Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 HDIF 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Citroentje schreef:
Zit er in deze motor een balansas?


nope alleen de 2.2 heeft zo'n ding, twee zelfs. (en de aloude ZPJ V6 had er ook eentje :idea: )

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


07 sep 2009 20:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Dan moet er dus iets anders in de motor uit balans zijn. Aangezien het alleen aan het toerental gerelateerd lijkt zou ik het in de motor zoeken en niet in of na de bak.


07 sep 2009 22:14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Het moet blijkbaar iets erg lastig te vinden zijn, de garage is al twee weken aan het zoeken waar het vandaan komt.

Hij heeft het bij optrekken trouwens vanaf 2000 rpm en het stopt bij 2400 rpm. En hij davert over heel het toerenbereik, alleen is het het ergste bij 2000 tot 2400 bij fors optrekken of bij 1200-1300 als je stilstaat en je in zijn vrij staat.

Ik kan straks mijn vervangwagen al gaan binnenbrengen voor een beurt :), heb er alweer 3000 kilometer mee gereden.


09 sep 2009 09:04
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Het is toch eigenlijk niet te geloven dat die auto nu dus TWEE duidelijke en reproduceerbare problemen heeft en dat de merkgarage er niet achter komt wat er aan de hand is? en dan is het tweede probleem nota bene onder hun eigen handen ontstaan...

Waar duidt dit nu op? Gaat het vakmanschap achteruit? Worden de auto's zó complex dat er maar heel weinig vakmensen zijn die het echt snappen en dus meer kunnen dan alleen een computer uitlezen en domweg uitvoeren wat daarop wordt weergegeven? Iets anders?


09 sep 2009 09:29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Hey Hallo,

Is je probleem inmiddels al opgelost?

Zit toevallig met hetzelfde probleem met mijn tweede auto (porsche 944 uit '85).
Bij stilstaande auto wanneer ik de motor langzaam op toeren laat komen blijft de motor bij ca 1600rpm even hangen en schiet het toerental 2 a 300 toeren vanzelf omhoog. tijdens dat blijven hangen hoor je de motor duidelijk pruttelen.
Ook is het stationair toerental niet altijd gelijk.

Ik ben er achter gekomen dat de inlaatvacuumdruk tijdens het op toeren komen nagenoeg niet toeneemt tot het gebied waar de toeren blijven hangen. net boven dit toerental is de vacuumdruk een stuk hoger. Doordat inspuiting direct geregeld wordt door de vacuumdruk en dus achterblijft krijgt de motor teveel benzine bij dit toerental.

Ik vermoed dat ik een klein vacuumlek heb die rond dit toerental gesloten is.
Binnenkort ga ik het vacuumsysteem nakijken.

Misschien dat dit bij jou ook het geval is?

mvg,

Kas


07 okt 2009 15:31
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Citaat:
Doordat inspuiting direct geregeld wordt door de vacuumdruk.


Helaas werkt je 944 niet zo, er zit een zgn hete-draad luchtmassameter in. Druk wordt niet gemeten.

NB Een HDi heeft een Turbo (en het is een Diesel), dus is er sowieso geen motorvacuüm.
Vandaar dat er een aparte vacuümpomp zit voor de bediening vd variabele turbo, het variabele inlaatspruitstuk en de rembekrachtiger.

Wel heeft de HDi ook een LMM, en drukmeters (voor de turbo)

Een lek in de inlaat ergens zou kunnen, maar omdat dan deze waarden (LMM, turbo etc.) buiten het kenveld komen te liggen zou er een (tijdelijke) motorstoring moeten volgen, relatief makkelijk te zien dus.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 okt 2009 12:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Alle problemen zijn opgelost behalve....dat hikje van het toerental.

Daar zal ik mee moeten leren leven. Nahja, leren leven is groot woord. Last heb je er niet van.

Het gedaver dat ontstaan was is opgelost door het vervangen van de aandrijfassen en de complete versnellingsbak, drukgroep, koppelingsplaat en vliegwiel.

Het inhouden/stotteren was waarschijnlijk de poelie (die is vervangen) of de connectors bij de inspuiters, eentje daarvan was ingebrand.

Ik rij nu 7000 kilometer sinds de laatste garagebeurt en sindsdien geen problemen meer.


25 okt 2009 22:07
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HDIF
Hallo Wouter
zo iets raar hebben wij ook al is meegemaakt, maar dat was met een autocar ,en daar was een stuk plastik dat in de dieseltank lag, soms kwam dat aan de aanzuig leiding en dan trok de motor niet meer omdat hij te weinig branstof kreeg,en als men dan een hele tijd wachte liep hij weer,omdat dat stuk plastik terug van de aanzuig verwijderde.
Groetjes WILLY


25 okt 2009 22:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.