Re: Kenmerken kapotte koppakking?
WackoH schreef:
Gizmoman schreef:
Volgens mij is da dien turbo niet hoor, het is meer een constante fluit-toon
Het is bij ook een praktisch onhoorbare fluittoon met een constante toonhoogte. Er is mij verteld dat het van de turbo zou komen. Maar het kan best iets anders zijn.
De C5 is ook beroemd voor een andere fluittoon die ergens uit de stuurbekrachtiging komt. Die toon komt en gaat met een minimale beweging v/h stuur.
Die fluitttoon van de stuurbekrachtiging heb ik dus ook sinds kort (1,5 week). Ik ben al naar Oldenhage geweest (2 keer...) maar helaas is mijn C5 net als ik: wanneer ik naar de dokter ga is de kwaal verdwenen.
Toen ik daar aan kwam en de motor even uitgezet had, en daarna weer startte was de fluitttoon opeens veel minder. Het blijkt met name op te spelen na een tijdje rijden. Als ik dan stil sta bij bv de stoplichten en mijn stuur neutraal hou hoor ik echt een flinke fluittoon. Even het stuur bewegen en je hoort het niet meer. Stuur weer neutraal: ja hoor, wie hoor ik daar fluiten?
Ik moet nog een keer terug naar Oldenhage dus, maar dan als de fluittoon wel goed hoorbaar is.
Uit de posting van WackoH blijkt dat dit een bekend fenomeen is. Ook op een PH II? En is er ook een remedie tegen?