Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang) 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Speciaal onderwerp, zeker als je met de beschuldigende vinger ergens heen wijst (in mijn geval naar 2 bedrijven) daarom even deze disclaimer. Anders lopen we straks het risico op TE ‘Off Topic’ discussies. Sorry voor de lengte.

NB : Dit is mijn verhaal over mijn ervaringen en dus ook mijn mening (ja dat is eigenwijs!). Autorijden kost geld, ook dat weet ik. Ik heb echter geen Sinterklaas of Kerstman complex.
Gassystemen wat mij betreft zijn gemaakt om moeiteloos vele kilometers te rijden. De kwaliteit van de systeemonderdelen hoort hierbij aan te sluiten.
Het staat iedereen vrij anders te denken. Ik denk zelf een punt hebben.
Tijdstippen zijn indicatief adhv gereden kilometers.

Ik ben opgegroeid in Citroen (vader 35 jaar Citroenrijder) :citrofiel omdat dat de enige was waar mijn maaginhoud binnen bleef. I Love ZWEVEN. Bijna allen op gas, Vialle was THE NAME ! Die zaten trouwens bij ons om de hoek.
Ik heb in mij leven eerder jaren gas (verdamper) gereden van het merk Vialle :twisted: . Toen ik dus na jaren weer privé iets moest aanschaffen met 40-50K km/jaar was Vialle Gas een logische keuze.

GESCHIEDENIS
Sept 05 Aankoop C5 1.8i 16V LP Ph1 3 jaar oud bij Citroen dealer, ex-private lease. Vialle 75000 km, 6 mnd Bovag. Bij mijn weten originele gaspomp
3e kwart 06 120.000 km, pomp 1 stuk. Pomp 2 erin. Vialle Servicepunt regio Leiden € 750
1e kwart 08 180.000/190.000 km, pomp 2 stuk. Pomp 3 erin. Vialle Servicepunt regio Leiden. Aanvankelijk weer € 750 daarna ongeveer € 250
4e kwart 10 290.000 km, pomp 3 stuk. Pomp 4 erin.
Offertes
Vialle Servicepunt Belgie (net bezuiden Eindhoven) € 500 (20% BTW)
Van Meenen Belgie € 550 (20% BTW)
Vialle Servicepunt regio Rdam € 550 (19% BTW)
Vialle Servicepunt Leiden vraag wederom € 750 (19% BTW)
7 januari 11 Auto verkocht, nieuwe aangekocht LPG-G3 installatie laten inbouwen :
NIET Vialle.

Bij pomp 2 was mijn gedachte : Domme pech, can happen. Geen enkele ervaring, dus maar naar het Vialle servicepunt in de regio. De dealer gaf aan hem zelf daar ook heen te brengen als het via hen ging. Stevige kostenpost.

Bij pomp 3 was de schrik groot. Maar 70.000 km? :smt017 Geen garantie. Leiden wilde doodleuk weer € 750 factureren. Ik vroeg bedenktijd en ging met Vialle in de clinch. Kwam niet verder dan administratief medewerker “…de serviceafdeling is alleen voor bedrijven, niet voor consumenten…”. Na uitgebreid het verhaal te hebben gedaan (3e pomp binnen 200.000 km) werd de klacht doorgegeven.
10 minuten later ging de telefoon, het servicenter. Ze hadden van Vialle gehoord etc. etc.
In combinatie met Vialle was besloten een coulancepomp te leveren. Ik zou alleen de inbouwkosten van rond de € 250 dienen te betalen. Ik had hier een goed gevoel bij :geek:

Pomp 4, 100.000-110.000 km verder, wederom. Wijzer geworden heb toen even de tijd genomen en kwam tot bovenstaande offertes. Voor Rdam gekozen. Echte verademing, mocht meekijken, kreeg uitleg over de techniek en werkzaamheden en werd als klant behandeld. :smt038 Kwam er zo achter dat zelfs de € 250 voor inbouw bij pomp 3 uitermate goed betaald was.
Met terugwerkende kracht werd ik heel erg kwaad. Zo kreeg ik te horen dat ze nieuwe pompen voor inbouw zelf al max. met olie bijvullen om het uitvalmoment zo lang mogelijk uit te stellen.
Formele klacht ingediend naar Vialle, uiteindelijk tot aan de servicemanager gekomen. Als ze na diverse afpoeierpogingen er achter komen dat je dit echt wilt doorzetten ineens serieuze aandacht. Leiden heeft al die jaren ‘met de vork’ geschreven, maar dat kan ze eigenlijk niks schelen.

Ze willen nu ineens graag de auto testen, ik voel nattigheid en krijg het voor elkaar dat ik de testlocatie mag bepalen (Rdam) en vraag een ruilauto voor de 2 dagen dat ik de : auto kwijt ben (lijkt me logisch).
Als ik de auto weer ophaal blijken ze een oorzaak te hebben gevonden. Die is bij toeval gevonden omdat iemand achter de auto langsliep. Ze konden nl niks vinden en de computers gaven alleen een ‘ALLES OK’.
Achter de auto langslopend horen ze echter een grote herrie, de pomp draait op volle toeren en heeft waarschijnlijk nooit anders gedaan. De Vialle geauthoriseerde software meet echter het retoursignaal niet !!!!
Men gaat verder kijken en meet problemen aan de draadboom. Zonder overleg met de eigenaar (ik dus) worden in opdracht van Vialle twee nieuwe draden getrokken die het problemen lijken op te lossen.

Ik krijg dit alles te horen bij afhalen en hoor niks meer van Vialle, in tegenstelling tot de afspraak. Als ik contact zoek word ik ineens weer ouderwets afgepoeierd en met de boodschap het is opgelost, niet moeilijk meer doen. Verder stellen ze dat hun draadbomen altijd 100% zijn (zou het eerste bedrijf met perfecte onderdelen zijn).Het structureel tillen van klanten door het servicecentrum Leiden van mijzelf (en vele anderen) is geen item meer.
Ik ben overdonderd en heb vanwege drukke werkzaamheden de zaak even laten rusten. But be sure : I’ll be back. 8-)

Ik heb zelf het idee dat dit niet op zichzelf staat (kijk alleen al dit forum/Internet maar na) en ben van mening dat Vialle met de LPi pomp en slecht ontwikkelde en sub-standard kwaliteit LPG oplossing heeft gekozen. Het is allereerst een niet smeerbare (fout 1) en niet reviseerbare (fout 2) pomp welke in de tank zelf (fout 3) is ingebouwd. De aanwezige olievoorraad wordt in de loop der tijd verbruikt en je gaat ALTIJD op een vastlopende pomp af.
Daarnaast verzaakt men haar zorgplicht richting klanten door de service en het prijsbeleid geen onderdeel van het dealership/ de dealershipbeoordeling te maken en hiermee de deur open te zetten naar het overfactureren van nietsvermoedende klanten. Aan de ene kant presenteert men het als verkoop- en servicepunten. Bij kritiek zijn het dan echter ineens losstaande zelfstandige ondernemers waar men niks mee heeft.

De meetsoftware / meetprocedures meet significante data van het LPi systeem juist niet (nalatigheid?) Zo meet men bv alleen de commando’s van de LPi computer aan de pomp. Of de pomp deze ook uitvoert wordt niet gemeten (ook niet als een Vialle techneut erbij komt met zijn eigen spullen). (Serieuze systeem- en procedurefout).
Serieuze klantbehandeling bij serieuze klachten is er alleen op gericht om eventuele claims af te wijzen (bij voorkeur op selectieve en botte wijze).
Wie niet duidelijk aangeeft dat er iets niet klopt betaalt gewoon iedere keer de hoofdprijs.
En tenslotte, de claim dat een onderdeel altijd 100% OK is bij eerste installatie is belachelijk, er is GEEN bedrijf in deze wereld die dit hard kan maken. Het kan hooguit een streven zijn.

RESUMEREND
Op Vialle na noem ik geen namen (ik kan dat wel en heb zwart op wit bewijzen). Een aandachtig lezer zal hier toch wel uitkomen
Mijn raad : Wie verstandig is koopt geen Vialle LPi installatie en vermijd deze bij 2e hands modellen. Er zijn genoeg alternatieven.
Het is een technisch onvolkomen ontwerp wat soms voor, maar zeker boven 100K km er uit gaat klappen tegen ‘aanzienlijke’ kosten.
Vialle adviseert ‘eigen’ servicecentra en verkooppunten die als een monopolist in de eigen regio opereren. Vialle voelt zich echter niet verantwoordelijk voor de (financiele) behandeling van de klant in deze centra en laat in de praktijk overfacturering van soms 40-50% toe voor gelijke werkzaamheden binnen een straal van 150 km rondom hoofdkantoor Eindhoven/Son.
Slachtoffer hiervan worden de gewone autorijders die voor hun service naar de merkgarage en merkgasdealers gaan en die verder geen technisch-kritische kijk op auto’s hebben. Zij betalen klakkeloos omdat zij denken dat dat nou eenmaal ‘de prijs’is.
Gelukkig zijn er ook Vialle Centra die uit zichzelf meer respect voor de klanten hebben.
NB. Dit is geen transparante markt, je moet enige moeite doen om enige vorm van inzicht te krijgen.

Bovenstaand verhaal heeft Vialle en het centre in de regio Leiden inmiddels al aanwijsbaar de nodige klanten gekost (incl. ondergetekende). Met Vialle zelf ben ik nog bezig.
Gerechtigheid? Zeg het zelf maar. De negatieve reclame tot nu toe kost ze meer dan ze lief zal zijn, al hebben ze met de vervangingsmarkt een leuke inkomstenbron in handen.

UITSMIJTER :
Onbevestigd Gerucht : Een andere italiaanse LPG-installatie’boer’ zou bezig zijn om Vialle over te (gaan) nemen. Niet om de fabelachtige techniek, maar om de gegarandeerde vervangingsmarkt voor LPi pompen die Vialle in handen heeft.

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


14 jan 2011 16:07
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Bedankt voor je verhaal :smt023

Ik heb net een andere pomp erin en de prijzen die jij noemt kwam ik ook tegen bij de specialisten.
Ik heb voor 250 uiteindelijk een andere kunnen scoren.
Ik weet echter zeker dat mijne wel op het lage toerental overschakelt als hij op druk is.
Ben benieuwd hoelang hij meegaat of dat ik over 80k km weer aan de beurt ben.

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


14 jan 2011 16:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Klussie schreef:
Bedankt voor je verhaal :smt023
Ik weet echter zeker dat mijne wel op het lage toerental overschakelt als hij op druk is.
Ben benieuwd hoelang hij meegaat of dat ik over 80k km weer aan de beurt ben.


Dat hoor je snel genoeg als je hoofd in de kofferbak steekt en luistert naar de pomp terwijl iemand anders gas geeft, Ik zal voor je duimen :smt023
Vialle servicemanager claimt minimaal 150.000 km als normaal pompleven


Klussie schreef:
Bedankt voor je verhaal :smt023
Ik heb voor 250 uiteindelijk een andere kunnen scoren.

Klasse :!:
Tsja ik ben voor de € 550 gegaan in Rdam omdat ik daar de helft van de tijd zit en de drukke baan en reistijd mij weinige andere mogelijkheden boden op alternatieven.

Via een (P)B natuurlijk altijd geinteresseerd hoe je dit gedaan hebt?! Heb nog wat kennisen die ook genoeg van Vialle hebben, maar nog wel een auto die nog even mee moet. Als je daar niet op leeglopt is dat altijd prettig.

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


14 jan 2011 16:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
volgens de gegevens zit mijn auto ook al aan de derde pomp.

Deze heeft er nu bijna 80k op zitten.

Goede kans dus dat ik op niet al te lange termijn contact met Klus opneem.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 jan 2011 16:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
80K en 3e pomp???

8 jaar is natuurlijk wel een zekere leeftijd, maar als je Rechtsbijstand hebt zou ik sowieso iets richting Vialle willen proberen. Volgens hun servicemanager zouden die pompen toch minimaal 150.000 km mee moeten kunnen.

Klussie in echter een stuk goedkoper en minder heisa.

Suc6 :)

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


14 jan 2011 17:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Even voor de goede orde dit verhaal gaat dus over je vorige auto met een reeks Vialle spul waarin je >200dkm hebt gedaan?

Je vergelijking is een ander LPG systeem, waarmee je totdusver 25dkm hebt gedaan. Ik heb persoonlijk ook niet al te veel fiducie in LPG pompen, dus waarop baseer je het idee dat het zuiver een Vialle probleem is, je hebt nogal een vertrouwen in je nieuwe, wat nu als die het volgend jaar begeeft?

BTW EW heeft 80dkm met déze pomp, 3e in >200dkm. :smt023

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


14 jan 2011 17:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Beste Eviltwin
1) Ja 235dkm in 5,5 jr
2) Ik heb de auto sinds j.l. vrijdag en hij had al 25.000 gereden (op benzine). Ik ben de 2e eigenaar.
3) Ik heb niet alleen voor een ander merk, maar ook voor een pomploos systeem gekozen (BRC). Wat dat betreft delen we dezelfde fiducie. Vialle schijnt (horen zeggen) een van de weinige met een pompsysteem te zijn, geen idee of dat zo is. BRC zit er sinds gisterenmiddag in (incl flashlube systeem)
4) Deze installatie is nieuw afgeleverd met 3 jaar garantie (max 100 dkm)
5) Autorijden is duur en heeft bepaalde risico's, dat accepteer ik allemaal. Op het moment dat ik echter het gevoel heb getild te worden of iemand levert crappy materiaal of service, dan heb je als leverancier een probleem :twisted: .
Daar is trouwens een (europese) wet over die je garantierechten verlengt naar de 'te verwachten' levensduur. De tijd tussen afloop garantie en de normale 'te verwachten' levensduur moet de fabrikant in coulance oplossen (aflopend percentage).

Dezelfde wet beschermt je als je een wasmachine, droger, magnetron, flatscreen etc koopt. Dat is één van de redenen waarom die aanvullende verzekeringen grotendeels geldklopperij zijn. Je betaalt dan voor rechten die je grotendeels al hebt.


VWB EW. Foutje van mij dan, al blijft 80dkm met één pomp nog steeds te weinig als ie nu al kapot is. Indien officieel Vialle en niet via 'een mannetje' ingebouwd heb je mogelijk nog steeds en coulanceverhaal

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


14 jan 2011 17:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Mijn verhaal is bekend in een ander draadje, maar voor de compleetheid een korte samenvatting.

Vialle LPi nieuw ingebouwd in 2007 in een V6 van 2004.
In 2010, na 112.000 LPG km´s pomp kapot. Drooggereden kan niet want deze installatie heeft daarvoor een beveiliging.
Via de gasinstallateur een coulanceaanvraag in laten dienen. Nog geen reactie. Kosten ongeveer 500, inclusief arbeid en BTW.
Hoe denk ik erover? Een beetje dubbel. De V6 loopt perfect op deze installatie: stiller, feller en sneller dan op benzine.
Ik wist van ondermeer hier dat er pompproblemen waren met LPi-installaties uit de beginjaren van onze C5: 2001/2002. Ik had de verwachting dat dit in 2007 wel opgelost zou zijn, niet dus.
Zou ik weer Vialle LPi kopen? Waarschijnlijk wel. Ik geloof echt in de voordelen van vloeibare injectie, voor het vermogen en de motortemperatuur. Alternatief is een installatie met verdamper en laten bij andere merken nou vaak de verdamper de kostenpost zijn? Kortom gebeten wordt je toch, kat of hond maakt dan niet zoveel uit.
Maar ik kan me voostellen dat de OP het helemaal gehad heeft met Vialle

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


14 jan 2011 19:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Nee, hij is nog steeds niet kapot.

Ik houd me maar vast aan de gedachte dat er een verband is tussen leeg rijden en kapotgaan.

Sinds deze pomp erin zit is de tank één keer leeg gereden. Deze pomp is nu bijna drie jaar oud.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 jan 2011 19:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht @ Ronald ...
Beste Ronald,

Hier zit inderdaad een verdamper in, maar zeker niet de oude stijl (die ik goed ken), maar het blijft G3. Wat ik uit je verhaal proef is dat je denkt met een verdamper de injectie te verliezen. Niets van dat alles !
In mijn geval, en ik ben afgegaan op het goede verhaal van het bedrijf waar ik wel vertrouwen in had, zitten 4 injectoren. De injectie blijft dus (dit systeem kan tot 8 injectoren met 326 PK aan). Jouw V6 zou dus ook moeten kunnen.
Ook de verdampers zullen ongetwijfeld onderhoud en revisie nodig hebben en ik ben echt niet ineens op een rose wolk, maar ze zijn sowieso makkelijker bereikbaar en reviseerbaar. De Vialle LPi pompen zijn gezien constructie en installatie in de tank een duidelijke misser die beter had gekund (de private markt schijnt ze tegenwoordig ook te reviseren, Vialle wil hier officieel nog niet aan). Zie reactie van Klussie, is erg interessant.

Wat ook je keuze wordt? Geluk ermee en vele probleemloze G3 kilometers toegewenst

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


14 jan 2011 19:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Nee, ben niet bang injectie te verliezen. Multipoint injectie heeft elke gasboer tegenwoordig.
Mij gaat het om vloeibare injectie i.t.t. gasvormige.
Maar maakt niet uit voor dit verhaal: ze maken blijkbaar slechte pompen bij Vialle.

gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


14 jan 2011 19:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Wist ik niet, zou ik in moeten duiken.

Mooie auto trouwens :smt023

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


14 jan 2011 19:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
EW schreef:
Nee, hij is nog steeds niet kapot.

Ik houd me maar vast aan de gedachte dat er een verband is tussen leeg rijden en kapotgaan.

Sinds deze pomp erin zit is de tank één keer leeg gereden. Deze pomp is nu bijna drie jaar oud.


Dat is een kip-ei discussie afhankelijk van je gesprekspartner, alhoewel ik denk dat het niet leegrijden van je tank in alle gevallen goed is.

De Leidse Vialleinstallateur wist bij het kapotlopen van pomp 2 te melden, op mijn vraag over leegrijden, dat ondanks de lege tank er altijd nog genoeg LPG in zou zitten om de pomp te koelen (uitgaande van het vastlopen obv drooglopende/oververhitte lagers).

Het probleem met deze pomp is een niet bijvulbaar oliereservoir in de pomp zelf die de draaiende gedeeltes smeert. In de loop van de tijd (obv gebruik) wordt deze olie verbruikt en zal hij uit zijn lagers lopen. Veel hoger toeren (mijn geval)/andersoortige oververhitting (lege tank?) of geen smeermiddel meer slopen deze pomp op de klassieke manier.


We duimen dat het nog lang duurt, maar het is net als de tandarts. Eén keer zal je er aan moeten

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


14 jan 2011 19:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Vialle is bij mijn weten de enige die met vloeibare injectie werkt. En daarvoor is een "hogedruk" pomp nodig, bij andere systemen ontbreekt dat.
Wat ik van anderen weet zit dáár het probleem, en het is inderdaad verbazingwekkend dat ze dit nog niet onder de knie hebben.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


14 jan 2011 20:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
JW-NHS schreef:
het is inderdaad verbazingwekkend dat ze dit nog niet onder de knie hebben.

Mijn nieuwe pomp is duidelijk anders. In de opstartfase, als de auto dus nog op benzine loopt, maakt tie veel meer herrie. Zelfs in een Berline met hoedenplank en extra bodemplank kan ik hem duidelijk horen.
Was met de vorige pomp niet het geval. Nou jou, in de laatste week voordat tie stuk ging wel :evil: :lol:

Gr. Ronald
Ps. tis dat een C6 V6 diesel nog steeds als een traktor klinkt, maar anders. :smt080

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


14 jan 2011 23:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.