Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 V6 lekt motorolie 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 berline
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 183000
Kleur: Gris

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6 lekt motorolie
In mijn voorstel mailtje had ik het al gemeld, maar misschien is mijn inmiddels opgeloste probleem interessant voor meer mensen.

Ik ben sinds twee weken de trotse bezitter van een ph2 C5 break exclusive 2005 V6 met leer, navigatie en bijna alle toeters en bellen die Citroen verkocht. Heb hem in Duitsland gekocht, want in Nederland zijn ze best zeldzaam en zeker twee keer zo duur. Laten importeren door Brink autoimport in Beilen. Kon tegen handelsprijs mijn vorige C5 inruilen.

Perfecte staat, behalve de motor bleek vorige week vrijdag. Die lekte flink olie aan de achterkant van de motor. De garage dacht aan de krukaskeerring. Omdat hij Of zij? 113000 km gelopen heeft wordt ook gelijk de distributieriem vervangen.

Het bleek niet een keerring te zijn maar de oliedruksensor, in het citroëns heette dat anders zeiden ze. Iets met elektronische klepregelaar.
Daarvan zitten er twee bovenop een V6 motor. Een daarvan lekte nogal en in het compartiment van de distributieriem, die drijfnat van de olie was. Ik had nog nooit gehoord van dit probleem bij al mijn zoeken naar info over de V6.
Alles is gerepareerd en vooral ook grondig schoongemaakt. De wagen rijdt nu perfect, alles wat ik me van een V6 voorstelde.
Weet iemand wat zo'n oliedruksensor doet anders dan oliedruk meten en of dit gewoon een kwestie van pech is, komt het vaker voor of een teken van een groter probleem?

25 nov 2009 22:55
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: V6 lekt motorolie
Een sensor, waar dan ook, is o.a. ook bedoeld om kapot te gaan. Zeker bij Franse auto's. Dus in principe is dat niks bijzonders. In jouw geval zou ik echter de boel de komende tijd in de gaten houden. De motor en alle plekken waar ie gelekt heeft is schoongemaakt lees ik, en dat moet dan de komende tijd ook maar mooi zo blijven, toch?
Mocht dat niet het geval zijn, tja....veel Duitsers houden van hard, veel te hard rijden. En de verleiding daartoe met een V6 is redelijk groot. Op zich allemaal niet zo'n probleem, mits dat maar miet met (te) koude motor gebeurt. Kom daar maar eens achter.... :?:

27 nov 2009 19:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: V6 lekt motorolie
Ik kan me zo voorstellen dat je de sensor alleen kan plaatsen door ergens een gat in de motor te boren om het ding kwijt te kunnen en dan de boel weer met een ringetje af te sluiten. Iets te simpel gezegd misschien, maar waar een gat is kan het lekken.

Gr. Ronald

27 nov 2009 23:11
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]