Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

inhouden in 4de en 5 de versnelling
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=23036
Pagina 1 van 1

Auteur:  berno [ 05 jul 2022 11:19 ]
Berichttitel:  inhouden in 4de en 5 de versnelling

Hallo .
Sinds kort c5 ph 3 2014 136 pk . 70.000 km.
Begint hij in te houden als ik tussen 70 en 80 km.u rij in 4de versnelling 2100 toeren ongev .
Als ik tussen deze snelheid 70 en 80 wat gas bij geef houd de wagen in.
In 4 de versnelling 70 a 80 km/u heeft hij het ergste . daarna is het niet meer als ik sneller ga rijden .
5 de versnelling ook rond 2100 toeren , maar heel weinig .
Voor de rest rijd hij goed en trekt normaal op .
juist dat haperen tussen dit toerental en versnelling is heel raar ?
Lijkt er op dat hij geen brandstof krijgt op dat moment ?

Iemand idee ??
nieuwe filters steken er maar 6000km. in
grtz.

Auteur:  willy4 [ 05 jul 2022 11:37 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

Eerst uitlezen.

Auteur:  JW-C5 [ 05 jul 2022 11:53 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

Mee eens, uitlezen kan/zal helpen dit probleem in kaart te brengen.

Maar toch ook de vraag: wat gebeurt er als je in een lagere versnelling rijdt met dit toerental?
Doet hij in z'n 3 dan niet hetzelfde?

Groet,
JW

Auteur:  berno [ 05 jul 2022 13:30 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

Mod-edit: Quote verwijderd.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Zie ook Regel 6 van het Reglement.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting



Ik heb dit in andere versnellingen ook getest ,,, dan is alles normaal
in 4 ergste ; en 5 klein beetje

Auteur:  berno [ 05 jul 2022 13:31 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

willy4 schreef:
Eerst uitlezen.



mja.. dan moet ik hem binnen doen .
Want ik heb het materiaal niet en kan dit niet .

Auteur:  JW-C5 [ 05 jul 2022 13:46 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

Als 'ie het in de andere versnellingen niet, of niet merkbaar doet, heeft het vermoedelijk iets te maken met de stand van het gaspedaal, en daarmee de activering van de dieselinjectie.

In z'n 2 of 3, heb je bij 2100 rpm een andere stand van het gaspedaal, minder ver ingedrukt dan in z'n 4. En in 5 is 'ie nog verder ingedrukt.
Dat maakt kennelijk uit.

Uitlezen lijkt me dan toch echt de eerste actie.

Groet,
JW

Auteur:  berno [ 05 jul 2022 16:31 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

ok,
ik zal hem dan eens eerst laten uitlezen :smt023

bedankt

ik hou jullie op de hoogte

Auteur:  c5jan [ 05 jul 2022 18:01 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

Blijft het toerental constant, duikt dat of stijgt het wat?
Ik moest denken aan een versleten koppeling. Dat geeft bij maximaal koppel ongeveer ook dat gevoel.

Auteur:  berno [ 05 jul 2022 19:41 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

neen, versleten koppeling is het zeker niet, ben ik zeker van .
Als het koppeling zou zijn , zou ze bij het snel optrekken in hogere versnelling beginnen slippen
en toerental loopt dan op .
Het is inhouden waneer ik een beetje gas bij geeft .(schokt )

Als ik een beetje gas bij geef in 4de tussen 70 en 80 km/u 2.100 toeren .
Het lijkt of hij even geen brandstof krijgt of ontsteking .
elke seconde ,,,, wel niet wel niet wel ........
Als ik dan verder gas geef en meer optrek is het weg .

Auteur:  c5jan [ 05 jul 2022 20:11 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

Ik ken het slippen juist van de tussenacceleratie. Het gaat om de kracht op de plaat, niet over het totale vermogen.
Na een tijdje wat anders gehoopt te hebben was het probleem opgelost met het vervangen van de koppeling.

Maar goed, dat laat zich eenvoudig uitsluiten door een blik op de toerenteller.

Auteur:  Ella de Wildt [ 25 aug 2022 15:29 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

Ik heb een C5 II 2.2 Hdi gehad uit 2005 die ook met hele zachte schokjes inhield bij een lichte belasting.
Na veel proefrijden bij de Citroën dealer en het vervangen van veel onderdelen heb ik geaccepteerd dat het niet opgelost kon worden.
Na 150.000 KM zo gereden te hebben kwam bij 370.000 KM de werkelijke oorzaak aan het licht:
Vanuit dat schokken wilde de motor plotseling niet meer op 4 cilinders lopen, één inlaatklep bleef hangen.
Vermoedelijk is het (te) langzaam sluiten van de klep door vervuiling in de klepgeleider al heel lang aan de hand geweest.
De auto is toen in eigen beheer gedemonteerd en alle onderdelen zijn opgereden in een identieke C5 II 2.2 Hdi die ondertussen bij een nieuwe eigenaar de 450.000 Km voorbij is.
Was dan ook een hele bijzondere complete full-option auto.

Auteur:  berno [ 06 jul 2023 17:37 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

c5jan schreef:
Ik ken het slippen juist van de tussenacceleratie. Het gaat om de kracht op de plaat, niet over het totale vermogen.
Na een tijdje wat anders gehoopt te hebben was het probleem opgelost met het vervangen van de koppeling.

Maar goed, dat laat zich eenvoudig uitsluiten door een blik op de toerenteller.



het is weg met een paar keer diesel behandeling te doen van tunap
is het weg ,,, zal dus wat vervuiling zijn geweest

Auteur:  Ccinq [ 06 jul 2023 18:28 ]
Berichttitel:  Re: inhouden in 4de en 5 de versnelling

hè, ik wilde net antwoorden: gooi er eens een injectorreiniger in ;) .Doe ik elk half jaar (8-10000 km).

Auteur:  berno [ 06 jul 2023 23:16 ]
Berichttitel:  inhouden in 4de en 5 de versnelling

Ik was u voor :smt193 :smt193 :D al een geluk dat zo maar iets is :D

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/