Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Wannabe C5 rijder vragenlijst 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
De sport knop maakt de vering (en demping) niet harder of zachter dat doet de hydractive computer.
Die doet dat zowel in standje normaal en in standje sport.

Er zijn twee standen, waartussen de computer automatisch schakelt:
HARD (een bol per wiel, middendoorlaat dicht)
en ZACHT (middenbollen doen mee, dus totaal 3bollen vooras, 4bollen achteras, middendoorlaat open)
Alles bij elkaar maakt de stand HARD zowel het in/uitveren als duiken (remmen/optrekken) als rollen stijver en beter gedempt.

Het verschil is dat in standje sport de computer eerder en vaker naar HARD schakelt.
De computer neemt tal van parameters mee, oa. gaspedaal, stuurhoek, remdruk, snelheid.


Het plussen en minnen is de hoogteregeling en die heeft alleen indirect te maken met het veergedrag: in de verhoogde rijstand kan de computer niet naar HARD, maar desalniettemin voelt hij harder omdat het uitveren beperkter is. In de hoogste stand heb je totaal geen vering meer (vol tegen de buitenste aanslagen aangedrukt) in de laagste stand mag je niet rijden, maar daar heb je ook geen vering meer.

Verder kent de vering ook nog twee automatische hoogtes, die kun je niet selecteren, maar bij slecht wegdek gaat de koets vanzelf 13mm omhoog. Boven de 110km gaat hij 15mm omlaag. Beide standen hebben geen effect op het schakelen tussen HARD en ZACHT.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


31 aug 2011 13:49
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Pfffff....als iemand jou zou willen verslaan in een stukje "volledigheid" moet men wel héél, héél erg vroeg op staan. :lol: :lol:

Laat me raden.....jij werkt op het bureau d'etudes van Citroën? :smt017

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


31 aug 2011 14:50
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Dit soort mensen moet je koesteren, als die verdwijnen gaat het forum vaak mee. (Als sommige verkopers maar de helft van dit soort kennis van hun product hadden....)

Niw, het is te vergelijken met de S-knop van de automaat. Je gaat er ook niet harder door rijden, de computer schakelt alleen pas later op of terug om de motor zoveel mogelijk bezig te laten zijnen niet alvast door te laten schakelen voor het geval je nog meer gas bij wil geven.

_________________
Afbeelding Afbeelding


31 aug 2011 19:23
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ex-Wannabe C5 rijder vragenlijst
Nou, bedankt iedereen voor de antwoorden tot zover, rest is niet meer nodig cq relevant. Heb vandaag de handtekening gezet, niet onder een Limited Business of een Selection maar een bijna nieuwe (< 10.000km op de teller) 1.6thp Exclusive aut6 :cit15 . Ik was eigenlijk dus van plan de deal proberen rond te maken voor een Selection met vol-leer achteraf waarvoor de spaarpot helemaal omgekeerd had moeten worden, totdat ik gisteravond toch nog 1 keertje op Autotrack ging kijken en deze opeens boven aan mijn lijstje stond. Dat was even schrikken, exact de auto die ik wilde hebben voor een betaalbaarder bedrag dan ik er nieuw ooit voor zou geven. Alleen het woordje "Import" gaf een beetje bijsmaak, maar goed, vanochtend gebeld, gekeken, besproken, gereden en de import was bij z.g.a.n. staat gedaan en verhaal was verder ok bij een merkdealer en geen vage handelsonderneming, dus geen reden om nog langer af te wachten (er hadden nog 2 mensen gebeld voordat ik in de showroom aan de koffie zat, pech voor hun :mrgreen: ).

De 17" Baltique velgen worden nog omgeruild voor 18" Atlantique. Vond ze niet lelijk, maar alle huidige actie en Business modellen hebben dit type ook, dus van echt "Exclusief" is niet meer te spreken. En daarnaast passen de iets grotere velgen ook mooi bij het model en de kleur.
Ook de vering is super, je voelt weliswaar soms nog wel hobbeltjes/trillingen op een slechte weg, het rijden is niet te vergelijken met stalen vering. Op een kronkelige weg wel even de sportstand aangedrukt om niet zeeziek te worden :smt037 .
Er zit natuurlijk ook Xenon op (geen Pack Concert), RVS-look + zwart metallic interieur accenten en stuur-inzetstukken (tis ook geen echt gepoetst metaal, maar ziet er wel metaliger uit dan de ALU-look) en sluit mooi aan bij het Steel-kleurschema van de Nav. Ben er nog niet helemaal uit wel type nav dit precies is, kon namelijk de 3D-stand van de kaart niet terugvinden onder Nav-menu of via setup-menu. Er zit wel een HDD (11GB vrij), SD-cardreader em DVD-speler in(kan ik mooi me ouwe dvd's nog es afspelen, zou die ook regio 1 aan kunnen :smt044 ) en voor de telefoon kan de pre-paid SIM gewoon in het dashboard en hoef ik niet te rommelen met Bluetooth (als dat ook kan is het wel leuk).
Er zit ook een video/audio in op en een USB aansluiting in de in hoogte verstelbare armsteun. De stoelen zijn natuurlijk geheel electrisch te verstellen, de rugleuning in meerdere delen zelfs, de spiegels leken niet mee te doen met de memory stand, na ja, bent toch de enige regelmatige bestuurder.

Er zijn nog 2 projectjes die er mogelijk gaan komen zodra ik zin heb en dat is de audio upgraden en de DRL lampjes vervangen, die geel-oranje lichies bij de Xenon staat echt niet. Maar dat komt later, eerst volgende week ophalen en zo van genieten.

Groetjes,
Léon (36)


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding Afbeelding


03 sep 2011 20:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Je DRL lamp vervangen door iets minder geels is nog niet eenvoudig
Het is een beetje rare en zeldzame lamp HP24W waar geen aftermarket replacement types in LED voor beschikbaar zijn.

Op het C6 owners forum heeft iemand hem uit elkaar gehaald (het is een lamp met een voet) en op de voet een led lamp gezet met de standaard G4 voet. http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?3

Of dat ook op een C5 werkt?

Waar je natuulrijk nog wel naar kunt kijken is of je een aantal losse leds kunt monteren op de plek van de DRL in je oude koplamp. 5 stuks 1W LED naast elkaar zouden als erg goed moeten werken.

Het zal waarschijnlijk niet makkelijk zijn de koplampen helemaal te vervangen voor het nieuwe type met leds. Deze hebben een hele andere aansturing (LED zijn ook stadslichten en branden dan op halve kracht).

In het opleuk topic staat ook nog vermeld hoe je de dubbele achterpijpen van de V6 HDI 240 op elke C5 kunt monteren. Ziet er ook erg fraai uit.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


06 sep 2011 13:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Oh, ik dacht dat een aantal forum members het hier al gelukt was idd met G4's van de Gamma (dat zeg ik) of via eBay/China. Als het teveel knutselen wordt dan laat ik het zo. Laatste weken veel C5 info geinhaleerd en niet alles is exact blijven hangen. Eerst de audio, de lichtjes zie je zelf toch bijna niet.

_________________
Afbeelding Afbeelding


06 sep 2011 14:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.