Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Koopadvies gevraagd 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 okt 2017 11:04
Berichten: 111
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koopadvies gevraagd
De auto in de link lijkt me allicht de moeite waard om eens een proefrit mee te gaan maken, wees extra alert als de auto al draait wanneer je aankomt. (Ja, we hebben hem net buiten gezet was een geintje dat ze mij eens probeerde aan te smeren. Heb hem meteen afgezet en warempel, startmotor wilde alleen maar rond met wat aanmoediging van een hamer...)

Let op het gebruikelijke, rare bijgeluiden, lekkages, inhouden bij gasgeven enz. Als je daarna nog serieus interesse hebt rij je naar een liefst onafhankelijk keuringsstation voor een aankooptest.

Audio is grotendeels persoonlijke voorkeur, gewoon een cdtje van je keuze erin en luisteren. Maar dat zou ik persoonlijk los van de aankoopkeuze zien, leuk als het er al inzit. Maar ik zou er geen technische goede en mooie auto om laten staan.

THP's en chippen? Zelfs zonder die chip gaan ze al stuk.

en HP = Hydro Pneumatische vering. De veerbollen dus.

_________________
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig


08 maart 2018 22:12
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 apr 2013 06:53
Berichten: 169
Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koopadvies gevraagd
@ menno
duidelijk ik dacht dat je hpi maar dan zonder i bedoelde. Nee Hydractive 3 + is de reden dat ik voornamelijk naar exclusive uitvoeringen kijk. Bij de andere was het optioneel en niet meer standaard.


08 maart 2018 22:19
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koopadvies gevraagd
Voor de facelift waren ook alle automaten en comfort uitvoeringen voorzien van hp, naast natuurlijk de exclusive...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


08 maart 2018 22:29
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 07:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koopadvies gevraagd
Mooie auto!

Ik heb een vergelijkbare uitvoering in t grijs met een schuifdakje en heb deze nu ruim 3 jaar / 50.000 km naar tevredenheid, maar ik sluit niet uit dat ze dit jaar naar een nieuwe eigenaar mag ;)

Paar aandachtspunten die mij direct opvallen:

De auto een RT4 heeft met een simkaart systeem; dus geen Bluetooth verbinding. Daarnaast zijn er geen kaartupdates beschikbaar meer voor dit systeem. Op termijn wordt zo’n RT4 dus de welbekende “dure baksteen in je dashboard”. Ik zie ook een flinke kras, zo lijkt, op het scherm. Op eBay kom je vaak nette gebruikte schermen tegen rond de 200 euro.

De auto is voorzien van 4 nieuwe Goldline banden. Ik ken noch het merk noch de kwaliteit. Onderhandelpuntje?

Ik zie dat de airco uitstaat op de foto’s. Check de werking vd airco. De condensors sneuvelen met bosjes. Ik heb 2x een lekke condensor gehad.

Ik zie wat roestbruin doorschemeren bij de achterremschijven. Waarschijnlijk van het stilstaan. Dat gaat heel snel.

Verder zou ik een DBriem wissel erbij onderhandelen aangezien die eind dit jaar aan de beurt is (10 jaar).

Check goed de werking van de elektrisch verstelbare stoelen. De massagefunctie gaat relatief vaak kapot en reparatie is kostbaar. Bij mij werkt het (nog), maar ik zou het niet missen als het kapot is en gebruik het bijna nooit.
Ook de verwarming sneuvelt weleens en ook die reparatie is via de dealer kostbaar, omdat je blijkbaar niet simpel een matje kunt vervangen. Er zijn volgens mij wel wat goedkopere alternatieven via een autobekleder.

Bij de eerste serie zijn de voorste veerpoten van mindere kwaliteit en gaan vrij snel lekken. Ik heb er al 2 nieuwe onder zitten. (1 bij 50.000 en de andere onder de ton).

Verder heb ik een vastgelopen remklauw gehad, maar dat is niet echt specifiek voor deze auto.

Succes met kijken, inspecteren en onderhandelen! :smt023


09 maart 2018 08:38
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 apr 2013 06:53
Berichten: 169
Woonplaats: Schinveld
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koopadvies gevraagd
@ arendonk, scherp opgemerkt, dat van de banden had ik niet eens gezien. En inderdaad navigatie zou ik zelf nooit af fabriek bestellen, ik heb nu een parrot tablet met tt en igo en dat werkt prima en zijn nog steeds updates voor te krijgen en heeft uiteraard bt.


09 maart 2018 08:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.