Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Algemene vragen C5, welke C5?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=15709
Pagina 7 van 8

Auteur:  JW-C5 [ 13 dec 2014 12:52 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Voor mijn benzine C5 zit ik nu op €75/mnd voor de MRB, €900/jr dus.

Dat flushen hoef je niet zo vaak te doen.
De eerste keer ergens rond de 75kkm, de volgende keer wellicht later.
Daarvoor rekent GJO iets van €275 als ik het goed heb.

Groet,
JW

Auteur:  Menno [ 13 dec 2014 12:54 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Als je alles heel wil houden zo ik echt max. 80k aanhouden , zie ook de artikelen hierover ...
Mocht je enkel snelwegkm's maken misschien iets oprekken

Auteur:  bgt [ 13 dec 2014 17:44 ]
Berichttitel:  Algemene vragen C5, welke C5?

kos schreef:
Heb het even voor je opgezocht: 402,73 euro heb ik dit jaar betaald aan wegenbelasting.

Ahhh...je woont in België....sorry, wist ik niet.
Ik betaal voor mn LPG uitvoering 123 euro per maand. Misschien toch een keer voor een Mazda CX5 gaan. Die hebben nog gewone 2ltr motoren maar wel zuinig en licht. Dus minder MRB!

Auteur:  Arjan Verkade [ 15 dec 2014 21:19 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

kos schreef:
Dank je wel, bgt! Hij heeft inderdaad niet veel moeite met de caravan. Je merkt het vooral aan het verbruik. Daarom ben ik aan het twijfelen om 'm te laten chippen om het verbruik wat naar beneden te krijgen bij het trekken.

Heb het even voor je opgezocht: 402,73 euro heb ik dit jaar betaald aan wegenbelasting.


Kos,

Weet jij wat jouw C5 in België weegt op kenteken? En de CO2 uitstoot?

Hier in NL is de C5 2.0 HDi Exclusive icm met BVM6 niet geleverd, alleen met automaat.
Het lijkt erop dat deze namelijk 2 belastingschalen lager uit valt dan de 2.2 HDi BVM6, welke dus even zwaar is als een 3.0 HDi. Hoe dat kan is weer wat anders...

De 2.2 HDi weegt 1740 Kg wat overeen komt met 1980 Euro per jaar.
Een 2.0 HDi BVM6 Confort weegt 1538 Kg wat 1684 Euro per jaar is.
Ik vraag me af of een Exclusive zwaarder weegt op kenteken ;)

Auteur:  T hijs [ 15 dec 2014 23:08 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Mijn 2.0HDi BVM6 Exclusive staat met 1630kg op NL kenteken. Ledig gewicht dus.

Auteur:  Menno [ 15 dec 2014 23:11 ]
Berichttitel:  Algemene vragen C5, welke C5?

Een 2.0 hdi is gewoon als exclusive en handbak in NL geleverd hoor :-)

Auteur:  kos [ 15 dec 2014 23:15 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Ben net even mijn kentekenbewijs gaan halen. Er staan heel veel sterretjes ingevuld bij veel vakjes, zoals bij gewicht en CO2 uitstoot... blijkbaar had er bij de douane of de DIV iemand niet veel zin om getalletjes in te typen toen ik de wagen in België importeerde :lol:

Op het gelijkvormigheidsattest vind ik bij 'kombiniert CO2 Emission' 139 g/km staan.
Bij 'Masse der fahrbereiten Fahrzeugs' staat 1804 kg.

In het instructieboekje staat bij 'leergewicht' van de 2.0 HDI 165 Tourer: 1595 kg
en bij 'Gewicht in fahrbereitem Zustand' staat er hier 1670 kg

Auteur:  T hijs [ 15 dec 2014 23:23 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Maar de eerste jaren niet Menno, de mijne staat ook als LB te boek. En die 35kg verschil zit in al extraatjes die er afgehaald zijn ;)

Auteur:  Arjan Verkade [ 16 dec 2014 08:31 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Menno schreef:
Een 2.0 hdi is gewoon als exclusive en handbak in NL geleverd hoor :-)


Ik zie nu dat er ook een 140 Pk uitvoering is, deze bedoelde ik niet ;)

Ik bedoel de 160 PK uitvoering, maar als ik naar de energie labels kijk heb je deze ook nog in 2 uitvoeringen.
Deze 160 Pk uitvoeringen ben ik in elk geval nog niet in NL tegen gekomen als Exclusive...

Zoals Kos heeft, alleen de berline is dan nog iets lichter.

Auteur:  Menno [ 16 dec 2014 10:53 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Fijne motor hoor die 136 :)
Een 1.6 Xsara trekt per slot ook de straatstenen niet uit de stoep ....

En met bergen aan koppel is zo'n HDi best een lekkere auto, de 1.6HDi is wel wat onder bemeten voor een C5-3

Auteur:  Arjan Verkade [ 16 dec 2014 11:35 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Ja, dat geloof ik wel ;)

Maar de 1.6 THP viel me eigenlijk niet helemaal mee... Je voelt dat je een hoop gewicht aan het mee slepen ben en de motor gaat pas bij hogere toeren trekken. Ik denk wel iets vlotter dan mijn Xsara maar het voelde wat log aan.

Met een zware diesel in de neus zal dat er niet beter op worden.
De Xsara is idd niet snel, maar fabrieksopgave is 9.7 sec naar de 100. Een 2.0 HDi 136 pk handbak is ruim 12 sec. Dat geeft voor mij weinig vertrouwen.

Ik denk dat ik ooit in 2008 toen de C5 ph3 op de markt kwam met een 2.2 HDi handbak heb gereden. Wat ik mij daarvan herinner is POWER en dan niets... Vrij kort gebied waar vermogen wordt geleverd.

Ik weet het, ik stel (te) hoge eisen :smt203

Auteur:  Menno [ 16 dec 2014 11:47 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Nee hoor dat mag :smt023 , met een diesel is het even wennen , maar rijdt echt niet verkeerd ondanks korte power band, die moet je anders benutten.
Heb nadat ik de V6 ingeruild had voor een HDi 136 die geen dag gemist ( op het lekkere geluid na dan misschien ) ...

Je komt namelijk niets tekort, en tussen acceleratie is wel dik in orde.

De hete chip die er later in kwam maakte de auto zelf bovengemiddeld vlot ;)
Maar goed ik hou dan ook niet van zenuwachtige benzine auto's die je op toeren moet rijden.

Auteur:  Menno [ 16 dec 2014 12:17 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Incl. erg dure leerpakket ( integral )

link

Auteur:  NTwoO [ 16 dec 2014 12:37 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Kwijl!

Auteur:  Arjan Verkade [ 16 dec 2014 12:45 ]
Berichttitel:  Re: Algemene vragen C5, welke C5?

Zoiets zou ik best willen proberen, maar in NL (bijna) niet te koop.
De kleur spreekt me ook nog wel aan, vol leder ook niet verkeerd. Jammer dat je alleen nog even flink BPM mag aftikken ;)

De 136 Pk zou ik natuurlijk wel een keer een proefrit in kunnen maken.
Menno, toen jij die 136 pk reed in je C5, was dat niet een veel lichtere C5 ph1?

Zenuwachtige benzine motoren die alleen in hoge toeren trekken hoeft van mij ook niet, daarom blijft het blok in mijn CX wel een fijn ding.

Pagina 7 van 8 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/