algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Auteur |
Bericht |
Peer57
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 sep 2016 19:43 Berichten: 11 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Tourer V6 2.7 Exclusive
Opties: wat niet?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Beste leden, Ik rijd al jarenlang een C5 phase 1 op LPG-G3. Ben daar zéér tevreden over, maar 2016 werd een 'ramp'jaar met veel en dure reparaties. Afgelopen jaar heb ik vervangen: - complete distributieriem + waterpomp - nieuwe bobine - compleet nieuwe koppeling - versnellingskabel + versnellingshuis - nieuwe dynamo en nu blijkt óók de airopomp nog defect te zijn..Verder is de auto nu in prima staat, maar hij heeft al wél 385.000 km op de teller (wat wil je, met een vrouw die er 40.000 per jaar mee rijdt Omdat mijn vrouw met deze auto iedere dag van Tilburg naar Den Haag moet rijden heb ik besloten om deze auto te gaan verkopen en ben op zoek gegaan naar iets anders. Ik heb mijn garage een "zoekopdracht" gegeven om in Duitsland een goede C5 op diesel te zoeken. Twee dagen geleden belde hij me op om te zeggen dat hij twee auto's heeft gekocht, waar ik uit kan kiezen: Een C5 phase 2 2.0 HDIF met álle mogelijke opties en een C5 Tourer V6 2.7 HDI. Nu zit ik écht in een spagaat...Wat te doen...? Met name die laatste is een pracht van een auto, maar omdat ik van relatief goedkope LPG-G3 overstap op diesel wordt het sowieso al duurder, maar ik ben bang dat zo'n V6 2.7 een enorme slurper is, en met de 40.000 km die mijn vrouw per jaar rijdt, kan dat aardig in de papieren lopen... Nu mijn vraag: Is er iemand hier die óók zo'n auto bezit en me iets meer kan vertellen over het werkelijke verbruik? En wat doet zo'n auto in de wegenbelasting? Alvast bedankt voor evt. reacties!
|
26 jan 2017 22:06 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33483 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Als je van opschieten houdt dan is het max 1 op 12 .... wb ongeveer 150 p/m Even op spritmonitor kijken , dan krijg je een goed beeld. Ik zou zelf voor de C5-3 met 2.0 HDiF kiezen , de 163 pk variant. Dat is een bijzonder fijne motor namelijk! Zeker in Duitsland prima te vinden, voldoende pk en koppel en relatief zuinig tov een V6 HDi. Nog even doorzoeken, tussen een V6 tourer en "oude" ph2 zit nog wel een middenweg
_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
|
26 jan 2017 22:26 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Ik heb een 2.7 gehad. Het rijdt echt helemaal super. Eigenlijk is het niet te vergelijken met een 'gewone' C5. Niet alleen vanwege de motor maar ook (of juist wel) vanwege de andere stuurbekrachtiging en vering ten opzichte van standaard HP vering. Ik reed 1 op 10 tot 1 op 12. Ik heb zelden zo'n lekkere auto gereden,en ik heb er toch heel wat gehad....... Maar........de 2.7 motor heeft niet de beste reputatie. Er is een bekend probleem met stotteren en reparaties lopen met een V6 al snel in de papieren. Hoe fijn ik de C5 2.7 ook vond, ik zou eerder voor de 3.0 gaan en de 2.7 laten staan. De 2.0 HDiF daarentegen is een heel betrouwbare motor. En na de 2.7 de lekkerste diesel die er is. Daar kan VAG nog wat van leren.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
26 jan 2017 23:15 |
|
|
Peer57
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 sep 2016 19:43 Berichten: 11 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Tourer V6 2.7 Exclusive
Opties: wat niet?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Hartstikke bedankt voor jullie reacties... Het scheelt ook nogal in aanschafprijs: De C5 phase 2 is uit 2006 met 165.000 km en gaat me 6000 euro kosten, de Tourer is uit 2008 met 190.000 km en kost 9500... In de C5 heb ik een proefrit gemaakt en die loopt geweldig: automaat, 6-bak, leren stoelen met stoelverwarming, meedraaiende xenon-lampen, affijn, alles zit erop... Maar ja...het oog wil óók wat, en ik vind een Tourer geweldig om te zien...Het nadeel van de C5 vind ik de achterkant. Dáár had Citroën iets aan moeten doen toen ze hem op de markt brachten, al was het maar een andere achterlicht-partij...Nu is het hetzelfde als ik momenteel heb. Morgen maak ik een proefrit in de Tourer...We zullen zien
|
27 jan 2017 01:16 |
|
|
Jeroentje
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 feb 2014 09:44 Berichten: 21
Auto: C5 2.7 HDI Tourer exclusive
Opties: Veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 224800
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
ik rijd er een ..... Een V6 HDI. De fijnste auto ooit. Ik rijd er gemiddeld 1 op 11 mee. Dat zijn geen lange ritten. Ik denk met Tilburg - Den Haag elke dag dat 1 op 14 haalbaar moet zijn.
De loopcultuur is prachtig. Ik heb 'm bij 220k een serieuze beurt gegeven en nu loopt ie probleemloos al 35k. De achterste EGR klep is af en toe nukkig. Verder niets dan lof. En in Brabant betaal je 170 euro per maand MRB.
Let bij aankoop op de stalen koelslang in de linkerwielkast.. Deze roest door.
|
27 jan 2017 09:34 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Ik ging voor een nieuw aircopompje in die Ph1. Je hebt heel veel belangrijk onderhoud nu gehad en doet al je investeringen van 2016 volledig teniet wanneer je die dame nu aan de kant schuift. Niet slim, want je gooit bijna al je geld weg. Goedkoper dan op LPG kun je niet rijden en die motor gaat dat nog een hele tijd volhouden.
Stof tot nadenken.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
27 jan 2017 12:10 |
|
|
Peer57
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 sep 2016 19:43 Berichten: 11 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Tourer V6 2.7 Exclusive
Opties: wat niet?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Citaat: en die motor gaat dat nog een hele tijd volhouden.
Denk je? Er staat nu al 385.000 km op de klok....Is dat niet onwijs veel voor een benzine-motor? Bovendien is het niet alleen motorisch...Ook allerlei (soms kleine) randzaken gaan kapot, zoals het motortje van het linker achterraam, die opbergvakjes in het portier die steeds openvallen, de achterklep die niet open blijft staan, enz.. De auto is uit 2002, dus inmiddels 15 jaar oud.
|
27 jan 2017 13:14 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13914 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
dan heeft hij wel zijn dienst bewezen denk ik
|
27 jan 2017 13:20 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Deze keuzes zijn altijd lastig. Ga je een andere auto kopen omdat het vertrouwen er niet meer is? Doe je haar serieus aan de kant voor wat veertjes, motortjes en frutwerk van enkele tientjes? Deze motor kan echt serieus nog een hele tijd mee. Tijdig olie verversen en bijhouden is het devies.
Of wil je gewoon een andere auto omdat je op haar bent uitgekeken?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
27 jan 2017 13:47 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3590 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Nou GW....ik begrijp je reactie maar bijna 4 ton is een respectabele stand. Meestal het einde.... Alles raakt toch wel bejaard. Leidingen, slangen, rubbers, onderstel, interieur enz. De ene heeft er meer last van dan de andere afhankelijk van het gebruik en vorige eigenaren. Er zijn er maar weinig die 500kkm zien of hoger.
|
27 jan 2017 13:55 |
|
|
Rvs63486
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 nov 2011 13:59 Berichten: 400 Woonplaats: Schagen
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Ik ga mee in de redenatie van GW. Vorig jaar heb ik mijn C5 phase1 op LPG verkocht met 435.000 km op de teller. En ruim een jaar later rijdt ze nog steeds! Gezien de grote kosten die je vorig jaar aan de dame hebt gehad is het economisch gezien verstandig om er mee door te rijden. De vakjes vastzetten, nieuwe gasveren en aircopomp en je vrouw rijdt weer vrolijk een jaar verder.. Succes met je beslissing
_________________ Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
|
27 jan 2017 14:08 |
|
|
Peer57
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 sep 2016 19:43 Berichten: 11 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Tourer V6 2.7 Exclusive
Opties: wat niet?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Weet je wat het óók is? Mijn vrouw is afgelopen jaar 4x stil komen vallen op de snelweg; 1x bobine kapot, 1x dynamo kapot, 1x koppeling kapot en 1x helemaal raar verhaal: Ze kon opeens niet meer schakelen...Bleek de kabel van de versnellingspook naar de bak gebroken te zijn...Hadden ze in de garage nog nooit meegemaakt. Veel dank aan de wegenwacht, die de laatste keer zelfs zeiden: "Bent u daar alwéér?" Affijn, alles laten maken...flink wat geld gekost, maar ik wil dat ze in een probleemloze auto rijdt.. Het blijft een heerlijke auto, maar ja...doet in 2017 toch wel wat oubollig aan...Een phase 2 heeft een prachtige neus, vind ik, en een tourer vind ik helemáál top! Vanmiddag (na de proefrit in de V6 tourer) neem ik een beslissing.
|
27 jan 2017 14:37 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Ik heb er ook zo een.RIJDT FANTASTISCH snelweg 1op 13.3 ongeveer en in de stad wordt je niet vrolijk. Dus als je vrouw veel in de stad rijdt,zou ik hem overslaan. Ook het onderhoud is duurder. Distributieriem met spanrollen en waterpomp zet je spaarrekening c.a. 1000€ terug en jammer genoeg niet de 700€ die ik hier op de site ben tegen gekomen. inhouden heb ik geen last van.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
27 jan 2017 14:40 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Peer57......je wilt dus gewoon wat anders.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
27 jan 2017 15:40 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10673
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: algemene vragen over Tourer V6 2.7 HDI
Kijk gw jij kan alles herstellen.. Zoals ik het begrijp de ts niet, heeft hij dat niet.. En als je dan dagelijks zo'n rit gereden moet worden....m Mtja dan is de keuze rap gemaakt...
|
27 jan 2017 15:46 |
|
|
|