Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Kleurverschil binnen interieur voorste deuren 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 apr 2014 17:00
Berichten: 61
Woonplaats: België
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
@ Citroenfan39: Bedankt voor je reactie. Ale ik hoor het al ik zal er mij ook moeten bij neerleggen :( Wat ik niet zo plezant vind, snap niet dat Citroën zo auto's wil afleveren als dit standaard zo is dan zouden ze er beter een oplossing voor vinden! Maar ja...... ik weet het dat ik nogal kritisch ben op mijn Dame. Maar heb er dan ook zo lang moeten op wachten voor ik ze me eindelijk aangeschaft heb :D

@Roman: de volgende keer je in de garage komt let er dan maar eens op en dan hoor ik graag je uitleg ;)


05 aug 2014 16:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
Zal ik zeker doen..
Vrees alleen dat dit niet voor eind maart gaat zijn..
De c4 is zo'n betrouwbare citroen tov mijn vorige dat deze niet terug wil naar de garage.
Alleen voor de beurt :smt023


05 aug 2014 20:26
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 apr 2014 17:00
Berichten: 61
Woonplaats: België
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
@ Roman: Geen probleem ;) zal toch iets worden waar ik me zal moet bij neerleggen zo te horen :-(
Welke model was je vorige Citroën? Dat je c4 betrouwbaarder is? :-)


05 aug 2014 20:34
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
Zal meer met de leeftijd van de auto dan met het model te maken hebben. Ik denk dat je je met een auto van 2014, en dan met de dieselmotor, geen zorgen hoeft te maken... ;)
@ Roman: Ook niet voor een zomer/winterbandenwissel?


05 aug 2014 22:40
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
@Rowi; nee dat doe ik thuis.

@Marie-Rose. Ik heb in 2012 mijn mooie c5 ph3 ingeruild voor een nieuwe C4p

viewtopic.php?f=63&t=3627&start=15

Als ik je zeg dat ik hem de naam Cfyra gegeven heb zal dat wel voldoende zeggen.
Na 1 jaar heb ik met mijn dealer,die mijzeer geholpen heeft, deauto ingeruild voor mijn huidige c4.

Std antwoord van citroen ... Produkt eigenschap.
Zelfs mijn dealer was het er niet mee eens en heeft nog een schadevergoeding voor mij los gepeuterd bij citr belux.


06 aug 2014 09:11
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 apr 2014 17:00
Berichten: 61
Woonplaats: België
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
@Roman: Die benaming zegt inderdaad genoeg. Dat is echt wel jammer te horen want het echt wel zalig rijden in zo een Dame maar dat hoef ik je niet te vertellen eh ;) (zag er me trouwens een mooie wagen uit ;-) ). Ik hoop echt dat ik niet hetzelfde ga voor hebben zoals jij want soms heb ik het gevoel dat mijn Dame op een maandag gemaakt is!! :( Maar enfin wait and see zeker :smt017

@Rowi: ik hoop dat je gelijk hebt dat ik me geen zorgen moet maken! ;)


06 aug 2014 15:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
Als ik zo eens dat draadje over de "Black Pearl" :smt017 lees, zie ik toch niet zoveel problemen...


06 aug 2014 16:20
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
Beetje onduidelijk van mij :oops:

Ik bedoel de c4picasso was de fyra..
De black pearl was geweldig...


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


06 aug 2014 17:45
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
Ah, oké, duidelijk. :smt023


06 aug 2014 18:00
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
@Rowi
Ik denk niet dat Roman veel problemen heeft gehad met z'n C5, integendeel.
De C4 Picasso waarop Roman z'n C5 heeft ingeruild was na ik zo hoor wel een behoorlijke tegenvaller waar hij erg veel problemen mee heeft gehad. En dat brengt mij bij mijn volgende punt.
Als ik zo om me heen naar de ervaringen van bezitters van een C4 Picasso luister en de diverse fora er zo op na lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de C4 Picasso kwalitatief gezien behoorlijk slechter in elkaar steekt dan de C5. Ook de ervaringen die ik bij de diverse Citroën dealers heb opgedaan waar ik een C4 Picasso bekeken heb bevestigen dit beeld. Laatst zat ik bij een Duitse dealer in een C4 Picasso waarvan de gehele plafondconsole spontaan naar beneden viel. En pogingen om het ding weer vast te klikken mislukten. Het leek wel of de opening in het plafond waarin deze console zou moeten vastklikken veel te groot uitgesneden was. Het betrof hier een splinternieuwe auto waarvan de zetels nog in het plastic zaten! Bij een Nederlandse dealer kwam me een keer bij het schakelen van z'n 1 naar z'n 2 de gehele pookhoes los. Ook hier betrof het een splinternieuwe wagen en ook hier was het ding niet meer vast te zetten. Blijkbaar is de kwaliteitscontrole in het Spaanse Vigo waar deze auto's gefabriceerd worden niet van het niveau als die in Frankrijk in de productiefaciliteit te Rennes waar onze C5's van de band rollen. De problemen waarmee vele C4 Picasso bezitters te maken krijgen onderschrijven dit.
@Marie-Rose
"Maandagmorgenauto's" bestaan niet. Een auto wordt opgebouwd uit verschillende onderdelen die allemaal op verschillende data op vaak ook nog ééns verschillende locaties gefabriceerd worden. Het assembleren van een auto gebeurt grotendeels computergestuurd door robots. En die kennen geen maandagochtenden. Ik zou me daarom ook niet al teveel zorgen maken.......

Toch vind ik de verkleuring die te zien is op de deurpanelen van de verschillende C5's die ik bekeken heb een vreemde verschijning. Daar ik mijn C5 kocht als 2 jaar jonge occasion dacht ook ik in het begin dat de verkleuring wel ééns zou kunnen zijn ontstaan doordat de dealer bij het klaarmaken en reinigen van de auto één of ander agressief goedje had gebruikt wat de verkleuring op het deurpaneel had kunnen verklaren. Echter, toen ik later op onderzoek uitging en verschillende nieuwe C5's bij de dealers bekeek zag ik tot mijn stomme verbazing dat werkelijk alle C5's deze verkleuring in meer of mindere mate hebben. De verkleuring zal dus wel zijn ontstaan tijdens de productie van de deurpanelen. Ik denk zelf dat bij het gieten/persen van de deurpanelen in mallen deze verkleuring is ontstaan doordat het kleurpigment naar de onderkant van de mal is gezakt. Tenminste, daar lijkt het wel op. Echter, ik ben een leek op dit gebied.

Had vanmiddag een paar foto's gemaakt waarop de verkleuring duidelijk zichtbaar is echter lukt het niet deze ze op dit forum te uploaden dus jullie moeten maar aannemen dat ook mijn auto deze verkleuringen heeft.


06 aug 2014 18:01
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 apr 2014 17:00
Berichten: 61
Woonplaats: België
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
@Citroenfan39: Ik weet wel dat maandagauto's niet bestaan zoals je zelf zegt een auto wordt niet op 1 dag gemaakt eh. Dus het was bij manier van spreken ;) Maar denk toch dat je soms geluk moet hebben met een wagen :smt023
Ik geloof je ze als je zegt dat dit bij de jouwe ook is ;) zelfs zonder de fotootjes :)


06 aug 2014 18:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
Citroenfan39 schreef:
Blijkbaar is de kwaliteitscontrole in het Spaanse Vigo waar deze auto's gefabriceerd worden niet van het niveau als die in Frankrijk in de productiefaciliteit te Rennes

Waar wordt de gewone C4 gemaakt? :smt017


06 aug 2014 18:50
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
De C4 als berline wordt gefabriceerd in Mulhouse.


06 aug 2014 18:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kleurverschil binnen interieur voorste deuren
Thxs :smt023


06 aug 2014 18:58
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.