VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Auteur |
Bericht |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
WackoH schreef: Maareh... dan moet het commerciele spelletje wel volgens de regels worden gespeeld. Ik betwijfel of Romio dat doet: Contante betaling zonder BTW bonnetje zal wel de enige mogelijkheid zijn... Een zwarte economie is uiteindelijk in niemands voordeel. Toch neem ik aan dat dit soort jongens die open en bloot via Marktplaats adverteren wel enigszins op de korrel genomen worden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
20 feb 2012 09:16 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Sorry hoor maar wat doet deze meneer nou fout.
Hij schrijft gewoon in de advertentie dat je garantie en een factuur krijgt. Dus waarom dat "op de korrel genomen" moet worden. Hoogstwaarschijnlijk kost het nu juist 300 euro omdat het "wit" is.
De gekozen werkvorm (op locatie) komt neer dat alleen tijd relevant is. Voor 300 euro kan zo iemand 5 uur per klant besteden. Gemiddekld 1-2 uur reistijd, 1 uur sleuteletijd lokaal en 1-2 uur dus om daadwerkelijk pompen te reviseren en in tanken in te bouwen. Blijft goedkoop, maar het kan best.
En uiteindelijk is het zijn eigen verantwoordleijkheid om zijn kant met de fiscus af te rekenen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
20 feb 2012 10:30 |
|
|
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Helemaal mee eens Frank
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
20 feb 2012 10:34 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
@ exroosje
Dat bedoelde ik: Ik ga er vanuit dat iemand die zich zo via Marktplaats profileert zorgt dat hij de boel in orde heeft omdat ik aanneem dat de fiscus ook niet helemaal achterlijk is. Ik ga er dus vanuit dat hij met die 200 euro die ik hem betaalde zijn werk kan bekostigen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
20 feb 2012 13:10 |
|
|
guznax
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 18 dec 2014 01:55 Berichten: 124
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Vraagje:
Ik heb ook een Vialle in mijn C6 3.0 v6 zitten sinds ongeveer 80.000 km.
De afgelopen maanden merk ik dat de auto op snelheid af en toe inhoudt met een schokje. Vooral bij het doortrekken van 100 naar 130 gebeurt dat nog wel eens. Ook bij het gas loslaten gebeurt het ook wel eens. Ook merk ik dat bij langdurige file (lang stationair lopen) dat de auto af en toe bijna afslaat.
Op benzine merk ik helemaal niets, dus verdenk ik ook de Vialle pomp.
Zojuist heb ik even geluisterd. Pomp maakt geen raar geluid. alleen na het starten even kort een 'gerinkel'
2 vragen: - Hoe stelt een gasboer vast of de pomp stuk is? - kan de pomp ook stuk zijn zonder dat het geluid maakt?
bedankt alvast voor jullie antwoorden,
Xander
|
28 jun 2015 23:27 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Ga toch maar even langs de gasboer, die kan het even doormeten.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
29 jun 2015 08:32 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
In mijn XM 2.0i 16V had ik dat 'hikje'af en toe ook, sloeg soms af bij stationair toerental als je een bocht om ging. Een latere Xantia met deze motor had dit probleem ook. Bleek een kapotte MAP-sensor te zijn. Na vervanging noit meer last gehad.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
29 jun 2015 11:40 |
|
|
guznax
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 18 dec 2014 01:55 Berichten: 124
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
vandaag bij Agin langsgereden. het was inderdaad de pomp. het enige waaraan je het hoorde was een 'gruis-achtig' reuteltje voor het starten. Je moest dan wel echt je hoofd dicht bij de pomp houden om het te horen. De monteur zei dat deze vrij spoedig er helemaal mee zou ophouden. Als ie eenmaal liep hoorde je niets meer. Zij hadden al zo vaak kapotte Vialle-pompen gehad dat ze soms al vooraf gastanks met vernieuwde pompen hadden klaarstaan om ze snel te kunnen vervangen. Hij vertelde dat je levensduur van de pomp kon verlengen door de tank iets minder leeg te rijden, dus tanken met nog één streepje. En dat ondanks dat vialle al automatisch bij 20% omschakelt... Dat vind ik eerlijk gezegd niet heel fijn, want LPI gebruikt al iets meer dan LPG met verdamper. Als je dan ook nog eens bij 30-40% vulling al moet tanken wordt de actieradius wel heel kort.
|
02 jul 2015 23:23 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Gelukkig gevonden Vervelend, uiteraard, en die tip zal je niet vrolijker maken. Maar is het echt zo dat een LPi meer gebruikt dan een verdamper LPG? Ik dacht altijd dat 'ie zuiniger was. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
02 jul 2015 23:41 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
mooi, kapotte pompen komen vaker voor, vooral bij veel leegrijden.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
03 jul 2015 07:12 |
|
|
guznax
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 18 dec 2014 01:55 Berichten: 124
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
ik ben ook blij dat het opgelost is, want ik ben al vanaf november op zoek naar de oplossingen van die hikjes op de snelweg. Pas sinds het vaker gebeurt afgelopen weken is het duidelijk geworden dat het een lpg probleem is.
ik heb zelfs het brein van de bak laten vervangen (gelukkig onder garantie) omdat ik dacht dat die hikjes veroorzaakt werden door een kapot klepje in het brein.
het verbruik is nu 15% hoger dan op benzine. op snelweg ritten ca 1:7,4. ik heb wel ergens gelezen dat het verbruik hoger is bij een kapotte pomp. dat hoop ik dan maar.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk
|
03 jul 2015 07:46 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Zou er niet op rekenen. De brandstof toevoer wordt geregeld en in de gaten gehouden. Als die gaat afwijken zijn je emissie waarden niet correct meer.
|
03 jul 2015 09:45 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Daar zit het hem juist. Onjuiste brandstofdruk geeft slechte menging en dus slechte verbranding. Dat betekent dat er meer O2 overblijft, geregistreerd door de voorste lamdasonde. Dat geeft weer een positieve mengselcorrectie en betekent meer verbruik.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jul 2015 00:00 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Onvolledige verbranding betekent ook meer co. Is de emissie meting daarmee een farce? Door de extra ingespoten brandstof lopen de werkelijke gewenste/vereiste waarden alleen maar verder uit elkaar.
Het verbruik wat ik lees komt aardig overeen met wat de mijne verbruikt.
|
04 jul 2015 01:07 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: VIALLE LPi - Een 4 pompen ervaringsverhaal (lang)
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Ik haalde de zuurstof aan om te verduidelijken wat er gebeurt met de mengselregeling. Een motor management van deze v6 heeft geen emissie meting wel een mengselregeling.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jul 2015 12:36 |
|
|
|