Auteur |
Bericht |
sandervd
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 okt 2013 20:36 Berichten: 6
Auto: C5 break 2.2 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een nieuwere C5 en heb dus ook wel een indruk wat er voor gevraagd wordt. Mij verbaast het juist dat veel auto's ruim boven de koerslijst worden aangeboden, zowel ANWB als autotelex. Het is natuurlijk wel zo dat tenminste Bovag bedrijven garantie moeten geven op hun auto's, de auto moet gereinigd worden, er moet soms wat opgeknapt worden, eventueel schade wegwerken, nieuwe banden.
Een snelle inschatting op basis van mijn eigen zoektocht:
Pluspunten: - veerbollen, usp van de c5 - exclusive uitvoering - tourer (aanmerkelijk duurder dan sedan) - goede motor
Nadelen: - geen automaat (automaten zijn veel duurder) - grote diesels zijn impopulair - niet de 163pk versie
Is het trouwens een import auto? Dat maakt de auto namelijk ook moeilijker verkoopbaar, omdat de auto dan geen NAP label krijgt.
|
24 maart 2016 17:46 |
|
|
Sugar
C5club Fan
Geregistreerd: 16 apr 2013 08:55 Berichten: 79
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
Is in 2011 bij 41.000km uit Duitsland gehaald door mijn Citroen-specialist. Ga je zoeken op kenteken, loop je tegen het feit aan dat deze uitvoering niet in NL op de markt geweest is. Het kenteken is bij gebrek aan beter door het RDW dan maar gekoppeld aan een kale Tendance. Koerslijst van de ANWB gaat dan ook niet werken, maar door te vergelijken en te plussen en te minnen vanaf de prijzen van andere types ben ik tot een inruilprijs of prijs op de particuliere markt gekomen. De C5 is misschien niet populair bij 'Henk en Ingrid', maar de liefhebbers weten wat ze in handen krijgen. Dat hoef ik hier natuurlijk niet te zeggen. Ze staat op Marktplaats. Eens kijken of er interesse is. De eerste bieder met (hoe zeg ik dat politiek correct?) 'exotisch klinkende' naam bood in elk geval een lachwekkend lage prijs, waarvoor ik haar nog niet in zeven duizend jaar wegdoe.
|
24 maart 2016 18:59 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
morjos schreef: Tja, en Citroen is nu eenmaal niet zo waardevast als een BMW of Mercedes. Idem dito voor Peugeot of Renault. Hoe dit komt weet ik ook niet; zou m.i. juist andersom moeten zijn .. Hier kan ik het niet mee eens zijn. Een vergelijkbare (evengrote) BMW 5 reeks staat dan tweedehands misschien aan een hoger bedrag te koop, maar nieuw kost die ook veeeeel meer. Als je dan kijkt hoeveel het verschil nog is bij verkoop dan krijgt de BMW eigenaar misschien wel meer geld voor zijn BMW, maar het echte afgeschreven bedrag gaat groter zijn.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
25 maart 2016 22:18 |
|
|
Sugar
C5club Fan
Geregistreerd: 16 apr 2013 08:55 Berichten: 79
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
Afgelopen week heb ik de C5 kunnen verkopen. Aan een particulier die al een C5-II had, waar wat kosten aan zaten te komen i.v.m. hoge kilometerstand. Niet helemaal mijn vraagprijs gekregen, maar absoluut veel beter gedaan dan ik bij de handel (wijkopenautos.nl....pfff) of bij inruil bij een garage zou krijgen. Bovendien leek het mee een echte liefhebber die 'mijn' Dame goed zal behandelen. Dit is de tweede Citroen die ik particulier verkoop en ik kan iedereen die zijn/haar C5 kwijt wil aanbevelen: de echt geintereseerden willen heus een goeie prijs betalen. Particuliere verkoop loont, in mijn ogen.
|
04 apr 2016 10:30 |
|
|
Sugar
C5club Fan
Geregistreerd: 16 apr 2013 08:55 Berichten: 79
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
Ter aanvulling: € 13.500 eraf gereden in 3 jaar.
|
04 apr 2016 10:31 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
Pfffff.......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
04 apr 2016 11:10 |
|
|
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
Dat gaat mij niet lukken ,daarom koop ik ook nooit en te nimmer nieuw
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
04 apr 2016 13:47 |
|
|
icebyte
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44 Berichten: 517 Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
En ik maar denken dat ik al veel afschrijving had met 7200€ in 8 jaar met de 206, 2e hands gekocht destijds. M'n AX was geen goed voorbeeld, die bracht na 6 jaar bijna het dubbele van aanschaf op...
Met de C5 ga ik die afschrijvingen niet redden, was iets vriendelijker geprijsd dan de 206 destijds
|
04 apr 2016 17:21 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: inruilprijzen
Berlin huidige model van 2009 Een 1.6hdi90 Xtr uitvoering met een bijna volledige optielijst. Destijds nieuw 16200 betaald (catalogus prijs was dik 22000) 6jr en 107.000km probleemloos rondgesjeesd Bij inruil op de C5 heb ik er 7500 voor terug gehad bij de garage.
Niet zo slecht vind ik dan..... Daar stond ie achteraf te koop voor 8900
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
04 apr 2016 22:19 |
|
|
|