Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Enkele vragen/opmerkingen ... 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Enkele vragen/opmerkingen ...
dodger schreef:
Heb nu reeds een paar maanden de C5 PH3 ... alles ok en geen echte opmerkingen behalve het volgende:



2° Het gebeurt soms dat tijdens het rijden over een putje of bobbel in de weg; een riooldeksel of zo ... de achterkant van de wagen als het ware wegspringt ... heeft een akelig gevoel daar je zoiets niet ziet aankomen. Kom dit meestal tegen op nat wegdek.

3° HP vering ... staat altijd op gewone stand (lees: niet de sportstand) werkt altijd automatisch volgens rijgedrag, snelheid, .... Soms gebeurt het dat wanneer ik aan het rijden ben je plots voelt dat de wagen hard rijd ... de vering is als het ware weggevallen en hoe je ook rijd of hoe snel/traag dan ook de vering blijft hard staan en verandert nietmeer terug.
Heb hier de laatste tijd al redelijk wat last van ondervonden en kan er geen logica in vinden.
Wanneer je dan langs de kant van de weg gaat staan en de auto volledig laat zakken tot tegen het asfalt en dan terug op de normale rijstand zet dan is het probleem opgelost en werkt de vering terug normaal en is het comfort terug!!...


Ik had juist hetzelfde probleem!!
Bij mij lag het aan de uitlijning!!
Deftig laten uitlijnen bij de Citroën dealer, rijd nu terug normaal!
Wel opletten dat ze het uitlijnen doen met draaiende motor!!
Want dat was er bij mij foutgelopen de eerste keer.


25 jan 2010 20:28
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Enkele vragen/opmerkingen ...
Ik had een soortgelijk probleem, maar bij mij kwam er wel de melding dat er een storing was met de ophanging. De eerste (paar) kilometer(s) na koude start ging het goed en daarna leek het alsof de wagen achteraan op hard stond en vooraan op zacht.

Uiteindelijk is de hoogtesensor zopas achteraan vervangen en daarmee lijkt het probleem (voorlopig) opgelost te zijn.


31 jan 2010 14:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.