Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Waarom kan-ie niet harder?
Auteur |
Bericht |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Waarom kan-ie niet harder?
Nou, een nieuw metertje erop en de rem weer gangbaar maken, en dan naar Duitsland dus...
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
03 aug 2011 17:34 |
|
|
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Waarom kan-ie niet harder?
Ik weet niet wat dat met Duitsland is, maar onze C5, 2.0HDIF, wilde daar ook niet meer hard rijden. Gewoon te weinig power. Geintje natuurlijk, maar wij merkten tijdens vakantie van de te lage snelheid en te weinig power. Zat een lek in het vacuumleidingsysteem. Mocht de LMM niet de oplossing zijn, laat dan het vacuumleiding systeem testen. En niet in zijn geheel vervangen als er een lekje ergens in blijkt te zitten. Ik begreep dat dit soms wel gedaan wordt door een garage. Met een vacuummeter kan prima opgespoord worden waar het lek(je) zit. Johan
|
03 aug 2011 17:43 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: Waarom kan-ie niet harder?
sjirkb schreef: daarnaast zit een van de remklauwen muurvast en moet ook vervangen worden. Das jammer. Remklauwen van de C5 kunnen vast gaan zitten, heel erg vast. Tis niet de elegantste constructie. Onderhoudsmonteurs die de C5 kennen lopen elke beurt die dingen even na en maken ze schoon indien nodig om te voorkomen dat ze na jaren inderdaad helemaal vast zitten. gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
03 aug 2011 17:50 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Waarom kan-ie niet harder?
sjirkb schreef: Vandaag diagnose gesteld: luchtmassameter moet worden vervangen, daarnaast zit een van de remklauwen muurvast en moet ook vervangen worden. Vrijdag reparatie en dan zien we verder. Tot nu toe 2 uur diagnose verspijkerd, dus dat valt mee! Ik vind 2 uur diagnose nog wel erg veel voor een LMM en vastzittende rem. Dat laatste heeft elke C5 op leeftijd wel eens last van, dat eerste is ook hier al in de 3e post gesuggereerd. Aan de andere kant, als het daarmee opgelost is....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
04 aug 2011 09:43 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 108 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|