Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 levertijd 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Mijne is vorige week besteld. Wachttijd 14 weken. We gaan het uitzitten en afwachten.


23 jul 2009 16:22
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59
Berichten: 37
Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Gisteren een briefje in de bus gekregen van de Lease-maatschappij.
Een meevallertje : Verwachte leverdatum niet 9 oktober maar 26 september...
Scheelt weer twee weken...
:smt023

:cit4

_________________
m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...


26 jul 2009 13:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Pffff.... Citroën Eindhoven had nog helemaal NIETS over de productie-/en of leverdatum in het systeem. Inmiddels toch alweer bijna 2 maanden verder en de juf aan de tel. vertelde me doodleuk dat de fabriek in Augustus sowieso dicht is...... :( En dan sturen de sadisten van Citroën NL je -als nieuwe klant- doodleuk een DVD met 1,5 uur lekkermakerij :citrofiel

Hahahaha nou gelukkig heb ik net mijn Rijbewijs A gehaald en kan ik voorlopig op 2 wielen de pijn van het wachten verzachten :smt004


30 jul 2009 10:17
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
cruisin schreef:
Hahahaha nou gelukkig heb ik net mijn Rijbewijs A gehaald en kan ik voorlopig op 2 wielen de pijn van het wachten verzachten :smt004


Sterke met wachten. En zorg ervoor dat de 'wachtpijn' niet vervangen wordt door zadelpijn...

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


30 jul 2009 11:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59
Berichten: 37
Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
cruisin schreef:
En dan sturen de sadisten van Citroën NL je -als nieuwe klant- doodleuk een DVD met 1,5 uur lekkermakerij


Ja , die DVD heb ik ook gekregen... Doet niet veel goed...
Het mag dan wel goed bedoeld zijn, maar het wachten wordt alleen maar pijnlijker... :cit11
Het wordt dus nog een zware dobber de komende 8 weken...


:cit4

_________________
m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...


30 jul 2009 14:08
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Heren, heren !!!

Ik heb drie maanden gewacht, de DVD grijs gedraaid (tot ergernis van m'n zoon) en de folder met de prijslijst stukgelezen, maar ..... 't was 't wachten waard en als ze straks eenmaal geleverd is ben je in één klap al dit leed vergeten en kun je alleen nog maar genieten :D . Doe ik ook .... Nog ff de tanden op elkaar en dan ..... Sterkte met 't wachten ..... :smt023

_________________
L8r, Henk


30 jul 2009 16:29
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 27 maart 2009 14:46
Berichten: 13
Auto: C5 Berline 2.0i
Opties: LB pakket met NG4
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11914
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 90000
Kleur: mativoire beige


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Op 7 maart heb ik een C5 LB met automaat en gasinstallatie besteld in de kleur mat-ivoire metallisé. ( De RWD maakt daar de onromantische kleur beige van) De auto is geproduceerd op 22 juni en op 14 juli afgeleverd.
De dag na de aflevering ben ik op vakantie gegaan naar het vaderland van de auto en heb ruim 3000km gereden. Pas na 1000km mocht ik op gas overschakelen. Dat ging probleemloos.
Ik ben in het algemeen zeer tevreden over de auto op een paar kleine dingen na. De cruise-controll is bv veel minder stabiel dan in mijn vorige C5. De sneheid kan bergop wel 3 km afwijken van de ingestelde waarde terwijl ik nog ruim vermogen over heb. Dat kwam bij de vorige niet voor, die was tot op de km stabiel. Dat was wel een diesel die lekker "sleurde". Ook belemmert de achteruitkijkspiegel het zicht in zijstraten rechts wat. De NG4 navigatie werkt uitstekend maar voor alle aansluitingen zijn waarschijnlijk een aantal engineers in de weer geweest die niet met elkaar konden communiceren. De Sd kaart moet in het frontpaneel, de aux en telefoonkaart moeten in het handschoenenvak en de usb aansluiting zit op een onmogelijke plaats binnenin de armsteun met bekerhouder verstopt.
Na de vakantie ben ik bij de garage geweest vanwege een irritant rammeltje dat ze verholpen hebben. Het was me opgevallen was dat sommige al wat oudere wegveranderingen niet in de kaart van de NG4 zitten. De garage vertelde me dat er verouderde software in mijn auto zit en dat er een aantal waken terug, in ieder geval voor de aflevering van mijn auto een nieuwe versie is uitgekomen. Die kan ik kopen voor 199 Euro. Ik vind dat onacceptabel. Volgens de garage moet ik hierover contact opnemen met Citroen omdat de garage het ook niet bij Citroen voor elkaar krijgt. Ik heb dat gedaan en nog geen antwoord ontvangen. Ik kan me niet voorstellen van een bedrijf als Citroen dat ze iets dergelijks met een klant uithalen.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


31 jul 2009 11:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Wat betreft die verouderde kaarten....erg hinderlijk inderdaad. Mijn dealer heeft toen gewoon uit eigeninitiatief nieuwe kaarten besteld en die aan mij gegeven......wel even opletten bij het downloaden, natuurlijk. ;)

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


31 jul 2009 12:36
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59
Berichten: 37
Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Wino schreef:
Het was me opgevallen was dat sommige al wat oudere wegveranderingen niet in de kaart van de NG4 zitten. De garage vertelde me dat er verouderde software in mijn auto zit en dat er een aantal waken terug, in ieder geval voor de aflevering van mijn auto een nieuwe versie is uitgekomen. Die kan ik kopen voor 199 Euro.


Ik volg dit onderwerp op dit forum nu al een tijdje, en ik vind de manier waarop Citroën de kaart updates heeft geregeld echte een tranendal, :smt089 en eigenlijk niet kunnen...
Ik ben er daarom niet rouwig om dat ik geen NG4 heb in m'n aanstaande C5. Ik koop mooi de nieuwste TomTom zodra de auto is afgeleverd...

:cit4

_________________
m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...


31 jul 2009 15:26
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Uit ervaring weet ik dat ook bij TomTom niet altijd de nieuwste kaarten meegeleverd worden. Een kwestie van voorraad. Alleen kun je bij TomTom een abo op kaartupdates (iets van € 9/kwartaal) afsluiten en dan heb je wel steeds de nieuwste kaart. Gelukkig is bij ons navigatie (standaard MyWay in Excl.) slechts een extraatje en niet van levensbelang. Daarom vind ik het niet erg dat de kaart niet altijd de meest recente situatie weergeeft. Toch heb ik al een paar POI's gevonden die bij de nuttige plaatsen van onze TomTom One (met een kaart van vorig jaar) niet voorkomen, hoewel het toch om plekken gaat die al jaren bestaan.
Kortom op details is er soms wel wat beters te koop maar bij ons gaat het uiteindelijk om het totaal en dat is tot nu toe zeer positief.

_________________
L8r, Henk


31 jul 2009 19:19
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59
Berichten: 37
Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
... en een grote stilte daalde neer over de topic "levertijd" in het forum... Hoe kon het ook anders...
De grote franse bazen hadden sinds jaar en dag al besloten dat hun fabriek de hele lange maand augustus zou zijn gesloten...
Voor ons stervelingen werd het wachten haast onmenselijk..., en ons geduld werd danig op de proef gesteld...
Wat reste was slechts een diep stilzwijgen, en hopen op betere tijden...

:smt089

:cit9

_________________
m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...


17 aug 2009 08:37
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 26 jun 2009 14:02
Berichten: 9
Auto: Ligne Business 2.0 16v automaat
Opties: metallic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10027
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 2000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
De C5 sedan LB op 10 juli besteld en al op 7 aug afgeleverd :citrofiel ....


17 aug 2009 11:19
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59
Berichten: 37
Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Erres schreef:
De C5 sedan LB op 10 juli besteld en al op 7 aug afgeleverd....


Ja, dat is HET grote voordeel van een voorraad-auto. Je wordt zeer snel bedient... Rij ze... :smt023

:cit4

_________________
m.vr.gr... Rob | Wil je een "perfecte" auto: Kies een Duitse... Wil je een auto met karakter: Kies een Citroën...


17 aug 2009 16:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
:cit2
Post van Citroën NL :

Kies nu voor de C5, ga voor een proefrit naar de dealer, blablabla.............. ja leuke folder , mooie plaatjes.
:smt017

Afdeling marketing mag wel iets selectiever te werk gaan met hun spam. Het wachten wordt er zo niet makkelijker op :x

*lijkt af en toe wel een ongeduldig klein kind*

Ik zie nog steeds erg weinig C5 Ph.3 rijden trouwens, zeker de sedan. :smt023


19 aug 2009 09:32
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: levertijd
Als ik op zaterdagmiddag mijn wekelijkse rit heen en terug naar Winterswijk maak zie ik de C5 ongeveer net zo vaak als de Insignia en de Tourer dan weer iets vaker dan de Sedan (en dat bij de Insignia dan juist weer niet). Dat is ook wel logisch omdat uit een draadje elders op dit forum blijkt dat de Ph3 als leasebak relatief populairder is dan de Ph1 en Ph2. En veel leasebakken zijn Tourer omdat een stationwagon vaak wat praktischer is dan een sedan, mooier niet i.m.h.o. maar voor de beroepsrijder wel praktischer.

Geeft je als sedanrijder dan wel weer een gevoel van een zekere exclusiviteit .... toch :smt203 . Overigens staan bij ons in de straat één Insignia (Tourer) en twee C5's (Sedan), de uitzondering bevestigt de regel.

_________________
L8r, Henk


19 aug 2009 13:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.