijne nu 16 maanden en bijna 50.000 km en ik heb dat aanbod nu al voor de derde keer ontvangen.
Buiten de 30.000km beurt ben ik nog niet bij de garage geweest en de hele auto maakt een degelijke en betrouwbare indruk zodat ik dat geld maar in de zak houd.

Het is voor Citroen ook winstgevend, want als ze er geld op toe moeten geven doen ze het niet, er zal wel een voorwaarde in staan dat je de beurten op tijd bij de Citroen dealer moet laten doen anders vervalt de garantie, dus dat extra geld hebben ze dan ook al binnen.

Sommige merken hebben het helemaal door, 5 jaar garantie, maar wel op tijd naar de dealer, en normale slijtage is uitgezonderd, blijft die klant lang bij je, en als het een beetje wil verkoop je hem nog voor de tweede keer een auto ook.

Of je dat aanbod aan moet nemen moet je zelf weten, maar voor de garantie afgelopen is krijg je nog wel een paar keer een brief met een aanbod, dus ik zou het eerst nog maar eens aanzien, de C5 van nu is redelijk robuust en die paar kinderziektes die er nog inzitten zijn er over twee jaar echt wel uit.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


28 jul 2008 10:07
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanvullende garantie kopen of niet?
Ik zou het alleen nemen als je minder zin hebt om iedere keer bij een gebrek de discussie aan te gaan of iets dan al kapot mag zijn.

Normaal kun je ervan uit gaan dat de onderdelen van een product net zo lang mee mogen gaan als de economische levensduur van het gehele samengestelde product.

Tevens is het zo dat slijtbare onderdelen en verkeerd gebruik hier buiten vallen maar dat de bewijslast bij de verkopende partij ligt.

Ook heb je te maken met uitgesloten voorwaarden die dan ook weer tot discussie kunnen leiden omdat je deze wel dient te accepteren bij het aangaan van de verlengde garantie.

Volgens mij hou je de discussie dus altijd, of gaat iets een dag na de garantie kapot. (zouden de fabrikanten dit programmeren??).

Omdat het nooit 100% duidelijk is doe ik er nooit aan mee.


28 jul 2008 11:12
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanvullende garantie kopen of niet?
Ik heb een vroege C5 en de vorige eigenaar had de garantie naar 4 jaar opgerekt. In het 4e jaar zijn bij mij stuurhuis en katalysatoren vervangen. En nog wat kleine dingetjes. De verlengde garantie gaat hetzelfde als de fabrieksgarantie, de dealer voert de reparatie uit en claimt gewoon bij cit NL. Nooit gezeur dus, werkt in heel europa.

De c5 ervoor had de eigenaar van 1 naar 3 jaar verlengt In het 3e jaar heb ik een reparatie uitgevoerd, toen ik er achter kwam dat er een garantieplan opzat heb ik de reparatie met terugwerkende kracht geclaimd.

Ben er dus wel over te spreken. Maar het is wel duur. Zeker bij de latere modellen zijn veel kinderziektes verdwenen en is het nut twijfelachtig. En het zijn allemaal reparaties die eigenlijk niet voor hadden mogen komen. Maar krijg dan maar eens je recht.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


28 jul 2008 13:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanvullende garantie kopen of niet?
Over een kleine twee jaar kun je altijd nog besluiten de garantie te verlengen. Bij die van mij heb ik het wel gedaan en het heeft me in elk geval twee nieuwe dakrails, setje parkeersensoren achter en wat klein grut (indicatie slijtage remblokken) opgeleverd. Niks overkomelijks dus... Ach, en het geeft ook wel een rustig gevoel. De kat hoeft maar kapot te gaan en je hebt het bedrag voor de extra garantie er al weer uit....


29 jul 2008 00:48
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 jun 2008 09:45
Berichten: 140
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanvullende garantie kopen of niet?
Bedankt allemaal voor de goeie reacties. Ik houd voorlopig maar het geld in m'n zak en kijk over anderhalf jaar wel hoe de vlag erbij staat. Als er niets meer gebeurt met de auto, zijn alle kinderziektes eruit en is de rest gewone slijtage, en inderdaad, volgens de kleine lettertjes moet je dat toch zelf betalen, zodat zo'n aanvullende verzekering niet zinvol is.
Groet.


29 jul 2008 09:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanvullende garantie kopen of niet?
ik heb het niet gekocht en heb er ook geen spijt van gehad...


29 jul 2008 09:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.