Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Aankoop tips c5 phase III
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=16219
Pagina 1 van 1

Auteur:  c5fries [ 24 maart 2015 17:04 ]
Berichttitel:  Aankoop tips c5 phase III

Onze huidige C5 is binnenkort aan vervanging toe. Nu weten we nog niet precies wat we willen een C5 phase III of mss toch een C6 beide diesel.
Mijn vraag waar moet ik op gaan letten bij aanschaf van een C5 wat zijn de aandachtspunten en kwaaltjes van een dergelijke auto. (1.6 en 2.0 Hdi)

Auteur:  Menno [ 24 maart 2015 17:58 ]
Berichttitel:  Re: Aankoop tips c5 phase III

Als je een C6 overweegt danwel C5-3 , vanwaar die keuze voor een 1.6HDi ??
M.i. veel te lichte motor voor zo'n zware auto als de 3 , .... en door het gemis van een 6-bak zou die voor mij direct afvallen.

Zwakke punten zijn zoals elke andere C5-3 o.a.
Raammechanismes ( kabels roesten door )
Airco / condensor
Indien HP , lekkage veerpoten
Ruitenwissermotor ( vroege exemplaren )

Auteur:  c5fries [ 24 maart 2015 18:12 ]
Berichttitel:  Re: Aankoop tips c5 phase III

Bedankt voor je tips. De keuze voor een 1,6 Hdi omdat die variant er is. Jij geeft aan dat hij te licht is en geen 6bak dus dat zijn tips die ik mee neem in mijn keuzes.
1,6 Hdi zal dus waarschijnlijk wel afvallen

Auteur:  Menno [ 24 maart 2015 18:19 ]
Berichttitel:  Re: Aankoop tips c5 phase III

Ik zie het meer omdat een C6 geen voordelige auto is ( onderhoud / verbruik / wb ) , dan mag daar m.i. ook een potente C5-3 tegenover staan ipv de instapdiesel ...

Als je nooit haast hebt kan een 1.6HDi heus volstaan hoor !
De 2.0 HDiF is wat mij betreft een heerlijke motor i.c.m. de C5-3 , zeker als je die in de 163PK variant kan vinden :smt193

Ga absoluut even in beide proef rijden , ik vind persoonlijk een C5-3 HP veel beter rijden dan een C6 ...

Auteur:  Sugar [ 24 maart 2015 19:52 ]
Berichttitel:  Re: Aankoop tips c5 phase III

Mooi, zo'n C6. Maar wie langer is dan 1.80m heeft een probleem als ie achterin moet zitten. Dan is een C5-3 veeeeel ruimer. Prima hoofdruimte en adequate beenruimte. Hoofdruimte voor en achter beter dan een Volvo V70, om maar wat te noemen.
Noemenswaardige problemen heb ik met mijn 140 pk diesel nog niet meegemaakt. Wel lijkt de dame de duurdere premium-diesels wat lekkerder te vinden dan van de prijsvechters. Loopt wat mooier bij halfgas rond de 1700-1800 toeren en ietsjes zuiniger.
Wil je een electrische achterklep, dan veel plezier ermee. Dat ding gaat zeer traag open en dicht en om de haverklap gaat de auto in eco-modus om de accu te sparen. Kun je de motor weer starten om de klep te kunnen bedienen....
Maar toch houd ik enorm veel van haar!

Auteur:  SaXoKe [ 25 maart 2015 20:10 ]
Berichttitel:  Re: Aankoop tips c5 phase III

zelf heb ik enkele weken geleden een zoektocht gestart naar een C5-3.
De eisen waren bij mij redelijk eenvoudig, jonger zijn dan mijn Berlingo (dus zeker van na 2009) en maximaal ongeveer dezelfde kilometers (uiteindelijk heeft ie er een kleine 13dkm meer).

Daarbij kwam nog dat ik absoluut een Exclusive wenste omwille van de HP. Daarbij hangt dan ook dat je (hier in Belgie toch), de half lederen elektrieke stoelen hebt.
Navigatie was ook een ding dat ie moest hebben. Niet omwille van de navi, maar wel omwille van het scherm in het dashboard. Dat maakt m (vind ik) binnenin veel mooier.
Bij een Exclusive heb je ook minstens de 2.0HDi met 6-bak. De 1.6HDi zou alleen al omwille van zijn 5-bak afvallen (en niet bestaande in Exclusive).

Na een klein weekje zoeken had ik mijn C5 gevonden.


Succes met de zoektocht!

Nog even een vraagje voor Menno:
De lekkage aan de veerpoten schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. Ik heb de mijne bekeken maar ik kan eigenlijk nergens een lekkage vinden. ALS die er zou zijn, waar komt die dan meestal voor? (Dan weet ik de juiste plek om te kijken) ;)

Auteur:  Menno [ 25 maart 2015 20:28 ]
Berichttitel:  Re: Aankoop tips c5 phase III

Wees niet bang als ze lekken zie je dat niet over het hoofd hoor ;-)

Auteur:  gjrod [ 04 apr 2015 00:11 ]
Berichttitel:  Aankoop tips c5 phase III

Hallo,

Voor aankoop van een 2.0 Diesel de koppeling checken voor zover mogelijk. Bij bepaalde types (de auto, maar misscien ook de bestuurder) houdt het Dual mass flywheel het niet zolang uit als je zou mogen verwachten.
zie ook:
viewtopic.php?f=55&t=14504

mvrgr
Gert-Jan

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/