Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren 
Auteur Bericht
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Mijn visie was niet om zelf te doen maar samen met de garage aansporen laten we kijken wat er aan te doen is en hoe het komt.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


13 apr 2014 19:02
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jan 2013 15:29
Berichten: 110
Woonplaats: Valkenswaard
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat er gebeurd en wat er aan de hand is. Is het een achterportier of de kofferklep? Loopt het water in het rubber, dat kan volgens mij alleen in het binnenste portierrubber of het rubber dat aan het deurkozijn bevestigd zit, dit zijn holle profielen. Het buitenste deurrubber is een dubbel massief profiel dat strak tegen de carosserie aansluit, waar ook maar moeilijk water tussen door kan. Mocht dit niet goed aansluiten zul je bij hogere snelheden ook last hebben van windgeruis.De constructie is ook zo gemaakt dat water overal nog kan weglopen. Mocht het zo zijn dat de kofferklep bedoeld wordt, dan kan ik moeilijker beoordelen wat het probleem is want ik heb een sedan, maar kan me voorstellen dat aan de bovenzijde van klep zich ergens water verzameld wat naar beneden komt als je de klep opent. Hierover kunnen de Tourerbezitters beter over oordelen. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit, het betreft hier een nieuwe wagen, bij zulke problemen die toch makkelijk reproduceerbaar zijn, moet toch snel een goede diagnose gesteld kunnen worden. Een rubber "levendig" maken zal ook niet helpen, anders zou het water ook bij gesloten deur naar binnen komen. En inderdaad, als het bij deze garage niet lukt, gewoon eens overleggen met een andere dealer. Oplossingen als het rubber "levendig" maken en daarna een deurrubber vervangen vindt ik een beetje gefroebel in de marge en getuigt niet van een gedegen aanpak waarbij eerst een oorzaak wordt vastgesteld. Dit is meer een methode van trial and error.

_________________
DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD


13 apr 2014 20:05
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 apr 2014 17:00
Berichten: 61
Woonplaats: België
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Herman, ik heb de indruk dat de garage niet dezelfde visie heeft als ik maar enfin.....

Robbie63: Ik heb het wel degelijk over de achterportier van de wagen en niet de kofferklep. En waar het water uitloopt wanneer ik de deur opendoe komt wel degelijk uit de buitenste deurrubber. En u spreekt daar dat in het geval het dat zou zijn je normaal last zou hebben van windgeruis bij hoge snelheid maar dat heb ik tot op heden nog niet ondervonden.
Inderdaad lijkt het eerder op trial en error ipv dat ze weten wat ze doen. Ze geven zelf toe dat ze dit nog bij geen enkele wagen voorgehad hebben...yeah right zal t maar geloven dat de mijne de enige is op al de wagens die Citroên verkoopt....


13 apr 2014 20:27
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2013 13:39
Berichten: 219
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Als ze in die garage dit via de "trial en error" methode willen verhelpen zijn het een stel klungels.
Ze geven daar mee de grenzen van hun "deskundigheid" aan

Als ze het niet te weten proberen ze vervolgens maar wat in de hoop dat het goed gaat.

Als je met de "monte carlo methode" -dus op de gok- onderdelen vervangt
gok je soms goed maar lang niet altijd.

Bij echte vaklui gaat er gedegen onderzoek aan vooraf, zodat men weet wat de oorzaak is voordat men aan de werkzaamheden begint en die oorzaak adekwaat verhelpt.

Wat jou overkwam moet je dus niet accepteren.

Sta op je rechten als consument.

Die garantie is niet alleen bij de dealer, maar internationaal, schrijf dus de importeur aan wat mij betreft en doe dit wel aangetekend en met aantoonbare redenen waarom je geen vertrouwen in die dealer hebt.


13 apr 2014 22:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Marie-Rose schreef:
Inderdaad lijkt het eerder op trial en error ipv dat ze weten wat ze doen.

Nogal ja, een splinternieuw rubber levendig maken, hoe verzin je het...

Marie-Rose schreef:
Ze geven zelf toe dat ze dit nog bij geen enkele wagen voorgehad hebben...yeah right zal t maar geloven dat de mijne de enige is op al de wagens die Citroên verkoopt....

Maar - volgens Roman is dit antwoord het standaard antwoord wat dealers je bij een probleem moeten geven, hoe vaak het ook voorkomt...


13 apr 2014 22:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
yep dat is het std antwoord wat ze bij citroen aangeleerd krijgen... :smt089
en een beetje dealer gaat daar niet mee accoord..

wel is het zo dat ze een plan van aanpak krijgen..
je doet eerst a, helpt dat niet dan b etc..

je kan een account aanmaken bij mycitroen (http://www.mycitroen.be/) en een mail sturen..
je krijgt antwoord maar dat kan een maand duren..
of je rijdt eens naar een andere dealer voor info...
ga dan niet naar zo'n glaspaleis maar naar een kleine dealer (zo'n eenmanszaakje) ik heb de ervaring dat die beter weten waar ze mee bezig zijn...


14 apr 2014 00:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 21:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Je moet helemaal niet zelf wat doen, doe je dat wel, dan vervalt meteen de garantie, dus naar de dealer, en laten zij het maar op lossen.

weer te zot voor woorden dit.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


14 apr 2014 06:52
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 23 dec 2013 01:32
Berichten: 6
Woonplaats: 030
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusieve Automaat
Opties: Trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 27000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Ben benieuwd of er al voortgang in zit. Ik heb een 2e hands Tourer 2.0 HDi van mei 2012 die hetzelfde euvel heeft.


17 jul 2014 21:46
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 apr 2014 17:00
Berichten: 61
Woonplaats: België
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met de waterafvoer aan de achterdeuren
Zo josverboom jij hebt ook een probleem met de afwatering aan de achterdeuren?
Om te antwoorden op je vraag nee het probleem is ondertussen nog steeds niet opgelost. Ondertussen hebben ze de binnen rubbers vervangen van beide achterdeuren. Met als resultaat? Probleem nog steeds niet opgelost.
De laatste excuses en redenen die de garage gaf was dat het een externe oorzaak is. Omdat de auto buiten staat en er bomen in de buurt staan. Zou er afval van die bomen in de buiten rubber zitten en deze zouden dan een opstopping veroorzaken waardoor de afvoer van het water niet normaal gebeurd en zijn weg zoekt als je de deur opent. Denken ze soms omdat ik een vrouw ben dat ik zo een gezever geloof of wat? Enfin probleem dus nog niet opgelost. Garage beweert zelfs als ze de zonemanager opgebeld hebben over het probleem dat die beweerde dat dit bij elke C5 tourer is. En dat dit normaal is want hij rijd al jaren met zo een wagen rond en dat is ook zo hahahah gezever bla bla. Zoals je wel al kan denken kan ik ondertussen boeken schrijven met verhalen en excuses enfin..... Ben nu aan het afwachten tot ze de vlekken die ze op mijn zetels gemaakt hebben eruit gekregen hebben en dan ga ik eens luisteren bij een andere garage en zien wat die te vertellen hebben.
Als ik een oplossing heb laat ik je t zeker weten ;-)
En anders tevreden van je Dame en hopelijk niet te veel andere mankementen aan de wagen die je ontdekt hebt?
Groetjes
Marie-Rose


18 jul 2014 17:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.