Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Verschil 2.2 136PK (phI) & 2.0 138PK HDi (phII) 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Verschil 2.2 136PK (phI) & 2.0 138PK HDi (phII)
Er is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno


30 mei 2006 17:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
maeseelek schreef:
Harm van Beek schreef:
sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie...

is een groot verschil tussen de 2.2hdi en 2.0hdi, verklaring, dunno (maar dit misschien in een ander draadje?)


Dunno? wasda? Oh ja, don't know....

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


30 mei 2006 17:13
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
alle ja, groot nu niet, maar je voelt wel het verschil moet ik zeggen.

de 2.0 is rapper weg vind ik persoonlijk


30 mei 2006 17:27
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33389
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Deze post is blijven steken :

Harm van Beek schreef:
sja, vind de mijne al comfortabel genoeg....mocht wat sneller zijn...is soms wat traag in de wegrijdactie...


M&M schreef:
OT :

Tja 1533 kg in beweging brengen ( ex de bestuurder :wink: ) duurt ff , heeft mijn C5 ook last van , maar eenmaal rollen gaat hij prima vooruit :wink:
( 't is helaas geen V6 .... )


Verder wat orde en draadjes gemaakt , liep allemaal een beetje door elkaar :wink:


30 mei 2006 17:28
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33389
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Werknemer bij mijn dealer kwam met de sugesstie m'n 2.2 te chippen ...

Dat trage 'starten' is soms lastig , vooral bij een rotonde even nadenken voordat je jezelf ervoor gooit :wink:
Wil wel eens dat verschil merken ( 2 pk en een paar NM ) van de 2.0 , met natuurlijk de nieuwe auto 6-bak ... :D


30 mei 2006 17:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt.
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.

En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen :shock:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 jun 2006 20:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29
Berichten: 269
Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Bij mij is er een piefje kapot. Van de week wordt dat gefixt.
Ben benieuwd of dat nog effect heeft.

En idd, dat verschil van die 2pk wil ik ook wel eens voelen.
Enne, chippen, ik heb er ook wel eens aan gedacht (men is snel verwend, zo blijkt), maar dan wil ik wel zeker weten dat het overige mechaniek er tegen kan.
Mijn vorige gechipte auto vrat koppelingen en turboslangen :shock:


voor de koppeling moet je nu niet bang voor zijn..... ahoewel ik bij de Passat met een gechipte 96 kw heb gereden waarbij de toerentallen ook ineens omhoog konden vliegen zonder versnelling.

_________________
Pieter van Lenten


06 jun 2006 01:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ook een automatische koppeling is beperkt in koppel of vermogen. Dus ik ga het geintje niet zonder onderzoek vooraf (laten) uitvoeren.

Eerst het piefje...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


06 jun 2006 22:08
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29
Berichten: 269
Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
was een bugje in de electronica, originele tuning..... :shock: :oops: inmiddels verholpen.

_________________
Pieter van Lenten


07 jun 2006 01:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Maar zit er ook verschil in de koppels en de toerentallen waarbij de maxima gecreëerd worden? Dat lijkt me ook van invloed op het "gevoel" van de auto.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


07 jun 2006 08:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mijn 'oude' 2.2 HDI komt qua vermogen overeen met de nieuwe 2.0, allebei circa 135 pk en 310 nm. Ook voor wat betreft sprint naar 100 en topsnelheid zouden beide varianten volgens fabrieksopgaaf zeer aan elkaar gewaagd zijn. Maar n.a.v. stukje tekst uit test begon ik te twijfelen :

Niet uniek voor Citroen, maar wel zeer modern, zijn de dieselmotoren met roetfilter. Behalve met de diverse benzinemotoren is de C5 naar keuze leverbaar met een 1.6, 2.0 of 2.2 liter dieselmotor, altijd met roetfilter. De keuze voor de testauto gaat uit naar de 2.0-liter variant omdat deze het meest verkocht wordt.

De motor is stil, presteert uitstekend en heeft altijd meer dan voldoende reserve beschikbaar. Sterker nog: tijdens de lange rit op de Duitse Autobahn haalde de testauto een beduidend hogere topsnelheid dan beloofd. Citroen stelt dat de 138 paardenkrachten bij 205 km/u ophouden, maar in de praktijk wordt 230 km/u op de snelheidsmeter getoverd!


Artikel komt hier vandaan :
Afbeelding

230 per uur, lijkt me wat overdreven. Met wind in de rug berg af ? Iemand soortgelijke ervaringen (uiteraard opgedaan op de Duitse Autobahn :smt155 )


03 dec 2006 19:56
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb mijn automaatje op hooguit 192km/h gekregen, na de vervanging van de turbo. Daarvoor was 170 het matje.


Ben idd benieuwd...wellicht hadden ze toch een 2.2 (173pk!) bij zich...maar dan nog, hoor :shock:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


03 dec 2006 21:15
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik woon veel te ver van duitsland ...
ga anders eens kijken op 407forum.nl daar staan redelijk veel top-testen

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


04 dec 2006 08:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
de 2.0 hdi en de 1.6 hdi (ph2) hebben toch die fameuze "turboboost" die je op het gewenste moment 20Nm extra geven.


04 dec 2006 09:40
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
M&M schreef:
Werknemer bij mijn dealer kwam met de sugesstie m'n 2.2 te chippen ...

Dat trage 'starten' is soms lastig , vooral bij een rotonde even nadenken voordat je jezelf ervoor gooit :wink:
Wil wel eens dat verschil merken ( 2 pk en een paar NM ) van de 2.0 , met natuurlijk de nieuwe auto 6-bak ... :D


Heb pas met de 2 liter 6-bak automaat gereden van mijn schoonvader. Hop op de sportstand en gaan! Zeeer snelle auto


04 dec 2006 09:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.