Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 ervaring rit C5-3 tourer met bollen 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht ervaring rit C5-3 tourer met bollen
Nu heb ik vandaag een ritje gemaakt in een C5-3 V6 tourer (met bollen dus) en viel het rijgedrag me erg op. Veel meer als ik verwachtte leek het op mijn eerdere ervaring met een C6, autonoom zweven. Veel meer dan mijn C5-2 heb je het gevoel dat de koets autonoom voortglijdt. Dat heeft ook een keerzijde, ik kon de voorplecht "als een boot" op en neer laten gaan door tijdens het kruipen de rem wisselend te bedienen (bij het inparkeren viel me dat op). Hoe ik het ook probeerde, bij mijn C5-2 lukte dat gewoon niet.

Herkennen jullie dit gedrag in de C5-3 en vooral het verschil tov eerdere C5's. Het lijkt wel of cit de weg naar meer comfort heeft gekozen met de C5-3. Tot nu toe werd de vering in elke generatie juist wat steviger.

Ook de reacties op gasgeven leken indirecter, wat verder bijdraagt aan mijn karakterisering als "autonoom". De C5-2 reageert veel directer en de demping is een stuk steviger. En dan heb ik het niet over de sportstand van vering of automaat. De C5-3 voelt in alle opzichten een stuk zwaarder (tov de mijne scheelt het echter maar 100 kilo)

De stilte in de C5-3 viel me ook enigzins tegen, maar dat was vooral te wijten aan de banden. Bij afwezigheid van andere geluiden hoor je die nogal. Het geluid wat er is klinkt wat donkerder dan in de C5-2, dus waarschijnlijk meer isolatie tegen hoge tonen gebruikt. En dat klinkt wel veel meer premium.

De stoelen (type harmonie) zijn duidelijk een maatje groter als in de C5-2 aan alle kanten en dus voor grotere mensen als ik een duidelijke verbetering. Ik vond ze ook een stuk beter als een eerdere ervaring met de ligne business stoelen.

De bagageruimte van de tourer oogt niet erg ruim. Vooral de hoogte ervan is mi erg beperkt. Ik had ergens ook nog een bagagenet verwacht, hoort dat er eigenlijk standaard bij te zitten?

Voor de rest een paar coole features gezien zoals panoramadak, electrische achterkklep (helaas is het los te openen ruitje wel verdwenen).

Weet nu nog steeds niet of ik ooit een C5-3 of en C6 wil. Qua rijervaring zitten ze dichter bij elkaar als verwacht.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


01 okt 2011 14:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ervaring rit C5-3 tourer met bollen
Als je nieuw wilt rijden, dat lijkt de keus makkelijk: C5-3, De meerprijs van de C6 is zo achterlijk hoog.
Als je occasion V6 benzine wilt rijden dan heb je bij de 3 nog minder aanbod dan bij de C6 denk ik.
In V6 diesel kan je wat ruimer kiezen, beiden modellen met een 2.7 of 3.0 verkrijgbaar.

De C6 is wel een verschijning, het laat hoofden draaien merk ik. Nou zijn we dat met de MX´jes wel gewend maar dat zal je bij de 3 toch niet snel meemaken.

De C6 is wel erg groot, net zo lang als een CX Prestige/Limousine en dat je merk je in de parkeergaarage van de supermarkt op zatermiddag, niet echt handig.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


01 okt 2011 19:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ervaring rit C5-3 tourer met bollen
De C5 is de enige in tourer.... De kofferbak is mi toch wel het grootste nadeel van de C6 (trouwens ook bij de C5 sedan). En dat panoramadak in de tourer is wel echt fantastisch mooi hoor.

Er is wel veel meer aanbod in gebruikte C6en als je een V6 in enige soort zoekt. Een C5-3 benzine V6 is al helemaal zeldzaam inderdaad. Maar krap 2 jaar geleverd. Vond deze C6 wel leuk http://www.autotrader.nl/auto/citroen/o ... s/#foto-28 (ganache met beige leder, enig nadeel dat ie nog RT3 heeft)

Maar ik moet zeggen dat het "boot gevoel" qua deining tot mijn verrassing dus ook in de C5-3 aanwezig was. Daarvoor hoef je dus geen C6 te kopen....

Weet het nog steeds niet, wacht dus rustig af tot er iets moois langs komt.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


01 okt 2011 21:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ervaring rit C5-3 tourer met bollen
Ganache + beige leder, fraai, dat had hem voor mij ook mogen zijn. 2ton is voor mij minder geschikt.

gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


01 okt 2011 21:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.