In mijn
voorstel mailtje had ik het al gemeld, maar misschien is mijn inmiddels opgeloste probleem interessant voor meer mensen.
Ik ben sinds twee weken de trotse bezitter van een ph2 C5 break exclusive 2005 V6 met leer, navigatie en bijna alle toeters en bellen die Citroen verkocht. Heb hem in Duitsland gekocht, want in Nederland zijn ze best zeldzaam en zeker twee keer zo duur. Laten importeren door Brink autoimport in Beilen. Kon tegen handelsprijs mijn vorige C5 inruilen.
Perfecte staat, behalve de motor bleek vorige week vrijdag. Die lekte flink olie aan de achterkant van de motor. De garage dacht aan de krukaskeerring. Omdat hij Of zij? 113000 km gelopen heeft wordt ook gelijk de distributieriem vervangen.
Het bleek niet een keerring te zijn maar de oliedruksensor, in het citroëns heette dat anders zeiden ze. Iets met elektronische klepregelaar.
Daarvan zitten er twee bovenop een V6 motor. Een daarvan lekte nogal en in het compartiment van de distributieriem, die drijfnat van de olie was. Ik had nog nooit gehoord van dit probleem bij al mijn zoeken naar info over de V6.
Alles is gerepareerd en vooral ook grondig schoongemaakt. De wagen rijdt nu perfect, alles wat ik me van een V6 voorstelde.
Weet iemand wat zo'n oliedruksensor doet anders dan oliedruk meten en of dit gewoon een kwestie van pech is, komt het vaker voor of een teken van een groter probleem?